تبیان، دستیار زندگی
در تهران همایش بین المللی مولوی در قطر زیر نور ماه جایزه فیلم کوالالامپور را برد جشنواره فیلم سبز در تهران تهران – سومین جشنواره " فیلم سبز"  ، روز شنبه با حضور 30 کشور جهان در تهران برگزار شد. به گزارش واحد مر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره فیلم سبز در تهران

تهران – سومین جشنواره " فیلم سبز"  ، روز شنبه با حضور 30 کشور جهان در تهران برگزار شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر سومین جشنواره فیلم سبز گفت: در این جشنواره 476 عنوان فیلم با  موضوعات مختلف زیست محیطی در9 منطقه از کشور به نمایش در می آید.

وی افزود: فیلم های شرکت کننده در این جشنواره برای گروه های سنی مختلف کودکان ، دانش آموزان و دانشجویان به نمایش در می آید که 72 درصد فیلم های ارسالی به جشنواره از تهران و باقی خارجی  و استانی هستند.

این مسئول گفت: از فیلمهای ارسالی به جشنواره ، 100 عنوان داستانی ، 44 عنوان مستند ، 24 عنوان مستند داستانی ،42 عنوان انیمیشن ، 17 عنوان نگاه شاعرانه ، 33 عنوان نماهنگ و 13 عنوان از فیلمهای ، سینمایی است که از 30 کشور جهان و تقریباً از همه قاره های مختلف دنیا در این جشنواره حضور دارند.

این مسئول با بیان این که دو داور از آلمان و آمریکا و سه داور ایرانی قضاوت این دوره از جشنواره را بر عهده دارند ، افزود : امسال میهمانان مختلفی از انگلیس ، آلمان و استرالیا به این جشنواره دعوت شده اند.

وی گفت: جشنواره امسال از نظر تعداد و ترکیب کشورهای شرکت کننده رشد چشمگیری داشته ، به طوری که امسال" ان جی اوها" (سازمان های بین المللی) نیز مشارکت خوبی دارند.


همایش بین المللی مولوی در قطر

دوحه – همایش بین المللی شاعر بزرگ ایرانی ، مولانا جلال الدین محمد بلخی (مولوی) شنبه در قطر آغاز به کار کرد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری دانشگاه دوحه قطر و نمایندگی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) این همایش دو روزه رابه منظور معرفی فرهنگ ایران ، اسلام و ادبیات فارسی برگزار کرده است.

در این همایش اساتیدی از ایران ، مصر ، ترکیه ، آلمان ، لبنان و قطر حضور دارند و به تشریح دیدگاه های خود درباره زندگی و شعر مولوی می پردازند.


زیر نور ماه جایزه فیلم کوالالامپور را برد

فیلم " زیر نور ماه " به کارگردانی رضا میرکریمی از ایران، جایزه نخست جشنواره جهانی فیلم کوالالامپور را به خود اختصاص داد.

منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم زیرنور ماه ، سه شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم کوالالامپور ، جایزه بهترین فیلم جشنواره را دریافت کرد.

جایزه نقدی برای فیلم برتر این جشنواره، مبلغ 15 هزار دلار بود که در مراسمی همراه با لوح تقدیر و تندیس بلورین توسط سید سراج الدین جمال اللیل پادشاه مالزی به منوچهر محمدی اعطا شد.

جوایز دوم و سوم جشنواره جهانی فیلم کوالالامپور به فیلم هایی از اتریش و آلمان اختصاص یافت.