تبیان، دستیار زندگی
م، دروغ می‌نویسند خیلی‌ها فوتبال كریم باقری را پایان یافته تلقی می‌كردند ولی او مثل پنج، شش سال قبل فوتبال بازی می‌كند، حتی شاید بهتر از آن موقع‌ها كه ژنرال خط میانی تیم ملی و یكی از بهترین‌های آسیا بود. هر چند كریم با قرار گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كریم باقری:حرف‌های قلعه‌نوعی صحت ندارد

من برانكو را ندیدم، دروغ می‌نویسند


خیلی‌ها فوتبال كریم باقری را پایان یافته تلقی می‌كردند ولی او مثل پنج، شش سال قبل فوتبال بازی می‌كند، حتی شاید بهتر از آن موقع‌ها كه ژنرال خط میانی تیم ملی و یكی از بهترین‌های آسیا بود.

هر چند كریم با قرار گرفتن در آخرین نقطه خط دفاعی پرسپولیس مدتی است كه از پست اصلی خود جدا شده ولی این موضوع در نوع بازی او تأثیر منفی نگذاشته است و باقری هر روز آماده‌تر از روزهای گذشته می‌شود.

او در مقابل استقلال یكی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و نود دقیقه بدون اشتباه ظاهر شد. در شرایطی كه تیم ملی نیاز مبرمی به بازیكن آماده‌ای چون كریم باقری آن هم در خط دفاع خود دارد ولی كادر فنی هنوز تصمیم جدیدی در مورد باقری نگرفته است.

شایعه بازگشت او به تیم ملی این روزها شدت بیشتری گرفته و حتی روزنامه‌های ورزشی خبر ازصحبت‌های پنهانی برانكو و باقری در هتل المپیك دادند. البته كریم این موضوع را تكذیب كرده و می‌گوید: «هیچ صحبتی بین ما دو نفر رد و بدل نشده است.»

 گفت و گویی را با باقری انجام داده ایم که از حضورتان می گذرد:

كریم باقری پس از گذشت چند روز از دربی، پرسپولیس را مستحق برد می‌داند؟

اگر از من می‌پرسید باید بگویم بله. شاید استقلالی‌ها هم بگویند كه حق ما برد بود ولی من معتقدم كه در بیشتر لحظات بازی صاحب توپ و میدان بودیم و موقعیت‌های مناسبی را از دست دادیم.

به نظر تو بازی قشنگ و جذابی بود؟

هر چند دربی شصتم گل نداشت ولی با توجه به حاشیه‌های مختلف و حساسیت‌هایی كه وجود داشت، روی هم رفته بازی خوبی را شاهد بودیم.

موقعیت‌های بسیار خوبی را از دست دادید، الان حسرت نمی‌خوری؟

به هر حال بازی به اتمام رسیده و كاری نمی‌توان كرد ولی اگر كاظمیان كمی با دقت عمل می‌كرد، می‌توانستیم به گل برسیم. پژمان نوری هم یك موقعیت خوب برای گلزنی داشت.

كاظمیان بی‌دقتی كرد یا خودخواهی؟

نمی‌توان گفت او خودخواهی كرد ولی جواد می‌توانست در هر دو صحنه تصمیم بهتری بگیرد، البته او جوان است و تجربه كافی ندارد.

اگر تو جای كاظمیان بودی آن فرصت‌ها را تبدیل به گل می‌كردی؟

نمی‌دانم، باید دید شرایط چطور بوده است.

استقلال را چطور دیدی؟

آنها نسبت به بازی‌های قبلی خود ضعیف‌تر ظاهر شدند و فكر می‌كنم پرسپولیس بهتر بازی كرد. ما یكی، دو بازیكن كلیدی استقلال را مهار كرده بودیم و بیشتر جریان بازی دست پرسپولیس بود.

هیچ كس فكر نمی‌كرد پرسپولیس اینقدر خوب بازی كند.

آقای یونگ در این مدت با تمرینات ساده ولی متنوع روی نقاط ضعف و قوت تیم كار كرد و آری هان نیز سه روز قبل از دربی با دیدن فیلم بازی‌های استقلال، شناخت نسبتاً خوبی از این تیم پیدا كرد. ما در این بازی روی دستورات تاكتیكی كادر فنی بسیار خوب كار كردیم و فكر می‌كنم خیلی‌ها این موضوع را تأیید كنند.

ناصر ابراهیمی پس از این بازی گفت كه پرسپولیس فرقی با دیدار رفت نداشت و حتی در آن بازی بهتر كار كرد.

من راجع به حرف‌های ایشان نظری ندارم.

حالا با امیدواری بیشتری به جام حذفی نگاه می‌كنید، اینطور نیست؟

كادر فنی برای قهرمانی در این جام برنامه‌ریزی خاصی انجام داده و ما پس از ناكامی در لیگ برتر باید تحت هر شرایطی در جام حذفی قهرمان شویم.

در مورد اتفاقات تلخ دربی صحبت كنیم. استقلالی‌ها معتقدند كه این درگیری از زمین مسابقه و توسط بازیكنان پرسپولیس از جمله مامانی و علیزاده شروع شد.

ببینید، از سی چهل سال پیش این بازی همیشه حاشیه و جنجال‌های خاص خود را داشته و این یك موضوع طبیعی به شمار می‌رود.

نكته مهم این است كه مسائل اتفاق افتاده در زمین مسابقه نباید به بیرون كشیده می‌شد ولی متأسفانه جوانی و بی‌تجربگی اكبرپور باعث شد تا آن اتفاقات به وجود بیاید.

اكبرپور بعد از بازی گفت كه مامانی در زمین مسابقه به من فحش‌های ركیكی داد، آیا واقعاً اینطور است؟

اكبرپور این موضوع را در زمین هم به من گفت ولی وقتی در رختكن با مامانی صحبت كردم او گفت كه من توهین كردم ولی فحش ركیك ندادم. حالا نمی‌دانم مردم كدام حرف را باور كنند.

تو از ابتدای ماجرا در هتل المپیك بودی. آیا قلعه‌نوعی 40 متر با صحنه درگیری فاصله داشت؟

خوشبختانه دوربین خبرساز تمامی واقعیت‌ها را نشان داد. قلعه‌نوعی بیشتر از سه متر با این صحنه فاصله نداشت و می‌توانست عكس‌العمل نشان دهد.

ولی او گفت كه چهل متر فاصله داشتم.

حرف‌های قلعه‌نوعی صحت ندارد. دوربین خبرساز همه چیز را نشان داد. هر چند قلعه‌نوعی در صحنه درگیری مامانی و اكبرپور با خونسردی كامل عكس‌العملی نشان نداد ولی او می‌توانست حداقل با لیدرهای استقلال صحبت كند تا درگیری‌ها اینقدر شدت نگیرد. متأسفانه قلعه‌نوعی فقط نگاه می‌كرد.

به نظر تو استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

هنوز پنج هفته تا اتمام بازی‌ها فرصت داریم و نمی‌توان به طور قاطع در مورد این موضوع صحبت كرد. شانس استقلال و پاس به یك اندازه است و سایپا را هم نباید فراموش كرد.

تو دوست داری چه تیمی قهرمان شود؟

فرقی نمی‌كند. هر تیمی بیشتر زحمت بكشد در نهایت قهرمان خواهد شد.

كریم باقری در جام جهانی بازی می‌كند؟

چرا این سؤال را پرسیدید، مگر قرار است بازی كنم؟

مگر با برانكو در هتل المپیك صحبت نكردی؟

من هیچ وقت دروغ نمی‌گویم و اگر با برانكو صحبت می‌كردم شهامت این را داشتم كه این موضوع را تأیید كنم.

ولی می‌گویند كه پس از دربی برانكو با تو مخفیانه صحبت كرده است؟

این موضوع صحت ندارد. در هتل المپیك بودیم ولی من او را ندیدم. نمی‌دانم چرا دروغ می‌نویسند.

پس این موضوع را تكذیب می‌كنی؟

بله، اگر صحت داشت خودم می‌گفتم.

خیلی‌ها معتقدند كه تو باید با این آمادگی در جام جهانی بازی كنی؟

هر كس یك نظری دارد ولی مهم‌تر از همه نظر سرمربی تیم ملی است.

اگر دعوتت كند، قبول می‌كنی؟

اگر دعوت كرد تصمیم می‌گیرم. فعلاً به این موضوع فكر نمی‌كنم.