تبیان، دستیار زندگی
وقتی شلوار را به پا می کنید، باید انتهای آن 5/1 سانتی متر از کف پا فاصله داشته باشد(بدون کفش). یادتان باشد اگر شلوارهای کوتاه بخرید،مجبور می شوید خیلی زود آن را عوض کنید چون شما زود قد می کشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ببین و بپوش

لباس

چیزهایی که باید درباره شلوارت بدانی

قد شلوار

وقتی شلوار را به پا می کنید، باید انتهای آن 5/1 سانتی متر از کف پا فاصله داشته باشد(بدون کفش). یادتان باشد اگر شلوارهای کوتاه بخرید،مجبور می شوید خیلی زود آن را عوض کنید چون شما زود قد می کشید.

کمر شلوار

اندازه کمر شلوار باید یک سانتی متر از کمر شما بزرگتر باشد. اگر تنگ تر یا گشادتر از این بود دردسر ایجاد می کند. وقتی که شلوار را پوشیدید و دکمه یا زیپ آن را بستید باید بدون کمربند دور کمرتان بماند و پایین نیفتد. اگر کمرتان تنگ است و به سختی بسته می شود، حتماً یک شماره بزرگتر را انتخاب کنید.

جنس شلوار

شلوارهای کتان و نخ برای تابستان و شلوارهای پشمی برای زمستان مناسب هستند.شلوار کتان هنگام شستن کوچک نمی شود و به اصطلاح آب نمیرود؛ و احتیاج به اتو ندارد و زیاد چروک نمی شود. پارچه شلوار باید سالم بدون بریدگی و زدگی باشد؛ وگرنه خیلی زود از بین می رود. شلوار تا جایی که ممکن است، باید از تکه های کمتری دوخته شده باشد تا پا را اذ­یت نکند. جنس پارچه هم نباید خیلی زبر باشد چون به پوست پا صدمه می زند.

جیب شلوار

هر شلوار بهتر است دو جیب یکی در طرف راست و دیگری در طرف چپ داشته باشد. جیب ها باید به قدری بزرگ باشند که دست ها تا مچ داخل آن برود.

بسته شدن شلوار

زیپ و دکمه های شلوار باید از نوع محکم و مناسب باشند؛ چون شما هر روز آن را چند بار باز و بسته می کنید.خراب شدن زیپ یا کنده شدن دکمه ها در مهمانی حسابی دردسر ساز است.دوختن دکمه ها نسبتاً آسان است، اما مشکل زیپ معمولاً به آسانی حل نمی شود.

دمپای شلوار

دمپای شلوار نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد. طول دمپای مناسب در سن و سال شما(برای فرد معمولی) 20 تا 22 سانتی متر است.

چند نکته ی دیگر

لباس

سعی کنید شلوار ورزشی و گرمکن شما از جنس نایلون و پلاستیک نباشد. چون عرق بدن شما را نمی گیرد و این کار به پوست و بدن شما صدمه می زند.

شلوارهای راحتی (شلوارهای خانه) بهتر است از پارچه های نازک تر و مقداری گشادتر از شلوارهای بیرون باشد.

تا جایی که می توانید شلوارهایی بخرید که لوازم فلزی و پلاستیکی کم تری به آن وصل شده باشد.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:آل بیت

مطالب مرتبط:

هفت خوان خواب

بازیافت زباله ها

شهر تمیز

این جوری صبحانه بخور

آقای دکتر بره ی ناقلا

قول ناهید

کلاه بازرگان

مراقب دوستی هامون باشیم

قصه باد و خورشید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.