تبیان، دستیار زندگی
معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی گفت:تلفیق هرچه بیشتر ورزش با دین و ارزش‌های دینی، قدرت ورزشكاران را در عرصه میادین جهانی دوچندان می‌كند. "محمد علی آبادی" در دیدار اعضای هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی علم و ادب مش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی آبادی : تلفیق ورزش و ارزش‌های دینی، قدرت ورزشكاران را دوچندان می‌‏كند


معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی گفت:تلفیق هرچه بیشتر ورزش با دین و ارزش‌های دینی، قدرت ورزشكاران را در عرصه میادین جهانی دوچندان می‌كند.

"محمد علی آبادی" در دیدار اعضای هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی علم و ادب مشهد، تاكید كرد: ورزش ایران همواره متأثر از مفاهیم دینی-اسلامی و پهلوانی بوده است. هرچند كه قبل از انقلاب در ورزش ما فضای خوبی بدین جهت حاكم نبود، لیكن به یمن انقلاب اسلامی، قدم‌های خوبی در این جهت برداشته شده و قهرمانان ما با ذكر ائمه و تأسی به ارزش‌های اخلاقی و پهلوانی كه برخاسته از دین اسلام است، در عرصه رقابت‌های جهانی و المپیك، موفقیت‌های ارزشمندی را رقم زده‌اند.

وی اضافه كرد: در فرهنگ دینی و ملی ما قوی شدن و زور بازو بایستی در راه خدا و خدمت به دین و اشاعه فرهنگ و ارزش‌های دینی باشد وبه طور مسلم هرچقدر كه این فضا بر ورزش ما حاكم شود، ورزشكاران ایران با روحیه و انگیزه‌ای دوچندان در عرصه رقابت‌های مختلف جهانی و بین‌المللی، حاضر شده و ضمن دستیابی به مدال‌های قهرمانی، اشاعه‌دهنده فرهنگ اسلامی و سجایای اخلاقی خواهند بود.

علی‌آبادی افزود: اگر فرهنگ اسلامی و دینی ما هرچه بیشتر در محیط‌های ورزشی كشور حاكم شود، می‌توان انتظار داشت كه خانواده‌ها اجازه دهند فرزندانشان در ورزشگاهها حضور یافته و شاهد یك رقابت سالم و هیجان‌برانگیز باشند.

رییس سازمان تربیت بدنی افزود: اگر فضای ورزش ما با گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی سالم و منزه از هرگونه مسأله‌ای باشد، بانوان ما خواهند توانست بدون دغدغه در ورزشگاهها حضور یابند. در حالی كه اكنون این فضا و ظرفیت فرهنگی موجود نیست و باید همه دست‌اندركاران ورزش تلاش كنند كه این فضای سالم را در ورزش ایجاد كنند.

وی ضمن تقدیر از حركت‌های فرهنگی و سازنده باشگاه علم و ادب مشهد در اشاعه و ترویج ارزشهای دینی و اسلامی، گفت: این كار خوب شما باعث می‌شود كه فضای موجود شكسته شده و جامعه ورزش هرچه بیشتر به سمت حاكم كردن ارزش‌های دینی و معنوی در محیط‌های ورزشی حركت كند.

علی‌آبادی درعین حال با اشاره به اینكه ورزش به نوعی عبادت است ، گفت: مساجد و هیأت‌های مذهبی بایستی در زمینه ورزش فعالانه وارد شده و هریك از هیأت‌ها مبادرت به تشكیل تیم‌های ورزشی كنند تا از طریق آن فرهنگ و ارزش‌های دینی هرچه بیشتر در بین جوانان اشاعه یابد.

رییس سازمان تربیت‌بدنی با اعلام اینكه سازمان تربیت بدنی در حد مقدورات خود از هیچ كمكی به باشگاه فرهنگی ورزشی علم و ادب مشهد دریغ نمی‌كند، خواستار ورود جدی رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در زمینه گسترش فرهنگ غنی اسلامی در ورزش كشور شد.

این گزارش حاكیست كه در ابتدای این دیدار مسوولان باشگاه علم و ادب مشهد گزارشی از روند فعالیت این باشگاه و توجه محوری‌شان به فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی ارایه داده و رمز موفقیت تیم فوتسال باشگاه را در تأسی به شعائر غنی دین مبین اسلام دانستند.

تیم فوتسال علم و ادب مشهد از سال 83 وارد رقابت‌های زیر گروه فوتسال كشور شد و امسال با قهرمانی در رقابت‌های دسته یك باشگاههای ایران، جواز حضور در مسابقه‌های لیگ برتر را به دست آورد.