تبیان، دستیار زندگی
دو نمایشنامه «دور از كارخانه» اثر «ژان پل ون زل» و «دو چهره یك كارفرما» نوشته «لویى والدز» را به همراه همسرم ترجمه كرده ام كه شنبه وارد بازار كتاب مى شود.بهزاد فراهانى نویسنده، بازیگر و كارگردان پیشكسوت تئاتر در گفت وگو با س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهزاد فراهانى و دو چهره یك كارفرما


دو نمایشنامه «دور از كارخانه» اثر «ژان پل ون زل» و «دو چهره یك كارفرما» نوشته «لویى والدز» را به همراه همسرم ترجمه كرده ام كه شنبه وارد بازار كتاب مى شود.بهزاد فراهانى نویسنده، بازیگر و كارگردان پیشكسوت تئاتر در گفت وگو با سایت ایران تئاتر، با اعلام این خبر افزود: «نمایشنامه« گل و قداره »كه برگرفته از داستان «داش آكل» صادق هدایت است، به تازگى وارد بازار كتاب شده اما نمایشنامه «مهمانى از كارائیب» نوشته خودم دو ماه قبل منتشر شد كه البته همه این كتاب ها توسط نشر قطره به چاپ رسیده اند.»

فراهانى كه قصد دارد شهریور ماه نمایشى را در مجموعه تئاتر شهر روى صحنه ببرد، درباره ساخت فیلمش به خبرنگار ما گفت: «امسال قراردادى براى ساخت فیلم بستم اما به دلیل تغییر رئیس نهاد طرف قرارداد آغاز كار به تعویق افتاد. به هر حال امیدوارم در سال آینده این فیلم ساخته شود.» وى همچنین از اعلام فراخوان دومین دوره مسابقه ادبیات نمایشى انجمن نمایشنامه نویسان خانه تئاتر در روز شنبه بیستم اسفند خبر داد.

فراهانى كه معتقد است سال 84 را تمام و كمال در خدمت خانه تئاتر بوده، این سال را بدون هیچ دستاورد شخصى براى خود مى داند و درباره فعالیت هاى خانه تئاتر مى گوید: «در سال 84 موفق به تنظیم اساسنامه شوراى داورى خانه تئاتر شدیم و هیات داوران به زودى كار خود را آغاز خواهند كرد. آئین نامه ITI و انتخابات آن نیز انجام شده و ادامه برگزارى مسابقه ادبیات نمایشى تایید شد.»

این پیشكسوت تئاتر با اشاره به افتتاح ساختمان جدید خانه تئاتر گفت: «در این مراسم از وزیر قول هایى براى بهسازى خانه تئاتر گرفتیم و ایشان قول پرداخت بدهى ها را به ما دادند.

در ضمن قول دادند كه در ساخت پاركینگ تئاتر شهر بنایى به صورت تكیه ملت و یا یك سالن آیینى سنتى در نظر گرفته شود.» گفتنى است آخرین فعالیت بهزاد فراهانى به نمایشنامه خوانى نمایشنامه «تفنگ هاى ننه كارا» در جشنواره بین المللى تئاتر فجر برمى گردد.

لینک ها :

گفتگو با استادبهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی خبر داد: شورای داوری خانه تئاتر تشكیل می‌شود

بهزاد فراهانی و مسئله ی اعتلای تئاتر