تبیان، دستیار زندگی
با اعلام بخشودگی دیركرد جرایم معوق رییس پلیس راهور ناجا: بخشودگی جرایم مشمول قبوض 90 نمی‌شود . رانندگان برای تسویه حساب فقط شش ماه مهلت دارند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لطفا جریمه تون رو بپردازید


با اعلام بخشودگی دیركرد جرایم معوق رییس پلیس راهور ناجا: بخشودگی جرایم مشمول قبوض 90 نمی‌شود . رانندگان برای تسویه حساب فقط شش ماه مهلت دارند 


جریمه-راهنمایی و رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بخشودگی دیركرد جرایم معوق سال‌های گذشته خبر داد.

سردار اسكندر مومنی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال 90 گفت: بر این اساس كلیه مالكان خودرو دارای جریمه معوق تا پایان سال 89 در صورتی كه تا پایان سوم آذرماه سال جاری نسبت به پرداخت جریمه معوق خود اقدام كنند جریمه دیركرد آنها ـ 2 برابر شدن مبلغ جریمه ـ بخشوده می‌شود.

وی افزود: تنها جرایم معوق رانندگان تا پایان سال 89 مشمول این قانون است و بخشودگی جرایم معوق مشمول قبوض سال 90 نخواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح كرد: در صورتی كه رانندگان در مهلت 6 ماهه تعیین شده نسبت به پراخت و تسویه‌حساب قبوض جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خود اقدام نكنند، مجددا جریمه دیركرد آنها به قبض‌هایشان باز می‌گردد.

وی خاطرنشان كرد: بر اساس قانون بودجه سال 90 پنجاه درصد از درآمد حاصل پس از واریز این جرایم به خزانه تا سقف دو هزار و 500 میلیارد ریال بابت ارتقای توان ناجا در كنترل فضای مجازی، توسعه ساماندهی مراقبتی و كنترل هوشمند و ... با رعایت قوانین و مقررات هزینه خواهد شد.

هرگاه راننده متخلف ظرف مهلت چهار ماه از تاریخ ابلاغ قبض جریمه متخلف، جریمه مربوطه را پرداخت نكند از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه كتبی با مهلت یك‌ماهه مبنی بر پرداخت جریمه به وی ابلاغ می‌شود و در صورت پایان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهینامه، پلاك وسیله نقلیه تا زمان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

ضبط گواهینامه و پلاك خودرو در انتظار رانندگانی كه جریمه معوق خود را در مهلت قانونی نپردازند

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی به ایسنا گفت: هرگاه راننده متخلف ظرف مهلت چهار ماه از تاریخ ابلاغ قبض جریمه متخلف، جریمه مربوطه را پرداخت نكند از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه كتبی با مهلت یك‌ماهه مبنی بر پرداخت جریمه به وی ابلاغ می‌شود و در صورت پایان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهینامه، پلاك وسیله نقلیه تا زمان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

وی افزود: همچنین در صورتی كه مبلغ جریمه خودرویی به ده میلیون ریال برسد راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت یك‌ماه از تاریخ ابلاغ، مالك خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض اقدام نكند، راهنمایی و رانندگی مكلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه است. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است درخصوص این موارد ظرف یك هفته تعیین تكلیف كند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:ایسنا

لینکهای مرتبط:

در ازدحام و شلوغی شهر 

رکاب بزنید، کرایه ندهید