تبیان، دستیار زندگی
من که ندیده ام. اما از کسی تعریف می کنند که صورتش مثل گل های محمدی، مثل گل های نرگس و مثل گل های بنفشه زیباست. مثل گل و شکوفه است که اگر در باغچه یا باغ بشکفد تمام باغ را زیبا می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیباتر از گل و خورشید

زیباتر از گل

من که ندیده ام. اما از کسی تعریف می کنند که صورتش مثل گل های محمدی، مثل گل های نرگس و مثل گل های بنفشه زیباست. مثل گل و شکوفه است که اگر در باغچه یا باغ بشکفد تمام باغ را زیبا می کند. عطرش همه جا را می گیرد و همه از بودنش خوشحال می شوند. او گل می شود و دل ما پروانه. دل ما پر می کشد و دور آن گل می گردد. ولی می گویند از گل بهتر و خوش آب و رنگ تر است.

من که ندیده ام. اما می گویند مثل خورشید است. خورشیدی که همه جا را روشن می کند و گل ها و درخت ها و هر چه در زمین است به طرفش دست بلند می کنند. آن خورشید از این خورشید آسمان خودمان، مهربان تر، گرم تر و پرنورتر است. گرمایش کسی را اذیت نمی کند. صورتش آن قدر نورانی است که با دل پاکت می توانی نگاهش کنی. چشم هایت هم با دیدن او اذیت نمی شود، بلکه پرنورتر می شود.

من که ندیده ام. اما می گویند مثل رنگین کمان بعد از باران است.  یک رنگین کمان آبی که رنگ محبت، صداقت، مهربانی و هزاران رفتار خوب را دارد. او به جای هفت رنگ رنگین کمان، به اندازه ی همه ی خوبی ها رنگ دارد. او بهتر از رنگین کمان و زیباتر از آن است. می توانی با رنگ های خوبش دلت را نقاشی کنی. آن وقت دلت می شود پر از خوبی ها.

زیباتر از گل

من که ندیده ام. ولی شنیده ام صورتش مثل ماه شب چهارده است. یعنی ماهی که در شب چهاردهم هر ماه در آسمان می بینیم. ماهی که کامل کامل است. تو هم حتماً در آسمان سرمه ای شب ماه نقره ای کامل را دیده ای. می دانی چقدر این ماه زیبا و روشن است. مثل نگین انگشتری است که بر آسمان نقش بسته است. اما می گویند او از ماه بهتر است. او همیشه ماه شب چهارده است.  مثل این ماه معمولی نیست که یک روز لاغر شود و یک روز اصلاً پیدایش نشود.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:ماهنامه ملیکا

مطالب مرتبط:

سعی می کنم برسم

ما منتظریم...!

سلام بر خورشید پنهان

زمستان بی پایان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.