تبیان، دستیار زندگی
صصی مینیاتور در مسکو دومین جشنواره خوشنویسی غدیر در تبریز با برگزاری سومین جشنواره بین المللی پویانمایی برترین آثار پویا نمایی جهان به تهران می آید پایان نمایشگاه تخصصی مینیاتور در مسکو مسکو - نمایشگاه تخصصی مینیاتور و خوشنوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان نمایشگاه تخصصی مینیاتور در مسکو

دومین جشنواره خوشنویسی غدیر در تبریز

با برگزاری سومین جشنواره بین المللی پویانمایی

برترین آثار پویا نمایی جهان به تهران می آید

پایان نمایشگاه تخصصی مینیاتور در مسکو

مسکو - نمایشگاه تخصصی مینیاتور و خوشنویسی معاصر ایران در روسیه ، جمعه به کار خود پایان داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این نمایشگاه به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدت 8 روز در محل خانه نقاشان مسکو دایر شده بود ، 60 تابلوی نفیس از آثار 3 هنرمند نگارگر و خوشنویس ایرانی به نام های "سیلینیا پوریا"، "هنگامه صدری" و" اسدالله کتابی" به نمایش گذاشته شده بود. خانه نقاشان مسکو با 17 سالن نمایش ، یکی از بزرگترین مراکز هنری روسیه است که همه ساله بسیاری از هنرمندان از جمله نقاشان معروف جهان آثار خود را در آن به نمایش می گذارند.

دومین جشنواره خوشنویسی غدیر در تبریز

تبریز - دومین جشنواره خوشنویسی غدیر ، همزمان با عید سعید غدیر در تبریز گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دبیر این جشنواره گفت : دراین نمایشگاه 178 اثر خوشنویسی با مضمون آیات قرآن مجید ، احادیث ائمه معصومین(ع) و اشعاری در وصف فضایل امام علی (ع) به مدت ده روز به نمایش گذاشته شده است.

همچنین هنرمندان خوشنویسی کلمات قصار ، بیانات گوهربار ، رهنمودها و اشعار آن امام همام را به صورت خطوط نستعلیق ، شکسته نستعلیق، نسخ ، ثلث ، نقاشی خط و نوآوری های خوشنویسی کتابت کرده اند.

در این جشنواره از استاد "حسین رسام حقیقی" هنرمند معاصر خوشنویسی کشور و 3 نفر از هنرمندان برگزیده هر رشته تقدیر شد.

با برگزاری سومین جشنواره بین المللی پویانمایی

برترین آثار پویا نمایی جهان به تهران می آید

سومین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران ، امسال شاهد حضور برترین آثار پویا نمایی جهان است.

به گزارش ایران ، جشنواره پویانمایی تهران ، میزبان 38 فیلم برگزیده جشنواره های معتبر جهانی است.  از جمله این آثار می توان به فیلم "بچه های عسل" از آلمان ، برنده جشنواره های اوبرهاوزن ، انسی ، زاگرب ، برلین ، برزیل ، هلند ، کانادا و آلمان اشاره کرد. همچنین فیلم "مهاجمان عجیب" از کانادا برنده جایزه ویژه طنز ، زمان بندی و طراحی جشنواره زاگرب و تقدیر شده جشنواره انسی ، برنده مدال طلای فیلم کوتاه جشنواره نیویورک و جایزه بزرگ آی کاستلی انیماتی ایتالیاست. از دیگر فیلم های مطرح می توان به پویانمایی "بارکد" از هلند اشاره کرد که برنده جایزه بزرگ فرانسه و تقدیر شده در جشنواره های زاگرب و آلمان است. این گزارش حاکی است فیلم های "مغازه فتوکپی" از اتریش ، "پسری که کوه یخ را دید"، "دگرگونی بی وقفه" از کانادا ، "سگ" از انگلستان و ... جزء آثاری هستند که در این جشنواره به نمایش در می آیند. همچنین فیلم پویانمایی "بهادر" از ایران که دارای 12 جایزه از جشنواره های جهانی است به همراه پویانمایی "شنگول و منگول" با 18 جایزه از جشنواره های معتبر نیز کارنامه درخشان این صنعت در ایران را به نمایش در آورده اند.