تبیان، دستیار زندگی
گروه اسناد و اطلاع رسانی - امروز شنبه برابر با بیست و چهارم اردیبهشت 1390 هجری خورشیدی، دهم جمادی الثانی 1432 هجری قمری و چهاردهم مه سال 2011 میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیست و چهارم اردیبهشت در آینه تاریخ معاصر ایران

رخداد های تاریخی

گروه اسناد و اطلاع رسانی - امروز 'شنبه' برابر با بیست و چهارم اردیبهشت 1390 هجری خورشیدی، دهم جمادی الثانی 1432 هجری قمری و چهاردهم مه سال 2011 میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است: 

24 اردیبهشت 1375

راه ‌آهن مشهد، سرخس و تجن با حضور سران اكو و مقامهای برجسته 45 كشور جهان گشایش یافت.

24 اردیبهشت 1312

دولت، لایحه جدید مربوط به قرارداد نفت ایران و انگلیس را با هدف تمدید پیمان 'دارسی' تقدیم مجلس شورای ملی كرد. این لایحه روز 7 خرداد همین سال به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

24 اردیبهشت 1307

وزارت خارجه ایران در نامه‌ای به سفارت آمریكا، بر تعهدات دولت در حفظ حقوق و آزادی ‌های سیاسی، قضایی و امنیتی اتباع آن كشور در ایران تأكید كرد. این تأكیدات به دلیل مصوبه روز 19 اردیبهشت در اعلام لغو كاپیتولاسیون و هدف از آن دلجویی از آمریكا بود.

24اردیبهشت 1270

قرارداد تنباكو بین ایران و انگلیس، كه منجر به اعطای حق انحصاری تجارت تنباكوی ایران و حتی نظارت در زراعتِ آن به مدت 55 سال به كشورانگلستان شده بود. بر اثر قیام مردمی به رهبری روحانیت و صدور فتوای مشهور تحریم تنباكو توسط میرزای شیرازی، لغو شد.

تنظیم: هومن بهلولی