تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش در جمع معاونان پرورشی استان ها گفت: معلمان پرورشی در اولویت جذب از تربیت معلم و استخدام قرار دارند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معلمان پرورشی در اولویت استخدام قرار دارندآرشیو شد

وزیر آموزش و پرورش در جمع معاونان پرورشی استان ها گفت: معلمان پرورشی در اولویت جذب از تربیت معلم و استخدام قرار دارند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حاجی بابایی در جمع معاونان پرورشی استان ها در اردوگاه باهنر تهران گفت: در احیا و ساماندهی به دروس پرورشی نگاه ویژه ای داریم و این نوید را می دهم که اولین رشته و کسانی که از تربیت معلم جذب خواهیم کرد، معلمان پرورشی هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معاونان پرورشی باید دو روز در هفته را در داخل مدارس باشند و به صحبت های مسئولین و دانش آموزان گوش کنند. از شما همکاران هم می خواهم تمام کارهای اجرایی را از قبیل هدایت کردن اردوها را به مسئولین داخل مدارس واگذار کنید و خودتان مدیریت و فکر کنید چه کارهایی باید در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش انجام داد.

وزیر آموزش و پرورش در جمع معاونان پرورشی استان ها گفت: معلمان پرورشی در اولویت جذب از تربیت معلم و استخدام قرار دارند.

*تأسیس 3700 مدرسه شبانه روزی در روستاها

حاجی بابایی

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در روستاها 3700 مدرسه راهنمایی شبانه روزی تأسیس کرده ایم و ای کاش 3700 روحانی از حوزه علمیه در این مدارس مستقر می شدند و در بحث پرورشی اینها یک میلیون دانش آموز را آموزش می دادند و اگر آن ها کاملا آموزش می دیدند تمام آن ها برای کشور کافی بودند.

وی افزود: اگر 300 مدرسه سمپاد که داریم به داخل دیگر مدارس ببریم تا روی دانش آموزان تأثیر گذار باشند به این کار، کار پرورشی می گویند. ما به دنبال این قبیل کارهای پرورشی هستیم که امیدواریم با تغییر در نگرش مدیریتی این مهم میسر شود.

*نخبگان فرزندان این نظام هستند

حاجی بابایی گفت: به نخبگان باید توجه ویژه ای بشود همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:" نخبگان فرزندان این نظام هستند."

وی ادامه داد: عدالت یعنی اگر کسی یا دانش آموزی در هر جایی مشکل داشت باید برای آن بیشتر وقت صرف کند و هزینه بیشتری کند. برای ما نظام در درجه اول اهمیت قرار دارد و نه استان ها و اگر در هر استان مشکلات بیشتری باشد تلاش می کنیم آنها را بیشر تقویت کنیم.

معاونان پرورشی خود را بیشتر قبول داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معاونان پرورشی ما باید خود را قبول داشته باشند و اگر اکنون هم قبول دارند بیشتر داشته باشند. معاونان پرورشی باید تلقین و انرژی مثبت را ارائه بدهند. اینکه انسان باید به دیگران انرژی بدهد واقعیت محض و مطلق است.

معلمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند

رفتار معلم و سرزندگی دانش آموزان

حاجی بابایی اضافه کرد: امروز اگر در جامعه می گویند به معلمان خوب رسیدگی می شود نقطه مهمی در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است . ما به یاد داریم در گذشته این طور نبوده و پایین ترین قشر در جامعه معلمان بوده اند.اما امروز معلمان ما جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند.

حاجی بابایی در جمع معاونان پرورشی تصریح کرد: هر چه نیرو دارید بگذارید و در این قسمت عملیاتی کار کنید و در بحث پرورشی تمام نیرو هایتان را به خط مقدم بیاورید که سنگر اول مدرسه است. اگر معلمی در مدرسه راه هم برود و با دانش آموزان صحبت کند خوب است و اثر تربیتی دارد. شما حتی می توانید در مدارس تعدادی آدم فکور را بیاورید و از مربی های برجسته استفاده کنید و از آنها همفکری و کمک بگیرید.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم: نوربخش