تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری دانشجویان ایران رییس جمهور با تاكید بر نقش مهم فناوری اطلاعات در پیشرفت و تعالی كشور، ضرورت مرحله بندی اجرای طرح‌های این بخش را یادآور شد. دكتر محمود احمدی‌نژاد در نخستین جلسه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: ایجا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویب كلیات طرح شبكه اینترنت ملی


خبرگزاری دانشجویان ایران

رییس جمهور با تاكید بر نقش مهم فناوری اطلاعات در پیشرفت و تعالی كشور، ضرورت مرحله بندی اجرای طرح‌های این بخش را یادآور شد.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در نخستین جلسه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: ایجاد سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات برای ساماندهی طرح‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مشاوره‌یی ضروری است.

وی با تاكید بر اهمیت بكارگیری مدیریت صحیح و كارآمد برای نظام‌مند كردن فعالیت‌های بخش فناوری اطلاعات پی‌گیری این فرآیند شامل بومی‌سازی، شناسایی، انتقال، تولید و خدمات‌رسانی را از سوی شورای عالی فناوری اطلاعات خواستار شد.

در نخستین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات كه یكشنبه شب به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد، ضمن تصویب چارچوب نظام جامع فن‌آوری اطلاعات، كلیات طرح شبكه اینترنت ملی به عنوان یك شبكه داخلی، امن و پایدار تصویب شد.

بر این اساس دبیرخانه‌ی شورای عالی فن‌آوری اطلاعات موظف شد ضمن تعریف طرحی تحقیقاتی، مدل مفهومی، اجزای شبكه و مراحل اجایی آن را با استفاده حداكثری از تواان بخش خصوصی تدوین كند.

در جلسه‌ی شورای عالی فن‌آوری اطلاعات هم‌چنین ضمن تصویب آیین‌نامه اجرایی، دبیرخانه شورا موظف شد نرم‌افزارهای عمومی یكپارچه را برای دستگاه‌های دولتی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی تهیه و گزارش عملكرد انتقال جایگاه‌های اینترنتی از خارج به داخل كشور را نیز در سه ماه به شورا ارایه كند.

روابط عمومی موسسه تبیان