تبیان، دستیار زندگی
به خاطر خودم اینچنین نشدم فنی ترین فرنگی كار سالهای نه چندان دور جهان این روزها سخت آزرده است. ناراحتی او فقط درد مصدومیت و آسیب دیدگی نیست. گلایه و آزردگی وی از بی خبری و انزوایی است كه این روزها دچار آن شده. شرم و حیای بی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسن رنگرز:هیچكس به فكر هزینه های درمان من نیست

به خاطر خودم اینچنین نشدم


فنی ترین فرنگی كار سالهای نه چندان دور جهان این روزها سخت آزرده است. ناراحتی او فقط درد مصدومیت و آسیب دیدگی نیست. گلایه و آزردگی وی از بی خبری و انزوایی است كه این روزها دچار آن شده. شرم و حیای بی حد و حساب این جوان شایسته ایرانی مثال زدنی است . او تا كنون لب به گلایه باز نكرده بود و با سوالات پیاپی و اصرار ما حاضر به ادای منظور خود شد.

حسن رنگرز فرنگی كار با اخلاق كشورمان از عدم مساعدت و دلجویی آنهایی دست به گلایه زده كه همواره با كسب موفقیت او در صف اول سخنرانان قرار گرفته و غرور و افتخار قهرمانی او را با خود تقسیم می كردند. در ادامه گفتگوی اختصاصی ایپنا با حسن رنگرز را می خوانید:

 وضعیت آسیب دیدگی ات چطور است؟

فعلا به دستور پزشكان در استراحت مطلق به سر می برم و اجازه حضور در تمرینات را ندارم. انشاءالله در فروردین ماه سال آینده در صورتی كه وضعیتم بهتر شود با نظر پزشكان تمریناتم را آغاز می كنم.

گویا مشكل مصدومیت شما تشدید شده؟

در اردویی كه پیش از مسابقات دانشجویان تركیه برگزار شد، دچار مصدومیت شدید شدم و از اعزام به این رقابت ها بازماندم، پس از آن هم در شرایطی كه هنوز مصدومیتم به طور كامل برطرف نشده بود، فقط به دلیل تعهدی كه به تیم پالایش و پخش كرمانشاه و رضا سیم خواه مربی تیم داشتم در لیگ شركت كردم كه متاسفانه باعث وخامت آسیب دیدگی ام شد.

مسابقات جام یادگار امام چطور بود؟

متاسفانه به دلیل عدم پخش تلویزیونی، نتوانستم مسابقات را ببینم ، خودم هم شرایط مساعد جسمانی را نداشتم تا به محل پیكارها در قم بروم .اما از آنطور كه اطلاع دارم حمید بنی تمیم در وزن من بسیار خوب كشتی گرفت و عنوان نخست را از آن خود كرد. حمید همیشه از مدعیان این وزن بوده و بسیار خوشحالم كه به این عنوان دست یافت.

 به نظر تو غیبت سوریان كه اتفاقا در بین ده ورزشكار برتر سال هم انتخاب شد تا چه حد در پیكارهای این وزن تاثیر داشت؟

مسلما رقابتهای وزن 55 كیلوگرم در صورت حضور سوریان بسیار مهیج تر و زیباتر می شد. چرا كه با توجه به عدم استقبال مناسب فرنگی كاران مطرح خارجی از این مسابقات، كشتی گیران شاخصی همچون سوریان می توانستند به گرمی و اعتبار این رقابت ها كمك كنند.

 روزها را چگونه می گذرانی؟

همانطور كه گفتم فقط استراحت می كنم و هر روز با دكتر متخصص مشورت می كنم تا سریعتر به میدان بازگردم.

 شنیده ایم در خصوص هزینه های درمان با مشكل مواجهی؟

حالا كه این سوال را مطرح كردی می خواهم بگویم كه متاسفانه از زمانی كه مصدوم شدم با آنكه حسن بابك به لحاظ روحی و روانی خیلی به من كمك كرده ، اما در خصوص مسائل مالی هیچ مساعدتی با من صورت نگرفته است. همانطور كه می دانید هزینه های درمان سرسام آور است اما نه از مسئولان فدراسیون و نه از مسئولان باشگاه ،هیچ یك صحبتی از هزینه و كمك مالی را نكرده اند. من هم كه به علت كم رویی نتوانسته ام هیچ صحبتی در این مورد پیش بكشم یا مستقیما درخواستی از آنان نمایم.

 حرف آخر؟

از زمان مصدومیتم تا حالا با هیچ رسانه ای در این رابطه صحبت نكرده بودم و این موضوع را تنها با شما در میان گذاشتم . امیدوارم مسئولان كشتی در زمان مصدومیت نیز ورزشكاران را فراموش نكنند و مشكلات مختلف مالی و روحی آنان در این دوران حساس را درك كنند.