تبیان، دستیار زندگی
سرمربی هلندی تیم پیروزی گفت: باشگاه پیروزی محبوب و بزرگ است و وظیفه من رساندن تیم فوتبال باشگاه به جایگاه اصلی‌اش است. به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش "آری‌هان" در رابطه با برنامه‌هایش در این زمینه گفت: می‌دانم که پیروزی د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌هان: وظیفه من رساندن پیروزی به جایگاه اصلی‌اش است


سرمربی هلندی تیم پیروزی گفت: باشگاه پیروزی محبوب و بزرگ است و وظیفه من رساندن تیم فوتبال باشگاه به جایگاه اصلی‌اش است.

به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش "آری‌هان" در رابطه با برنامه‌هایش در این زمینه گفت: می‌دانم که پیروزی در چند سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است. یکی از دلایل آمدنم به ایران هم همین بوده که تلاش کنم پیروزی را بر اساس نام و اعتبارش به شرایط خوب و مطلوب گذشته بازگردانم. بر این مبنا تلاش خواهم کرد مدرسه فوتبال هلند را در پیروزی پیاده کنم. چون خودم بر اساس این مکتب در فوتبال رشد و ارتقاء یافتم.

وی اضافه کرد: به طرفداران پیروزی حق می‌دهم که از وضعیت موجود ناراضی باشند، اما آنان باید کمی دندان به جگر بگذارند و اجازه دهند که کادر فنی جدید تفکرات و برنامه‌هایشان را به اجرا بگذارند. باید بگویم من به گذشته و مسایل و مشکلات قبلی باشگاه زیاد کاری ندارم و آمده‌ام همه چیز را از صفر شروع کنم و با شیوه‌ها و متدهای روز فوتبال، پیروزی را به شرایط مطلوب برسانم.

"آری‌هان" با اشاره به اینکه در پیروزی "یونگ" دستیار اولش به حساب می‌آید، گفت: همان کادری که در تیم ملی چین با من کار می‌کردند، در پیروزی هم کنار دستم هستند تا همان‌گونه که در چین نتیجه گرفتیم، در پیروزی هم به نتایج موردنظر دست یابیم.

وی در عین‌حال از کسانی که حمید استیلی را بعنوان دستیار به او معرفی کرده‌اند تشکر کرد و گفت: از حضور حمید استیلی در کنارم خوشحالم، چرا که او توانایی بالایی درکار مربیگری دارد و با توجه به اینکه بازیکن بزرگی بوده و سالها نیز در پیروزی زحمت کشیده می‌تواند همکار خوبی برایم به حساب آید. تا آنجا نیز که می‌بینم امروز در باشگاه افراد زیادی برای موفقیت تیم زحمت می‌کشند و همه نیز در این راه با یکدیگر متحد هستند.

سرمربی هلندی پیروزی با اعلام اینکه نمی‌داند چرا محمود خردبین از سرپرستی تیم کنار رفته، گفت: بطور مسلم ما در کنارمان نیاز به یک سرپرست داریم تا برنامه‌های تیم را هماهنگ ساخته و همه جا دوروبر تیم پیروزی باشد. با این حال انتخاب سرپرست جدید به مدیرعامل باشگاه برمی‌گردد.

ایران می‌تواند از گروهش صعود کند

سرمربی هلندی تیم پیروزی راجع به تیم ملی فوتبال ایران گفت: با شناختی که از فوتبال ایران و لژیونرهایش دارم معتقدم که تیم ملی ایران، تیم قوی‌یی است. نکته مهمی که در رابطه با این تیم وجود دارد این است که باید همه دست به دست هم بدهند تا ایران از گروهش صعود کند و به شخصه فکر می‌کنم که ایران می‌تواند از این گروه صعود کند.

وی در عین‌حال گفت: متأسفانه در خارج تبلیغات روی تیم ملی فوتبال ایران ضعیف است و خیلی‌ها نمی‌دانند که ایران به جام‌جهانی آلمان 2006 صعود کرده است که باید در این زمینه با تبلیغات بیشتری وارد شوید.

آری‌هان در پاسخ به این نکته که رسانه‌های خارجی اعلام کرده‌اند که شما برای تصدی سرمربیگری تیم ملی ایران راهی این کشور شده‌اید تا پیروزی گفت: نه اصلاً چنین مسأله‌ای نیست و من برای آمدن به ایران با آقای محمدحسن انصاری‌فرد صحبت کرده‌ام و حتی وقتی با پیشنهادهای جدیدی مواجه شدم، زیر قولم نزدم و دیدید که طبق توافق انجام شده در زمان مقرر به تهران آمده و کارم را شروع کردم. با این حال طبیعی است که اگر در آینده به من پیشنهاد مربیگری تیم ایران شود، به آن نه نمی‌گویم.

وی راجع به صحبت‌های "اسکولاری" سرمربی تیم ملی پرتغال گفت: "اسکولاری" مرا خوب می‌شناسد و می‌داند که در صورتی که روی نیمکت تیم ملی ایران در جام‌جهانی بنشینم، حریف سرختی برای او و تیم پرتغال به حساب می‌آیم. از این حیث او فکر می‌کند که من در آلمان 2006، روبروی وی قرار می‌گیرم.