تبیان، دستیار زندگی
دگار) برگزار می شود استاد چیت ساز در گذشت پرده برداری از تندیس پرفسور حسابی دومین جشنواره (یادگار) برگزار می شود تهران – دومین جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی تمدن ایران ، با عنوان " یادگار"  از 28 اردیبهشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین جشنواره (یادگار) برگزار می شود

تهران – دومین جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی تمدن ایران ، با عنوان " یادگار"  از 28 اردیبهشت تا 4 خرداد سال آینده در تهران برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این جشنواره همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در 3 بخش مسابقه ، جنبی و ویژه، در تهران برگزار خواهد شد. میراث فرهنگی کردستان ، فیلم های آئینی ، مرور آثار یک مستند ساز و بررسی حوزه میراث فرهنگی آسیای میانه ، فرانسه و ایتالیا از جمله برنامه های این جشنواره است. هنرمندان فیلمسازی که آثاری در حوزه تمدن ایران با رویکرد ایرانشناسی و میراث فرهنگی -  معنوی دارند ، می توانند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره تا دوازدهم اسفند به نشانی تهران - خیابان سهروردی شمالی -  میدان شهید قندی شماره 17 ارسال کنند.


استاد چیت ساز در گذشت

تهران – استاد علی چیت ساز از هنرمندان خوشنویس کشورمان روز یکشنبه در سن 71 سالگی درگذشت. مرحوم علی چیت ساز از اساتید انجمن خوشنویسان ایران بود که شاگردان زیادی را در این رشته تربیت کرد. مراسم تشییع این هنرمند ، روز دوشنبه ساعت 8 و سی دقیقه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار شد.


پرده برداری از تندیس پرفسور حسابی

تهران – همزمان با یکصدمین سالگرد تولد " دکتر محمود حسابی" پدر علم فیزیک ایران از نیم تنه برنزی وی در میدان تجریش تهران پرده برداری شد.

ساخت این اثر هنری با همکاری " محمد حسین عماد " و تحت نظر و مشاوره جمعی از اساتید مجسمه ساز و انجمن مجسمه سازان ایران انجام و مدت یک سال به طول انجامید.