تبیان، دستیار زندگی
فضل‌الله مینائیان، تهیه‌كننده این مجموعه انیمیشن ، با اشاره به استعداد و خلاقیت‌های بسیاری كه در شهرستا‌ن‌ها یافت می‌شود، تصریح كرد: متأسفانه مركزنشین‌ها توجهی به این افراد ندارند و همه‌چیز در تهران خلاصه شده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستان‌هایی برای همه

داستان‌هایی برای همه

«داستان‌هایی برای همه» در مركز اصفهان ادامه دارد

فضل‌الله مینائیان ـ درباره‌ی این مجموعه و تاریخچه‌ای كوتاه از انیمیشن در

تولید و مراحل فنی مجموعه انیمیشن «داستان‌هایی برای همه» در صدا و سیما مركز اصفهان ادامه دارد.

فضل‌الله مینائیان، تهیه‌كننده این مجموعه انیمیشن ، با اشاره به استعداد و خلاقیت‌های بسیاری كه در شهرستا‌ن‌ها یافت می‌شود، تصریح كرد: متأسفانه مركزنشین‌ها توجهی به این افراد ندارند و همه‌چیز در تهران خلاصه شده است.

وی ابراز امیدواری كرد كه برگزاری طرح‌های مختلف از جمله مسابقه، فراخوان، همایش و غیره در زمینه انیمیشن به كشف استعدادها و حمایت همه جانبه از آنان منتهی شود و در مدتی كوتاه نتیجه مثبت آن را مشاهده كنیم.

مینائیان انیمیشن «داستان‌هایی برای همه» را در زمره‌ی ده‌ها تولید انیمیشن كه در مركز اصفهان ساخته‌اند قرار داد و افزود: این مجموعه انیمیشن با تكنیك دو بعدی- سه بعدی و در قالب 13 قسمت به كارگردانی مژگان باغبان تولید شده است.

وی با اشاره به تأكید این مجموعه بر روی موضوعات اخلاقی مرتبط با كودكان اظهار كرد: مجموعه انیمیشن «داستان‌هایی برای همه» به صورت غیرمستقیم به آموزش‌های اخلاقی می‌پردازد و احترام بر پدر و مادر و لجبازی از جمله موضوعاتی است كه در آن مطرح خواهد شد.

فضل‌الله مینائیان

فضل‌الله مینائیان با اشاره به پیشینه ساخت انیمیشن در اصفهان، یادآورد شد: پایه‌گذار انیمیشن در اصفهان در سال‌های 1345 و 1350 كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اصفهان بوده است و افرادی هم‌چون «آقای نصر اصفهانی» كه در حال حاضر در كمپانی والت دیزنی یكی از مدیران و طراحان بزرگ است و شاهكار این هنرمند محسوب می‌شود به همراه آقایان حسن داوری، محمد عابدی، حسن خراسانی و بسیاری دیگر كه انیمیشن را به صورت فیلم 8 میلی‌متری و 16 میلی‌متری نگاتیو یا ریورسال با تكنیك سل انیمیشن ساختند، در این كانون فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: سپس از این افراد در سال‌های 1357 و 58 صدا وسیمای مركز اصفهان به سرپرستی فریدون درگاهی و با همكاری خود من، فیلم انیمیشن را به صورت تك فریم ساخت كه انیماتور این سری از كارها آقایان رضی‌الغنی آریانی، مرحوم ابوالحسنی و فریدون درگاهی بودند.

به گفته مجری طرح انیمیشن «داستان‌هایی برای همه» این مجموعه به شیوه 16 میلی‌متری و كامپیوتری ساخته شده است.