تبیان، دستیار زندگی
چقدر خوب است که پیش از ازدواج یکدیگر را بهتر و بیشتر بشناسیم تا امکان اتخاذ تصمیم درست و منطقی فراهم گردد.یکی از مسائلی که در جریان آشنایی های قبل از ازدواج وجود دارد ، جذبه و کشش طرفین است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی عاقلانه؛ زندگی عاشقانه

گفتگوی عاقلانه؛ زندگی عاشقانه

چقدر خوب است که پیش از ازدواج یکدیگر را بهتر و بیشتر بشناسیم تا امکان اتخاذ تصمیم درست و منطقی فراهم گردد.

یکی از مسائلی که در جریان آشنایی های قبل از ازدواج وجود دارد ، جذبه و کشش طرفین است . به ویژه با ابراز علاقه و محبت از طرف پسر و مجذوب شدن دختر! روند انتخاب و مذاکرات عاقلانه و منطقی قبل از ازدواج ، تحت تاثیر و سوگیری قرار می گیرد که در نهایت بسیاری از موارد مهم و اساسی که می بایست پیش از ازدواج در خصوص آنها تبادل نظر و توافق صورت گیرد ، ناگفته و مسکوت باقی می ماند. همین امر بعدها در طول فرآیند زندگی واقعی زوجین موجب بروز تنش ها و ناملایمات متعدد می گردد و زندگی را به کام همسران جوان تلخ می کند . حال آن که می شود پیش از وقوع و در نقطه آغاز ، از ظهور و بروز بسیار از اینگونه موارد پیشگیری کرد.

از طرف دیگر بسیاری از دختران و پسران به واقع نمی دانند که در مورد چه موضوعاتی باید با هم صحبت کنند. همچنین مکتوب کردن موارد مطروحه و نگهداری آن ایجاد تعهدی می نماید که گفتارها را از دایره شفاهیات که معمولا به فراموشی سپرده می شوند به صورت سندی مکتوب در نزد طرفین نگهداری نماید.

کتاب "گفتگوی عاقلانه؛ زندگی عاشقانه "تلاش کرده است ، کلیه سوالات لازم و اساسی و اطلاعاتی که قبل از ازدواج دختر و پسر باید از یکدیگر کسب کنند را مطرح کند تا با پاسخگویی و صحبت در مورد موارد مطرح و مهم  و مشاوره با افراد صاحب صلاحیت جوانان عزیز را به یک انتخاب درست ، شایسته و در نهایت تشکیل یک زندگی خوشبخت هدایت نماید.

پرسشنامه ای که ابراهیم نعیمی نظام آبادی در این کتاب تدوین کرده است فرصت خوبی را برای هر دو طرف فراهم می سازد تا از نقطه نظرات یکدیگر راجع به مسائل اساسی زندگی آگاهی پیدا کنند و نقطه نظرات مشترک و مخالف را مشخص کنند ، روی نقاط مشترک تاکید نموده و سعی در نزدیک کردن نقطه نظرات مخاف بنمایند،به طوری که به تفاهم لازم قبل از ازدواج دسترسی پیدا کنند و سپس اقدام به ازدواج کنند.

یکی از مسائلی که در جریان آشنایی های قبل از ازدواج وجود دارد ، جذبه و کشش طرفین است . به ویژه با ابراز علاقه و محبت از طرف پسر و مجذوب شدن دختر! روند انتخاب و مذاکرات عاقلانه و منطقی قبل از ازدواج ، تحت تاثیر و سوگیری قرار می گیرد که در نهایت بسیاری از موارد مهم و اساسی که می بایست پیش از ازدواج در خصوص آنها تبادل نظر و توافق صورت گیرد ، ناگفته و مسکوت باقی می ماند. همین امر بعدها در طول فرآیند زندگی واقعی زوجین موجب بروز تنش ها و ناملایمات متعدد می گردد و زندگی را به کام همسران جوان تلخ می کند .

پیشنهاد می شود خانم یا آقای محترمی که تلاش می کند پیش از ازدواج از خصوصیات فکری ، روحی، جسمی و در کل ، شرایط و وضعیت همسر آینده خود مطلع باشد 2 جلد از این کتابچه خود ابزاری را تهیه کرده یک جلد آن را خود پاسخ گوید و یک جلد دیگر را برای همسر مورد نظر خود بفرستد و از او بخواهد که به سوالات پاسخ دهد ، بعد از پاسخگویی هر دو نفر،در یک زمان واحد کتابچه ها معاوضه شود و بعد از بررسی و مقایسه با پاسخ های خود و مشاوره با اشخاص صاحب صلاحیت که صادق و امین و مطلع باشند تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند.

مشخصات کتاب

گفتگوی عاقلانه؛ زندگی عاشقانه

موضوع : راهنمایی و مشاوره قبل از ازدواج

تألیف : ابراهیم نعیمی نظام آبادی

ناشر : روان سنجی

این کتاب را از فروشگاه اینترنتی نیز می توانید تهیه کنید.

تنظیم :مرکز مشاوره