تبیان، دستیار زندگی
روزی است ابراهیم وحیدزاده گفت: نیاز و مصلحت فیلمنامه ایجاب می کرد در بازی های "شام عروسی" از نیکی کریمی و امین حیایی استفاده کنم . ابراهیم وحید زاده کارگردان "شام عروسی" ضمن بیان این در مورد وضعیت نمایش و اکران فیلم گفت : بر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"شام عروسی" کمدی موقعیت

و مناسب اکران نوروزی است


ابراهیم وحیدزاده گفت: نیاز و مصلحت فیلمنامه ایجاب می کرد در بازی های "شام عروسی" از نیکی کریمی و امین حیایی استفاده کنم .

ابراهیم وحید زاده کارگردان "شام عروسی" ضمن بیان این در مورد وضعیت نمایش و اکران فیلم گفت : براساس توافقات، قرار بود فیلم در اکران نوروزی قرار بگیرد، ولی آلان متاسفانه زمزمه های دیگری شنیده می شود که برخی از دوستان دارند رابطه ایجاد می کنند که فیلم را از نوبت اکران خارج کنند و فیلم خودشان را به نمایش در بیاورند.

سازنده " تحفه ها " خاطر نشان کرد : فیلم مضمونی کمدی و شادی دارد و مناسب اکران نوروزی است و اگر این فرصت اکران از فیلم گرفته نشود، می تواند در اکران موفق عمل کند .

این کارگردان در ادامه تاکید کرد: " شام عروسی " در حال و هوای دو فیلم قبلی ام یعنی "معادله" و "تحفه ها" است .

وی در مورد استفاده از نیکی کریمی و امین حیایی در نقش هایی که از سن اصلی آنها بسیار بالاتر است گفت : به هرحال نیاز و مصلحت فیلمنامه ایجاب می کرد از چنین بازیگرانی استفاده کنم و قهرمان مرد فیلم که امین حیایی نقش آن را بازی می کرد، در عین دارا بودن سن بالا باید دارای یک سری از توانائی های جسمی و فیزیکی خاصی باشد که سرزنده و روپا و بشاش باشد و اگر بازیگر مسنی این نقش را ایفاء می کرد، ممکن بود نتواند دارای چنین ویژگی هایی باشد و البته نقش خانم نیکی کریمی هم زنی بود که درعین میانسال بودن باید شادابی و طراوت نیز داشته باشد. در کنار این مسائل خب این دو بازیگران از ستارگان سینمای ایران هستند و می توانند مورد توجه مخاطبان سینما قرار بگیرند .

سازنده " عشق فیلم " تاکید کرد: اگر فیلمی فاقد فیلمنامه ای جذاب و خوب نباشد ،از بهترین بازیگران دنیا هم استفاده کنیم، به توفیقی دست پیدا نمی کنیم.

وحید زاده افزود : " شام عروسی " یک اثر مفرح کمدی و خانوادگی است که می تواند با تمام مخاطبان سینما ارتباط برقرار کند و لحظات شادی برای آنها خلق کند.

این کارگردان در مورد الگو برداری در هعنگام ساخت فیلم از آثار کمدین های بزرگی نظیر مل بروکس گفت : نوع کمدی مل بروکس بعد از وی مورد استفاده بسیاری از کارگردانهای دیگر قرار گرفته است و وقتی که مورد استفاده دیگران قرار می گیرد، کم کم به یک سبک تبدیل می شود. من هم همیشه به نوع کمدی موقعیت علاقه داشته ام و در کارهایم از آن استفاده می کنم.

وی در مورد جایگاه سینمای کمدی در سینمای ایران گفت : طبعاً، با توجه به وضعیت جامه مخاطبان نیاز دارند آثار مفرح و کمدی ببینند و در این راستا هم امسال شاهد هستیم بعد از مدتها تعدادی آثار کمدی تولید شده است که در زمان نمایش هایشان مشخص می شود که چقدر می تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

داستان فیلم "شام عروسی" در باره برگزاری یک عروسی با شکوه و مجلل اما بدون پول است.

در فیلم "شام عروسی" بازیگرانی نظیر نیکی کریمی، امین حیایی، مارال فرجاد و پویا امینی بازی دارند.