تبیان، دستیار زندگی
در کشور ما از سالیان پیش تا کنون،ولادت یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را روز زن و روز مادر نامیده اند و این نامگذاری از آن جهت است که این بانوی گرانقدر از تمامی جهات،اسوه ی یگانه ای برای زنان و مادران عالم هستند و پاکی و شایستگی و دین داری شان،مثا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم های مختلف در روز مادر

مادر

در کشور ما از سالیان پیش تا کنون،ولادت یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را روز زن و روز مادر نامیده اند و این نامگذاری از آن جهت است که این بانوی گرانقدر از تمامی جهات،اسوه ی یگانه ای برای زنان و مادران عالم هستند و پاکی و شایستگی و دین داری شان،مثال زدنی است.در این روز به مناسبت تولد ایشان،جشن های مختلفی در سرار کشور بر پا می شود و از مادران و زنان نمونه تقدیر به عمل می آید.مردم نیز برای مادران و همسران خود،هدیه و گل تهیه می کنند و به دیدارشان می روند و روزشان را گرامی می دارند.

بنا به نقل قول ها،یونان باستان،نخستین مردمی بودند که روز مادر را تجلیل می کردند .آنها روزی را به نام "پرستش مادر" داشتند و در آن روز هر پسر و یا دختر شاخه گلی را به مادرش تقدیم می کرد و به کف پای مادر می زد .

رومیان قدیم در روز مادر سلاحها را می شکستند و بدون سلاح به پابوسی مادران خود می رفتند و این کار چنین معنی داشت که هیچ مادری راضی نیست که سلاحی در جهان باقی بماند و فرزند خویش یا دیگری به آن کشته شود .

در قرون وسطی مردم اروپا روز مادر را جشن می گرفتند و درآن روز مکلف بودند که سه بار در روز ( صبح ، ظهر ، شام ) مادر را ببوسند .

در آمریکا از سال ۱۸۱۴ روز مادر به رسمیت شناخته شد و هر سال دومین  روز ماه می،روز مادر نامیده می شود و در این روز کودکان گل سفیدی را که نشانه ی صفا و وفای مادر است بر سینه مادر نصب می کنند .

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:وبلاگ نگاهی به زندگی

مطالب مرتبط:

آیا کره ی زمین گرد است؟ 

احمق ترین دایناسور دنیا

كشور شاپركها كجاست ؟

طول عمر حیوانات چقدر است؟

بهمن خاکستر چیست؟

مورچه های بازنشسته

منقارهای دماسنج

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.