تبیان، دستیار زندگی
دو بازیكن استقلال و پرسپولیس بر سر حوادث و درگیری‌های پس از داربی شصتم آشتی كردند. پس از حوادث و درگیری‌های بازیكنان تیم فوتبال استقلال و پیروزی در داربی شصتم و جریانات حادث شده در هتل المپیك ظهر امروز نشستی با حضور مدیران ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشتی کنان اکبرپورو مامانی در محل کتک کاری


دو بازیكن استقلال و پرسپولیس بر سر حوادث و درگیری‌های پس از داربی شصتم آشتی كردند.

پس از حوادث و درگیری‌های بازیكنان تیم فوتبال استقلال و پیروزی در داربی شصتم و جریانات حادث شده در هتل المپیك ظهر امروز نشستی با حضور مدیران باشگاه‌های استقلال و پیروزی و دو بازیكن تیم‌های استقلال و پیروزی برگزار شد و طرفین پس از بررسی موضوع با یكدیگر آشتی كردند.

سیاوش اكبرپور بازیكن استقلال با عذرخواهی مجدد از ماهانی و تیم فوتبال پرسپولیس خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز این ماجرا شد.

اكبرپور بازیكن استقلال خاطر نشان كرد: لطمه‌ی حركت نادرست خود را در همان بازی خوردم، چرا كه از شرایط عادی خارج و فرصت‌های بسیاری را از دست دادم. پس از بازی نیز دست به كاری بچه‌گانه زدم و متوجه كار نادرست خود نشدم. حتی در تماس با جواد كاظمیان كه از دوستان نزدیك ماهانی است سعی كردم از او عذرخواهی كنم.

وی تاكید كرد: كار من درست نبود اما، تصور می‌كنم در رسانه‌ها مقداری زیاده‌روی صورت گرفت.

محمدرضا ماهانی بازیكن میانی تیم پرسپولیس نیز گفت: تنها به خاطر هواداران استقلال و مدیرعامل این باشگاه در جلسه‌ی امروز شركت كردم، در هر صورت مشكلی میان دو بازیكن بوجود آمده بود كه برطرف شد و امیدوارم از این به بعد هواداران دو تیم شاهد چنین اتفاقاتی نباشند.

پس از مصالحه‌ی سیاوش اكبرپور و محمدرضا ماهانی، مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش‌های آنها پاسخ گفتند.

محمد حسن قریب مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: از همه‌ی رسانه‌های گروهی تشكر می‌كنم. اتفاقی كه رخ داد در فوتبال كشور استثنایی بود و این مساله می‌تواند تجربه‌ای مفید برای ما، باشگاه‌ها، رسانه‌ها و بازیكنان باشد.

وی افزود: اكبرپور و ماهانی دو جوان آینده‌دار فوتبال ایران هستند و برای رسیدن به قله‌های افتخار باید از حاشیه‌ها دوری كنند. بازیكنان بسیار بزرگی در فوتبال ایران و خارج بوده‌اند كه به دلیل حاشیه‌های فراوان از فوتبال كنار گذاشته شده‌اند. از این به بعد باید به دلیل توقعات زیاد بیش از پیش از حاشیه‌ها دوری كنیم و حتی مشاهده كردیم كه رسانه‌ها چگونه با اتفاقی كه افتاد برخوردی منطقی داشتند.

قریب اظهار امیدواری كرد كه در آینده رسانه‌ها روح جوانمردی بازیكنان فوتبال را منعكس كنند.

محمد حسن انصاری‌فرد نیز به خبرنگاران گفت: پرسپولیس و استقلال تاثیرگذارترین باشگاه‌های ایران هستند و لازم می‌دانیم كه مسایل اخلاقی را از ابتدا خودمان آغاز كنیم و بیش از پیش به مسایل اخلاقی توجه كنیم و پس از این از بازیكنان بخواهیم كه در زمین ورزش آن را عملی كنند.

وی افزود: در میادین ورزشی اخلاق به نسبت نتیجه‌گیری در اولویت است. استقلال و پرسپولیس به لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیار تاثیر گذارند و وقتی كه نمرات دانش‌آموزی به دلیل نتایج این دو تیم بالا و پایین می‌شود بیش از پیش این تاثیرگذاری را مشاهده می‌كنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به بازیكنان تیم خود و استقلال توصیه كرد كه نسبت به مسایل اخلاقی در زمین توجه بیشتری داشته باشند.

انصاری فرد افزود: هواداران نیز رعایت شئون اخلاقی را بیش از دیگر مسایل مورد توجه خود قرار دهند.

وی درباره‌ی جلسه‌ی مصالحه بین دو بازیكن دو باشگاه بزرگ تهرانی گفت: این جلسه بر اساس تفكرات مدیران دو باشگاه تشكیل شد و هیچ فرد یا رسانه‌ای برای برگزاری آن تصمیم‌گیری نكرد.

انصاری‌فرد خاطر نشان كرد: مدیران پرسپولیس و استقلال مانند برادر كنار یكدیگر حضور دارند و امیدوارم كه شاهد تفاهم‌های بیشتری بین این دو باشگاه باشیم.

وی در پایان گفت: اگر هواداران دو باشگاه به دلیل اتفاقی كه روز جمعه افتاد دلگیر شده‌اند من از آنها عذرخواهی می‌كنم.