تبیان، دستیار زندگی
هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال امروز (یكشنبه) با انجام 9 دیدار برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانی سپاهان نزدیک است


هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال امروز (یكشنبه) با انجام 9 دیدار برگزار می‌شود.


سپاهان

دهمین دوره لیگ برتر روزهای پایانی خود را سپری می‌كند و در حالی كه تنها دو هفته به پایان این رقابت‌ها باقی‌مانده سپاهان در صدر جدول خود را برای قهرمانی آماده می‌كند و در پایین جدول نیز تیم‌هایی مانند استیل آذین، پیكان، نفت تهران، سایپا، شهرداری تبریز و همچنین راه‌آهن برای نیفتادن به دسته پایین‌تر تلاش می‌كنند.

به غیر از دیدار تیم‌های صبای قم و نفت آبادان كه حساسیت خاصی ندارد و هر دوی این دو تیم خیالشان از صعود و سقوط راحت است، بقیه دیدارها به صورت همزمان برگزار می‌شود.

یكشنبه 25 اردیبهشت

صبای قم ـ نفت آبادان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم ساعت 17

دو تیمی كه مربیانشان همواره صحبت‌های جالبی را مطرح می‌كنند، توانسته‌اند در لیگ دهم با قرار گرفتن در رتبه‌های میانی جدول خود را از خطر سقوط نجات دهند. صبا با عبدالله ویسی در بعضی از مقاطع این فصل نتایج بسیار خوبی گرفت، با این حال زمانی كه محمود یاوری از صبا جدا شد، این تیم در رتبه هشتم بود، اما ویسی و تیمش در حال حاضر در رتبه دهم قرار دارند. صنعت نفت آبادان كه با هواداران پرشور خود هیجان تازه‌ای به لیگ برتر بخشیده بود از همان آغاز فصل بازی‌ها را طوفانی آغاز كرد و چندین هفته در میان سه تیم بالای جدول بود، با این حال آن‌ها نیز به تدریج كیفیت اصلی خود را نشان دادند و هم اكنون با 41 امتیاز در رده نهم هستند.

آبی پوشان تهران كه هنوز دیدار با النصر را از یاد نبرده اند، برای حفظ امیدهای كم رنگ خود به قهرمانی در این فصل نیاز به شكست ملوان در بازی یكشنبه دارد. پرویز مظلومی و شاگردانش حال دیگر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و فقط باید به دیدارهای باقی‌مانده خود در لیگ برتر و جام حذفی فكر كنند.

استیل آذین ـ شهرداری تبریز

این آخرین شانس تیم عجیب و پر حاشیه استیل آذین برای ماندن در لیگ برتر است. شاگردان محمود یاوری كه با 28 امتیاز نامزد اصلی سقوط به دسته یك هستند باید در دیداری كاملا سرنوشت ساز رودروی شهرداری تبریز قرار بگیرد. از آنجا كه شهرداری نیز هنوز به طور كامل ماندن خود را در لیگ قطعی نكرده این بازی می‌تواند جاذبیت‌های زیادی را به همراه داشته باشد. استیل آذین می‌تواند به ستاره‌های پا به سن گذاشته خود از جمله مهدوی كیا، زندی، كعبی، اكبرپور و كاظمی برای پیروزی در این بازی دل ببندد. باید دید نبرد حساس یاوری و درخشان را كدام یك خواهند برد.

آبی پوشان تهران كه هنوز دیدار با النصر را از یاد نبرده اند، برای حفظ امیدهای كم رنگ خود به قهرمانی در این فصل نیاز به شكست ملوان در بازی یكشنبه دارد. پرویز مظلومی و شاگردانش حال دیگر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و فقط باید به دیدارهای باقی‌مانده خود در لیگ برتر و جام حذفی فكر كنند.

مس و شاهین بوشهر

پیكان ـ راه‌آهن

یك دیدار حساس دیگر در قعر جدول. هم پیكان و هم راه‌آهن به سه امتیاز این بازی احتیاج دارند تا به لیگ پایین‌تر سقوط نكنند، تیم‌های كه البته در بعضی هفته‌های لیگ عملكرد خوبی داشتند و پیروزی‌های قابل توجهی به دست آورده بودند. با این حال در حال حاضر پیكان 30 امتیاز و راه‌آهن هم 34 امتیاز دارد و باید دید این بازی چقدر به حل شدن معمای تیم‌های سقوط كننده كمك خواهد كرد.

استقلال ـ ملوان

آبی پوشان تهران كه هنوز دیدار با النصر را از یاد نبرده اند، برای حفظ امیدهای كم رنگ خود به قهرمانی در این فصل نیاز به شكست ملوان در بازی یكشنبه دارد. پرویز مظلومی و شاگردانش حال دیگر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند و فقط باید به دیدارهای باقی‌مانده خود در لیگ برتر و جام حذفی فكر كنند. ملوان اما تیمی است كه در این فصل بسیار خوب ظاهر شده و با كسب نتایج خوب هم اكنون در رتبه هشتم قرار دارد. دیدار تیم‌های استقلال و ملوان همیشه جذاب و زیبا بوده و باید دید آیا ملوان با متوقف كردن استقلال می‌تواند قهرمانی سپاهان را در این روز قطعی كند یا خیر. هر چند كه پیروزی استقلال در این بازی نیز بستگی به نتیجه‌ بازی سپاهان و پرسپولیس دارد.

تراكتورسازی ـ سایپا

فراز كمالوند كه به تازگی قرار داد خود را با تراكتورسازی تمدید كرده، خیلی دوست دارد تیمش را در این فصل به آسیا بفرستد. تراكتورسازی تا هفته پیش برای این مهم خوب كار كرده بود و در رده چهارم قرار داشت، اما شكست آن‌ها مقابل صبا در خانه باعث شد، پرسپولیس جای آن‌ها را بگیرد. با این حال تبریزی‌ها هنوز شانس زیادی برای آسیایی شدن دارند و باید دید نتایج تراكتورسازی و پرسپولیس و همین طور ذوب آهن در دو هفته‌ باقی‌مانده لیگ چگونه خواهد بود، در آن سوی میدان سایپا و محمد مایلی كهن قرار دارند كه با 33 امتیاز در رده پانزدهم هستند و اصلا شرایط خوبی در جدول ندارد. دو دیدار باقی‌مانده سایپا در لیگ نیز بسیار دشوار است، چرا كه آن‌ها باید بعد از دیدار با تراكتورسازی به مصاف سپاهان بروند و همین موضوع راه ماندن سایپا در لیگ برتر را پر پیچ و خم می‌كند. در حالی كه هیچ كس در ابتدای فصل فكر نمی‌كرد كه مایلی كهن و تیمش در روزهای پایانی فصل یكی از نامزدهای سقوط به دسته یك باشند.

حساس‌ترین دیدار لیگ در هفته سی و سوم را شاگردان قلعه نویی و دایی برگزار می‌كنند، تیم‌هایی كه در هفته گذشته لیگ قهرمانان آسیا نتایج كاملا متفاوتی گرفتند. پرسپولیس با باخت مقابل الوحده نه تنها از گروهش صعود نكرد، بلكه چهارم شد، اما سپاهان با پیروزی پر گل مقابل الجزیره به عنوان تیم اول از گروه خود صعود كرد

فولاد ـ پاس همدان

هر چند این بازی از دیگر دیدارهای این هفته اهمیت كمتری دارد، اما سرنوشت پاس نیز كه هنوز به طور 100 درصد ماندن خود را در لیگ قطعی نكرده در این بازی مشخص خواهد شد. در عین حال فولاد هم كورسویی از امید برای كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد كه امیدوار است با پیروزی در این بازی و عدم نتیجه گیری تیم‌های بالاتر از خود این امید را برای خود حفظ كند.

پیکان و راه آهن

مس ـ شاهین بوشهر

مس كرمان كه در این فصل روزهای پر فراز و نشیبی را با صمد مرفاوی پشت سر گذاشت، در حالی فصل را تمام می‌كند كه در رده هفتم جدول قرار دارد. اخباری مبنی بر تغییر سرمربی مس در فصل آینده و آمدن مربیانی چون بوناچیچ و فلمینگ به گوش می‌رسد. بحث ماندن ادینیو در مس نیز یكی از مسایل مهم این روزهای لیگ برتر است چرا كه تیم‌های بزرگ سپاهان و استقلال به دنبال این مهاجم برزیلی هستند. اما شاهین بوشهر كه با آمدن میثاقیان جان تازه‌ای گرفته فعلا از حاشیه امنیت بالایی برخوردار است كه در صورت پیروزی در این بازی ماندن خود را در لیگ قطعی خواهد كرد. عمادرضا به دلیل سه اخطاره بودن تنها غایب شاهین در این بازی است.

نفت تهران ـ ذوب آهن

حسین فركی و شاگردانش در اولین فصل حضور در لیگ برتر نتایج بدی نگرفته‌اند و حتی ركوردار بیشترین مساوی هستند كه نشان می‌دهد آن‌ها تیم سختكوشی هستند، با این حال رتبه آن‌ها در جدول این نكته را بازگو می‌كند كه آن‌ها هم در كنار پیكان و سایپا از نامزد‌های اصلی سقوط هستند و باید دو بازی بعدی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند تا در لیگ ماندنی شوند كه نخستین دیدار آن‌ها در این راه تیم ذوب آهن است. در عین حال ذوب آهن نیز هم اكنون در رده سوم است و آنجا كه دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد تنها برای كسب سهمیه آسیا تلاش می‌كند.

سپاهان ـ پرسپولیس

حساس‌ترین دیدار لیگ در هفته سی و سوم را شاگردان قلعه نویی و دایی برگزار می‌كنند، تیم‌هایی كه در هفته گذشته لیگ قهرمانان آسیا نتایج كاملا متفاوتی گرفتند. پرسپولیس با باخت مقابل الوحده نه تنها از گروهش صعود نكرد، بلكه چهارم شد، اما سپاهان با پیروزی پر گل مقابل الجزیره به عنوان تیم اول از گروه خود صعود كرد، تا در مرحله بعد حریف تیم بنیاد كار شود. امیر قلعه نویی و تیمش در آستانه دومین قهرمانی پیاپی و ثبت یك ركورد جدید در لیگ برتر هستند. اگر سپاهان از پرسپولیس مساوی هم بگیرد، زردپوشان اصفهان در فاصله یك هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی خود را مسجل می‌كنند. در فصل 86 ـ 87 هم سرنوشت قهرمان لیگ در دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان مشخص شد كه در آن سال پرسپولیس با شكست سپاهان قهرمان شد، اما امسال وضعیت كاملا فرق می‌كند و این سپاهان است كه برای قهرمانی تلاش می‌كند. علی دایی و تیمش نیز كه در رده چهارم جدول هستند، برای اعاده حیثیت و همچنین جا نماندن از كورس سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود.

با این حال سرخپوشان، سپهر حیدری، غلامرضا رضایی و جلال اكبری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و تیاگو فراگا و سكوبرت به احتمال فراوان به این بازی نمی‌رسند.

حساس‌ترین دیدار لیگ در هفته سی و سوم را شاگردان قلعه نویی و دایی برگزار می‌كنند، تیم‌هایی كه در هفته گذشته لیگ قهرمانان آسیا نتایج كاملا متفاوتی گرفتند. پرسپولیس با باخت مقابل الوحده نه تنها از گروهش صعود نكرد، بلكه چهارم شد، اما سپاهان با پیروزی پر گل مقابل الجزیره به عنوان تیم اول از گروه خود صعود كرد

- برنامه و اسامی داوران دیدارهای هفته سی و سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

یکشنبه - 25/2/90

* سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران، ساعت 18، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: سعید مظفری‌زاده، کمک‌ها: حیدر شکور و مسعود فرح نیا، داورچهارم: رحیم مهرپیشه

ناظر: فریدون اصفهانیان

* نفت تهران - ذوب آهن اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: داود رفعتی و سعید زارع، داور چهارم: محمد ملکی

ناظر: ابراهیم میرزابیگی

تداوم صدرنشینی استقلال با شکست ملوان

* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران

داور: محمود رفیعی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و محسن فریمانی، داورچهارم: رضا کرمانشاهی

ناظر: حاتم بک پور

* تراکتورسازی تبریز – سایپای البرز ، ساعت 18 ، ورزشگاه یادگام امام (ره) تبریز

داور : محسن قهرمانی ، کمک ها: رضا سخندان و بابک داوری ، داور چهارم : ایرج ساعدی ، ناظر: حسین نجاتی

* فولاد خوزستان – پاس همدان ، ساعت 18 ، ورزشگاه تختی اهواز

داور : سعید بخشی زاده ، کمک ها : حسین خانبان و حمید نظری ، داور چهارم : قاسم واحدی ، ناظر: حسین عسگری

* مس کرمان – شاهین بوشهر ، ساعت 18 ، ورزشگاه باهنر کرمان

داور : تورج حق وردی ، کمک ها : مرتضی کریمی و مجید ویشگاهی ، داور چهارم :  موسی الرضا ارغوانی ، ناظر: محمد علی فروغی

* صبای قم – نفت  آبادان ، ساعت 17 ، ورزشگاه یادگار امام (ره) - قم

داور : اشکان خورشیدی کمک ها : علیرضا کهوری و بهرام کیانی ، داور چهارم : محمدرضافغانی ، ناظر: سیدرضا غیاثی

* استیل آذین – شهرداری تبریز ، ساعت 18 ، ورزشگاه دستگردی تهران

داور: هدایت ممبینی، کمک ها: حسن کامرانی فر و سعید علی نژادیان ، داور چهارم : سیدحسین زرگر ، ناظر: محمد رضا فلاح

* پیکان قزوین – راه آهن شهرری  ، ساعت 18 ، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

داور : علیرضا فغانی ، کمک ها : رسول فروغی و محمد رضا منصوری داور چهارم : جمشید محمدی ، ناظر: زاهد بحرینی

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منابع: مهر – ایسنا