تبیان، دستیار زندگی
تجربی شد نخستین جلسه هیئت امنای جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عصر روز گذشته برگزار و به پیشنهاد معاون امور سینمایی، محمد آفریده به عنوان مدیر عامل جدید این مرکز معرفی شد. به گزارش خبرگزاری "مهر"، روابط عمومی معاونت ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آفریده مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شد


نخستین جلسه هیئت امنای جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عصر روز گذشته برگزار و به پیشنهاد معاون امور سینمایی، محمد آفریده به عنوان مدیر عامل جدید این مرکز معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد در نخستین جلسه هیئت امنای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که با حضور معاون امور سینمایی رگزار شد، مهندس جعفری جلوه طی سخنان کوتاهی ضمن اشاره به فراز و نشیب های دو دهه گذشته در این مرکز مهم سینمای کشور به ضرورت تفکیک و استقلال عمل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان ایران اشاره کرد.

وی ضمن ذکر وظایف و اهداف مرکز در دوره جدید طبق مفاد اساسنامه گفت: "مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی باید به عنوان مامنی برای فیلمسازان و سینماگران نسل نو و برگزیدگان و عصاره های انجمن سینمای جوانان ایران و همه فیلمسازان مستعدی باشد که دوران فیلمسازی آماتور را پشت سر گذاشته و منتظر فرصت مناسبی هستند تا قبل از ورود به مناسبات و روابط سینمای حرفه ای، نخستین آثار بلند سینمایی خود را با حمایت مرکز تولید کنند."

اعضای هیئت امنای مرکز نیز در ادامه جلسه به ذکر دیدگاههای خود در خصوص افق فراروی این پایگاه سینمایی پرداخته و ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از نسل نو فیلمسازان و ضرورت وجود مرکزی هوشمند، هدایتگر و حامی برای گذار مسئولانه جوانان از عرصه فعالیت آماتور به نیمه حرفه ای و تجربی و سرانجام به عرضه فعالیت های حرفه ای تشکیل بانک سوژه و توجه لازم به فیلمسازی تحقیقی را مورد تاکید قرار دادند.

در خاتمه نخستین جلسه با پیشنهاد معاون امور سینمایی ارشاد مبنی بر معرفی محمد آفریده به عنوان مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به موجب ماده 10 اساسنامه موافقت شد. همچنین مقرر شد تعداد اعضای هیئت امنا از سه نفر به پنج نفر مشتمل بر معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری و یک عضو دیگر افرایش یابد.

آقایان مهدی کلهر، سعید ابوطالب و کمال تبریزی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اعضای جدید هیئت امنا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منصوب و مشغول بکار شده اند.