تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم با تبیین الزامات پیشرفت علم و فناوری كشور اظهار كرد: اعتبارات تحقیقاتی سال 90 باید در راستای نقشه جامع علمی كشور و پروژه‌های ملی صرف شود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور

سو ظن

معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد:

پذیرش 300 دانشجوی دكتری پژوهش محور در سال جاری

هزینه‌كرد اعتبارات پژوهشی 90 در راستای نقشه جامع علمی و طرح‌های ملی                سرویس: پژوهش - پایان نامه

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم با تبیین الزامات پیشرفت علم و فناوری كشور اظهار كرد: اعتبارات تحقیقاتی سال 90 باید در راستای نقشه جامع علمی كشور و پروژه‌های ملی صرف شود.

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر محمد مهدی‌نژاد نوری كه در مراسم افتتاح نخستین مركز ملی تولید موش تراریخته در پژوهشگاه مهندسی ژنتیك و زیست فناوری سخن می‌گفت با اشاره به الزامات پیشرفت علم و فناوری كشور خاطرنشان كرد: هدفمندی و رهبری صحیح، نیروی انسانی متخصص، با انگیزه و متعهد، بازار مصرف رقابتی و مالی، تجهیزات و امكانات زیرساختی و قوانین و مقررات و ساختار متناسب از الزامات پیشرفت علم و فناوری در داخل كشور هستند.

اعلام جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کاردانی علوم پزشکی به کارشناسی

وی با اشاره به نقش پژوهشگران و مراكز تحقیقاتی در پیشرفت علمی كشور خاطرنشان كرد: مسوولیت پژوهشگاه‌ها باید پژوهش محور باشد یعنی دقیقا مشخص شده باشد كه چند محصول را قرار است در برهه‌ای از زمان به تولید برسانند.

مهدی‌نژاد تصریح كرد: بسیج منابع و امكانات برای تحقق این خواسته باید در نظر گرفته شود و تمام كشور به صورت یك زنجیره عمل كنند تا بتوانیم آن محصول را توسعه دهیم.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم ادامه داد: دوره‌های دكتری پژوهش محور باید در پژوهشگاه‌ها شكل بگیرد كه در سال جاری نیز 300 دانشجوی دكتری پژوهش محور در پژوهشگاه‌ها پذیرش می‌شوند كه اساس كار آنها نیاز محوری است.

مهدی‌نژاد، ارتباطات و همكاری‌های علمی بین‌المللی را از دیگر مسوولیت‌های پژوهشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی عنوان كرد و افزود: این گونه ارتباطات دریچه‌ ارتباطی با دنیاست و پژوهشگاه‌ها باید محل رفت و آ‌مد دانشمندان تراز اول دنیا چه ایرانیان خارج از كشور و چه سایر دانشمندان باشند.

فیزیک محاسباتی نانو

وی با اشاره به اهمیت زیست فناوری اظهار كرد: زیست فناوری در حوزه سلامت اعم از شناسایی و پیشگیری و نیز ایمنی و امنیتی نقش بسیار مهمی دارد.

مهدی‌نژاد تصریح كرد: موضوع زیست فناوری نیز در نقشه جامع علمی كشور جزو اولویت‌های اول است كه باید در زمینه نیروی انسانی و سایر مسائل مرتبط با آن اقداماتی انجام شود.

همچنین شورای عالی عتف در تهیه‌ اسناد راهبردی به پروژه‌های كلان ملی می پردازد.

وی تاكید كرد: همانطور كه در بودجه 90 پیش بینی شده اعتبارات تحقیقاتی باید در راستای نقشه جامع علمی كشور و پروژه‌های ملی صرف شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تنظیم: نسرین صادقی