تبیان، دستیار زندگی
" بهار تئاترشهر با هنرمندانی چون زنجانپور، پسیانی، رادی، شهرستانی مجموعه ی تئاترشهر آخرین روزهای سال 84 را با اجرای 7 نمایش پشت سر می‌گذارد تا بعد ازگذراندن یك دوره استراحت، از اواسط فروردین آینده، پذیرای چندین نمایش جدید با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"برنامه ی تئاترشهر در فروردین 85"

بهار تئاترشهر با هنرمندانی چون زنجانپور، پسیانی، رادی، شهرستانی


مجموعه ی تئاترشهر آخرین روزهای سال 84 را با اجرای 7 نمایش پشت سر می‌گذارد تا بعد ازگذراندن یك دوره استراحت، از اواسط فروردین آینده، پذیرای چندین نمایش جدید باشد.

بهار تئاتر شهر البته از 6 فروردین ماه وبا تمرینات گروه‌هایی كه نوبت اجرا دارند، آغاز می‌شود و بعد از آن از نیمه فروردین نخستین نمایش‌های سال 85 در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

تالار اصلی شاهد اجرای نمایش « دشمن مردم‌» نوشته نریك ایبسن به كارگردانی اكبر زنجانپور خواهد بود. نمایشی كه در بخش سفارشی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، اجرا شد. این نمایش با حضور بازیگرانی همچون اكبر زنجان‌پور، كاظم هژیرآزاد، فرنوش آل‌احمد، سیامك صفری، سینا رازانی، پرستو گلستانی و ... به ایفای نقش می پردازند.

در تالار چهارسو نیز نمایش « تیغ و ماه» كاری از گروه تئاتر بازی به نویسندگی، طراحی و كارگردانی آتیلا پسیانی روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، این نماشی قسمت سوم « گنگ خوابدیده» است كه با بازی آتیلا و خسرو پسیانی و به صورت بی‌كلام اجرا می‌شود.

اما تالار قشقایی، نخستین روزهای بهار آینده را شاهد اجرای دو نمایش « شب بخیر جناب كنت» و « آهنگهای شكلاتی» خواهد بود.

متن هر دو نمایشنامه از تك پرده‌های اكبر رادی است و هر دو نمایش توسط میكائیل شهرستانی و با همراهی گروه تئاتر « شالیزه» اجرا می‌شود.

در تالار سایه نیز نمایش « سكوت» به نویسندگی و كارگردانی حسین مهكام روی صحنه می‌رود. ابتدا قرار بود این تالار میزبان نمایش « در فنجان قهوه» به كارگردانی حسین عاطفی باشد كه این موضوع منتفی شد چرا كه عاطفی خواهان تغییراتی در گروه بازیگران خود بود كه در فرصت كوتاه باقی مانده نمی‌توانست نمایش را آماده كند بنابراین به درخواست گروه اجرایی این نمایش، زمان اجرای حدود یك ماه به تعویق افتاد و نمایش « سكوت» جایگزین آن شد.

تالار كوچك اما پذیرای نمایش « وقتی فرشته خواب سگ می‌بیند» به كارگردانی علی نرگس‌نژاد خواهد بود. نمایشی از شهرستان دهدشت از استان كهكیلویه و بویراحمد كه جزء نمایش‌های تحسین شده بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر بود.از سوی دیگر در تالار نو نیز دیگر نمایش موفق شهرستانی، « آواز ستاره‌ها» اجرا می‌شود.

لینک ها :

روشنایی های "تئاتر" شهر

وضعیت "تئاتر" در كشورهای آسیایی ( چین )

وضعیت"تئاتر"در كشورهای آسیایی (ژاپن )

وضعیت "تئاتر" در كشورهای آسیایی ( هند )

وضعیت"تئاتر"در كشورهای آسیایی ( بنگلادش )

گزارش تصویری از نمایش تئاتر فجر

تئاتر رازی در آیینه تصویر

سالنهای تئاتر شهر تهران