تبیان، دستیار زندگی
از نیازهای اصلی عشقی شروع میکنیم وتفاوت های ان ومثل همیشه اول از اقایان!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت های بارز زن ومرد (آقایان)


از نیازهای اصلی  عشقی شروع میکنیم وتفاوت های آن. و مثل همیشه اول از آقایان!


آقایان : نیازهای اصلی عشقی :

عشق

اعتماد – اطمینان_ قدرشناسی – از انجا که اقایان احتیاج به قدر شناسی دارندتا اعتماد به نفس بگیرند باید مورد تشویق و تحسین قرار بگیرند .برای آقایان مورد تأیید قرار گرفتن مهم است.پس پیشنهاد می کنیم اگر نامزدتان کاری انجام داد ،حتی کوچک ، آن را بزرگ جلوه دهید.او را علنا"تشویق کنید و به همه اعلام کنید .این کارها را الان که نامزدید انجام دهید تا هم به خود یاد دهید،همیشه درست رفتار کنید، هم همسرتان از داشتن شما به خود ببالد. همانطور که به گفته یک دانشمند بزرگ: اخلاق، چیز ساخته شده و حاضر آماده ای نیست، بلکه ذره ذره و روز به روز، خلق و ایجاد می گردد. عشق هنگامی که شما را می پرورد شاخ و برگ فاسد شده را هرس می کند .

در حرف های خوب زدن ،نترسید .شما اگرشخصیت او را بزرگ کنید او آرامش و اعتماد به نفس گرفته ،صبور ترمیشود. به او بگویید تو هدیه ی خدا به منی، تو جواب دعاهای منی ، اولش ممکن است باور نکنند ولی بعد  نا خود آگاه تأثیر خودش را می گذارد.

تکنیک نامه نوشتن یک تکنیک خارق العاده است برای روابط عاشقانه که مردها و زن ها باید آن را خوب بیاموزند. از روش های پیشگیری از مشاجره استفاده کنیم.  چگونه حرف بزنیم یا حرف نزنیم ؟ چگونه از هم کمک بخواهیم درست است !

شناخت اختلاف ساختاری زن و مرد باعث کنار آمدن آنها با هم می شود و از مشاجرات آنها جلوگیری می کند مثلاً بدانیم مردها هدفمندهستند . لباس پوشیدنشان، بیرون رفتن با دوستهاشان ...همه وهمه دلیل خاص می خواهد .حتی می توان گفت مردها با هدف عاشق می شوند. عشق برای مرد از احساسات عمیق و غیر ارادی نیست ، بلکه قصد و عقیده است.

اخلاق، چیز ساخته شده و حاضر آماده ای نیست، بلکه ذره ذره و روز به روز، خلق و ایجاد می گردد. عشق هنگامی که شما را می پرورد شاخ و برگ فاسد شده را هرس می کند

مثلاً مردها خیلی سخت آدرس می پرسند چون همیشه می خواهند ثابت کنند که قدرتمند هستند.

آقایان ؛ قاطع و مستقیم حرف می زنند،  واز کلماتی مانند :باید اینگونه باشد یا نباید ....  صددرصد ...، حتماً ...اینطوری است .همه ی مردها اینجورند ... استفاده می کنند.

بیشتر خانم ها مدام شکایت میکنند که وقتی ما حرف میزنیم نامزدمان حواسش جای دیگری است و این موضوع ما را نگران میکند. اما بدانید وقتی با یک مرد صحبت می کنید اگر هدفی را صحبت شما دنبال نکند این مرد از ادامه ی حرف فرار می کند و دل به صحبت شما نمی دهد. چون هدفدار است باید موقع صحبت کردن به او نگاه کنید بلکه باید نشانه های بصری و کلامی ارائه دهید. سرتان را تکان دهید،حتی چشمانتان گرد شود.  وقتی به حرف های او گوش می دهید به او  توجه  کرده اید و وقتی که او حرفهای شما را گوش می دهد، به نوعی از او تشکر کنید،حتی با گفتن اینکه : خیلی اروم شدم ،ممنون که به حرف هام گوش دادی. چون او از شما تأیید می خواهد.

عشق

وقتی مردتان سکوت می کند وارد فضای سکوتش نشوید.مردها آرام و کوتاه فکر می کنند و وقتی درگیری احساسی دارند ساکتند.حالا فکر نکنید وقتی میگوییم درگیری احساسی یعنی او از شما فارق شده و به دیگری می پردازد،  خیر آقایان مانند خانم ها نمی توانند در آن واحد به چند موضوع بپردازند،بلکه به موارد مختلف یکی یکی رسیدگی می کنند و هر موضوعی همانطور که فکرشان را مشغول می کند ،احساسشان را نیز درگیر میکند.

 عشق خوشبختی است که دو طرف برای هم ایجاد می کنند . پس باحساسیت های بی جا آن را خدشه دار نکنید.

آقایان تجسم فضایی دارند ، چون در نیمه راست مغزشان محاسبات فضایی دارند. مثلا" خیلی خوب دنده عقب می روند.  اگر خانمی بگوید که من هم می توانم .جواب ما اینست که شما با تمرین این مهارت را اموخته اید .مثلا"همیشه قهرمانان گلف و بیلیارد مردها هستند.

مردها هیچ گاه، هیچ چیز را سرجایش پیدا نمی کنند چون دید مستقیم و تونل مانند دارند. بنابراین وقتی شما خیلی خود را آرایش کرده اید و لباس زیبا پوشیده اید مردتان که به خانه آمد جلوی در نایستید. از او حداقل 2 متر دورتر بایستید تا او متوجه تغییرات شما بشود.پس بیایید تفاوت های ساختاری زن ومرد را به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از اختلاف بهتر بشناسیم واینگونه به آرامش خود بیشتر کمک کنیم.

ریحانه سادات موسوی

بخش کلوپ ازدواج تبیان


منبع :

باز نگری کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

مطالب مرتبط :

پیش نیازهای خواستگاری

لنز همسرتان را شناسایی کنید!

با نیازهای مردتان آشنا شوید!

قانون خلقت ، جاذبه ی زن ومرد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.