تبیان، دستیار زندگی
با هدایت من رقیب سرسختی برای حریفان در جام جهانی خواهیم بود سرمربی هلندی تیم فوتبال پرسپولیس به تشریح برنامه هایش در پرسپولیس پرداخت و همچنین شایعه حضورش در تیم ملی ایران نیز نظرات خود را بیان كرد. به نقل از روابط عمومی سازم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آری‌هان:به پیشنهاد تیم ملی ایران نه نمی گویم

با هدایت من رقیب سرسختی برای حریفان در جام جهانی خواهیم بود


سرمربی هلندی تیم فوتبال پرسپولیس به تشریح برنامه هایش در پرسپولیس پرداخت و همچنین شایعه حضورش در تیم ملی ایران نیز نظرات خود را بیان كرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان تربیت بدنی، آری‌هان در خصوص برنامه‌هایش گفت:

می‌دانم كه پرسپولیس در چند سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است. یكی از دلایل آمدنم به ایران هم همین بوده كه تلاش كنم را بر اساس نام و اعتبارش به شرایط خوب و مطلوب گذشته بازگردانم. تلاش خواهم كرد مدرسه فوتبال هلند را در پرسپولیس پیاده كنم چرا كه خودم بر اساس این مكتب رشد كرده‌ام.

وی افزود: به طرفداران حق می‌دهم كه از وضعیت موجود ناراضی باشند؛ اما باید كمی صبر كنند و اجازه دهند كه كادر فنی جدید تفكرات و برنامه‌هایشان را به اجرا بگذارد. باید بگویم به گذشته و مشكلات قبلی باشگاه زیا كاری ندارم و آمده‌ام همه چیز را از صفر شروع كنم و با شیوه‌ها و متدهای روز فوتبال، پرسپولیس را به شرایط مطلوب برسانم.

هان با اشاره به اینكه یونگ دستیار اولش به حساب می‌آید، عنوان كرد: همان كادری كه در تیم ملی چین با من كار می‌كردند، در پرسپولیس هم كنارم هستند تا همان‌گونه كه در چین نتیجه گرفتیم، در این تیم هم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی در عین‌حال از كسانی كه حمید استیلی را به عنوان دستیار به او معرفی كرده‌اند، تشكر كرد و گفت: از حضور وی در كنارم خوشحالم چرا كه توانایی بالایی در كار مربیگری دارد. با توجه به اینكه بازیكن بزرگی بوده و سال‌ها نیز در پرسپولیس زحمت كشیده می‌تواند همكار خوبی برایم به حساب آید.

سرمربی هلندی پرسپولیس با اعلام اینكه نمی‌داند چرا محمود خوردبین از سرپرستی تیم كنار رفته است، گفت: بطور مسلم در كنارمان نیاز به سرپرست داریم تا برنامه‌های تیم را هماهنگ سازد. با این حال انتخاب سرپرست جدید به مدیرعامل برمی‌گردد.

سرمربی هلندی راجع به تیم ملی فوتبال ایران گفت: با شناختی كه از فوتبال ایران و لژیونرهایش دارم، معتقدم كه تیم ملی ایران، تیم قوی‌ای است. نكته مهمی كه در رابطه با این تیم وجود دارد، این است كه باید همه دست به دست هم بدهند تا ایران از گروهش صعود كند. فكر می‌كنم می‌تواند از این گروه صعود كند.

وی افزود: متأسفانه در خارج تبلیغات روی تیم ایران ضعیف است و خیلی‌ها نمی‌دانند كه به جام ‌جهانی آلمان صعود كرده كه باید در این زمینه با تبلیغات بیشتری وارد شوید.

آری‌هان در پاسخ به این پرسش كه رسانه‌های خارجی اعلام كرده‌اند كه برای سرمربیگری تیم ملی ایران راهی ایران شده‌اید، گفت: اصلاً چنین مسئله‌ای نیست و برای آمدن به ایران با آقای محمدحسن انصاری‌فرد صحبت كرده‌ام؛ حتی وقتی با پیشنهادهای جدیدی مواجه شدم، زیر قولم نزدم و دیدید كه طبق توافق انجام شده در زمان مقرر به تهران آمده و كارم را شروع كردم. با این حال طبیعی است كه اگر در آینده به من پیشنهاد مربیگری تیم ایران شود، به آن نه نمی‌گویم.

وی راجع به صحبت‌های اسكولاری، سرمربی تیم ملی پرتغال گفت: وی مرا خوب می‌شناسد و می‌داند كه در صورتی كه روی نیمكت تیم ملی ایران در جام‌جهانی بنشینم، حریف سرسختی برای او و تیم پرتغال به حساب می‌آیم. از این حیث او فكر می‌كند كه در آلمان روبروی وی قرار می‌گیرم.