تبیان، دستیار زندگی
علیرضا داوودنژاد : آشتی دادن سنت و مدرنیسم در ایران، با یك قصه ی ساده و لحن مفرح و شیرین، مد نظرم بود علیرضا داوودنژاد كارگردان فیلم هوو گفت: فیلم هوو را ازابتدای سا خت آن، برای اكران در نوروز تولید شد. فیلم هوو آخرین ساخته...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"هوو" از دوم فروردین اکران می شود


علیرضا داوودنژاد : آشتی دادن سنت و مدرنیسم در ایران، با یك قصه ی ساده و لحن مفرح و شیرین، مد نظرم بود

علیرضا داوودنژاد كارگردان فیلم هوو گفت: فیلم هوو را ازابتدای سا خت آن، برای اكران در نوروز تولید شد.

فیلم هوو آخرین ساخته علیرضا داوودنژاد قرار است از دوم فروردین به عنوان برنامه نوروزی سینماها، در تهران و شهرستانها به نمایش درآید.

داوودنژاد روز جمعه اظهار داشت: با توجه به لحن مفرح و شیرینی كه این فیلم دارد ما بسیار امیدواریم كه مردم از هوو استقبال كنند و كسی از دیدن این فیلم ناراضی نباشد و حتی نمایش آن را به دیگران توصیه كنند.

وی درادامه گفت : فیلم هوو در جریان آماده‌سازی فیلم هشت پا ساخته شد چون می‌دانستم هشت پا به دلایل مختلفی از جمله موضوع و شیوه تولید آن، مخالفتهای زیادی را علیه من ایجاد می‌كند و ادامه كار حرفه‌ای را پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌كند. به همین دلیل سعی كردم با ساختن هوو از این كار، پیش‌گیری كنم وهشت پا نقطه پایان كار من نباشد.

داوودنژاد در ادامه با اشاره به موضوع فیلم هشت پا گفت: موضوع آشتی دادن سنت و مدرنیسم در ایران،ازموضوعاتی است كه مدتهاست ما در ایران درگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع در دویست سال اخیر، بسیار مورد توجه بوده و ما هر دری را زده و هر راهی را طی كردیم و هر روشی را آزمایش كردیم تا به تعادلی میان دنیای جدید و قدیم برسیم. این موضوع دغدغه‌ای بوده كه همیشه در ذهنم وجود داشته است.

داوودنژاد گفت: متاسفانه در این سالها، خیلی از متجددین، سنتی‌ها را نفی كرده و بسیاری از سنتی‌ها، متجددها را هووی خود می‌دانسته‌اند. این موضوع همیشه در ذهن من وجود داشته و من سعی كردم در فیلم هوو به این موضوع با یك قصه ساده و لحن مفرح و شیرینی بپردازم.

در پاسخ به سوالی كه هوو چه جایگاهی در روند فیلمسازی شما دارد گفت: من هیچ موقع برای فیلم ساختن، از روی دست خودم نگاه نمی‌كنم و همیشه به دنبال كسب تجربه‌های تازه هستم. به همین خاطر فیلم اول و فیلم آخرم به یك اندازه برایم ارزشمند است. البته من همیشه از تجربیات فیلم های قبلی‌ام، برای ساخت فیلم جدید استفاده می‌كنم ولی هیچ كدام شبیه هم نیست . هوو را مثل فیلمهای دیگرم دوست دارم و این فیلم به فیلمهای قبلی‌ام چون مصائب شیرین، عاشقانه و بچه‌های بد، نزدیكی‌هایی دارد.

وی با انتقاد مجدد از اكران فیلم هشت پا گفت: دست های زیادی برای ضربه زدن به هشت پا عمل كردند و دار و دسته‌های داخلی سینما و فضای زد و بند بازی، ضربه‌های مهلكی به این فیلم زد.

داوودنژاد ادامه داد: هیچ كدام از تهیه‌كننده‌ها ی عمده صاحب پخش، هرگز اجازه نمی دهند كه چنین اتفاقی برای آنها بیافتد و تا به حال سابقه نداشته كه چنین اتفاقی برای آنها بیافتد. ضربه‌ای كه به فیلم هشت پا زدند به دل من مانده است.

لینک ها:

هوو" برای نمایش نوروزی در سینماها آماده شد