تبیان، دستیار زندگی
شاید تا پنجشنبه‌ برنامه‌ی دیدارهای دوستانه مشخص شود گلزنی دایی تعجب‌آور نیست حضور برانكو ایوانكوویچ در جلسه‌ی دوسلدورف، مصدومیت علی كریمی، مباحث پیرامون علی دایی و برنامه‌های تیم ملی بهانه‌ای شد تا با سرمربی تیم ملی فوتبال ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایوانكوویچ: مطمئنا كریمی در جام جهانی با ماست

شاید تا پنجشنبه‌ برنامه‌ی دیدارهای دوستانه مشخص شود
گلزنی دایی تعجب‌آور نیست


حضور برانكو ایوانكوویچ در جلسه‌ی دوسلدورف، مصدومیت علی كریمی، مباحث پیرامون علی دایی و برنامه‌های تیم ملی بهانه‌ای شد تا با سرمربی تیم ملی فوتبال كه چند روزی در هیاهوی داربی تهران حضورش در رسانه‌ها كمرنگ شده بود گفت‌وگویی را انجام دهیم.

برانكو ایوانكوویچ درباره‌ی نتایج سفرش به آلمان  گفت: در واقع جلسه‌ی دوسلدورف، كارگاه آموزشی بود كه در آنجا در خصوص جام جهانی و آیین نامه‌هایی كه موظف به انجام آنها در زمان برگزاری رقابت‌های آلمان هستیم، اطلاعات خوبی كسب كردیم.

وی افزود: در این جلسه همچنین اطلاعاتی درباره‌ی داوری‌های جام جهانی به دست آوردیم و باید بازیكنان را نسبت به این مسایل و قوانین توجیه كنیم.

ایوانكوویچ با بیان این كه پزشكان حاضر در جلسه‌ی دوسلدورف هم آخرین روش‌های پزشكی را به بحث گذاشتند، ادامه داد: سازماندهی، امور پزشكی، بازاریابی، حمل و نقل و هر آنچه كه در مسایل برگزاری جام جهانی دخیل هستند مورد بررسی قرار گرفت و بسیار مفید بود.

وی بعد فنی این جلسه‌ی دو روزه را مثبت ارزیابی كرد و گفت: قوانین و چگونگی آنالیز حریفان كه باید نگاشته و نسبت به آنها پایبند باشیم هم در دوسلدورف مطرح شد.

سرمربی تیم ملی درباره‌ی حضور نیافتن تعدادی از مربیان تیم‌های راه یافته به جام جهانی در این جلسه تصریح كرد: تعهد، حكم می‌كرد كه مربیان در این جلسه حضور پیدا می‌كردند اما، نمی‌دانم چرا تعدادی از مربیان از جمله زیكو، كلینزمن و .... درآن حاضر نشدند.

ایوانكوویچ در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود در پاسخ به این پرسش كه دلیل برگزار نشدن اردوی تیم ملی پیش از شروع سال جدید چه بوده است گفت: انجام منظم دیدارهای لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و تعطیلات نوروزی پیش روی دلیل برگزار نشدن این اردو بوده است.

وی درباره ی مصدومیت علی كریمی در دیدار بایرن مونیخ و هامبورگ اظهار كرد: از این كه او می‌تواند تا چند وقت دیگر تمریناتش را شروع كند بسیار خوشحالم و اطمینان دارم كه او با تلاش فراوان خود را به جام جهانی می‌رساند چرا كه نبود كریمی، موجب ناتوانی در بخشی از تیم می‌شود.

ایوانكوویچ درباره‌ی بازگشت موفق علی دایی با گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: گلزنی دایی خبر نیست بلكه اظهار نظرهای پیشین درباره‌ی او اشتباه بوده و به واقع گلزنی‌های دایی جز استانداردهای این بازیكنان است. او بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی است و گلزنی‌اش جای تعجب نیست.

وی در خصوص حضور موفق فولاد و صبا دو نماینده ی ایران در لیگ قهرمانان آسیا در روز نخست این مسابقات  گفت: پیروزی این دو تیم خبر بسیار خوبی است چرا كه موفقیت هر تیم ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی سبب مطرح شدن بیش از پیش فوتبال ایران می‌شود. پیش گویی نمی‌كنم اما، دلم می‌خواهد آنها بهترین نتایج را بگیرند.

برانكو درباره‌ی وضعیت دیدارهای دوستانه‌ی تیم ملی در راه آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی اظهار كرد: به احتمال تا پنجشنبه‌ی همین هفته برنامه ی دیدارهای دوستانه‌ی تیم ملی مشخص خواهد شد.