تبیان، دستیار زندگی
رشی از فیلم‌های نوروزی شبكه‌ی پنج شبكه تهران، در ایام نوروز 5 فیلم ایرانی، 4 فیلم آمریكایی، یك فیلم ایتالیایی، یك فیلم آلمانی، یك فیلم محصول مشترك آمریكا و آلمان و یك فیلم محصول مشترك آلمان و هنگ‌كنگ و یك فیلم سینمایی فرانسو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

14 سینمایی برای تهرانیان

گزارشی از فیلم‌های نوروزی شبكه‌ی پنج


شبكه تهران، در ایام نوروز 5 فیلم ایرانی، 4 فیلم آمریكایی، یك فیلم ایتالیایی، یك فیلم آلمانی، یك فیلم محصول مشترك آمریكا و آلمان و یك فیلم محصول مشترك آلمان و هنگ‌كنگ و یك فیلم سینمایی فرانسوی را با مضامین پلیسی، تاریخی، اكشن و خانوادگی پخش می‌كند.

داستان‌های این فیلم‌ها متنوع است اما همچنان موضوعات پلیسی و هیجانی در انتخاب فیلم‌های بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین سریال مناسبتی برای آخرین بارنیز در قالب فیلم سیزده بدر برای تهرانیان به نمایش درمی آید.

«سرقت در 60 قانیه»، به كارگردانی دومینیك سینا عنوان فیلم سینمایی با مضمون پلیسی است كه دوشنبه (29 اسفندماه) از شبكه تهران پخش می‌شود.نیكلاس كیج و انجلیا جولی از بازیگران این فیلم هستند.

«پشت پرده مه» به كارگردانی پرویز شیخ طادی اول فرودین ماه 85 از این شبكه پخش می‌شود.داستان این فیلم درباره پسر بچه كر و لالی است كه در روستا زندگی می‌كند و با ورود به ناظم جدید او دچار مشكلاتی می‌شود.

«آقا و خانم اسمیت» به كارگردانی دوگ لایمن، چهارشنبه دوم فرودین ماه از شكبه تهران پخش می‌شود و دارای مضمون پلیسی و تعقیب و گریز است.براد پیت و آنجلیا جولی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«دور دنیا در هشتاد روز» به كارگردانی فرانك كوریسی پنجشنبه سوم فرودین ماه از شبكه تهران پخش می‌شود.

این فیلم محصول مشترك هنگ‌كنگ و آلمان است و درباره اتفاقاتی است كه برای لرد كلوین رییس انجمن ملی علوم پیش می‌آید و حسادت او به یكی دیگر از اعضای انجمن علوم است.

«نرد بان 49 » به كارگردانی جی راسل چهارم فرودین از شبكه تهران پخش می‌شود و دارای مضمونی خانوادگی است.

فیلم سینمایی «رسم عاشق كشی» به كارگردانی خسرو معصومی شنبه 5 فرودین ماه از این شبكه پخش می‌شود.

رشم عاشق كشی درباره كودك خردسالی است كه پدرش به جرم قطع درختان جنگل به زندان افتاده و او بار زندگی را به دوش می‌كشد.

«اولیتمو» یكشنبه (6 فرودین ماه) از شبكه تهران پخش می‌شود و درباره اولیتمو است كه به تازگی از ماموریت بازگشته و متوجه می‌شود یكی از اعضا گروهش توسط گروه خلافكار مافیایی به قتل رسیده است.

«هربی پرواز می‌كند» فیلم سینمایی فرانسوی است كه دوشنبه (7 فروردین ماه) پخش می‌شود و درباره دختری است كه به تازگی فارغ التحصیل شده و با خریدن یك فولكس قصد شكرت در یك مسابقه اتومبیل رانی را دارد.

«سفر به خیر» یكی دیگر از فیلم‌های سینمایی ما مضمون پلیسی و جنایی است كه سه شنبه (8 فرودین ماه) از شبكه تهران پخش می‌شود. این فیلم محصول فرانسه است.

از مجموعه سری نمایش زخم دو فیلم در روزهای نهم و دهم فرودین از شبكه تهران پخش می‌شود.

فیلم سینمایی تاریخی «شاه آرتور» به كارگردانی آنتوان فوكوا 11 فرودین ماه از شبكه تهران پخش می‌شود.

شنبه (12 فروردین ماه) فیلم سینمایی«پایگاه» محصول كشور آلمان از این شبكه پخش می‌شود. این فیلم دارای مضمون جنگی واكنش است.

13 فروردین ماه فیلم«برای آخرین بار» برگرفته از سریالی با همین نام كه رمضان پخش شد از شبكه تهران پخش می‌شود.

گفتنی است فیلم های سینمایی شبكه تهران ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه تهران پخش می‌شود و ساعت 30 دقیقه بامداد روز بعد تكرار می‌شود.

لینک ها :

برنامه ی تئاترشهر در فروردین 85"

 فیلم های سینمایی نوروز 1385 

مهمترین برنامه های شبكه دوم سیما در هفته جاری

7 سریال و یك سینمایی در گروه فیلم و سریال شبكه‌ی تهران

سریال هایی که نوروز امسال در تلویزیون می بینید ؟

برنامه های رادیو و تلویزیون ایران در 30 کشور جهان

جشنواره فیلم فجر امسال جشنواره ای تلویزیونی بود

پخش گسترده ی فیلم های سینمایی خارجی و ایرانی در نوروز 85

سه‌گانه‌ی «ماتریكس» در نوروز 85