تبیان، دستیار زندگی
شیخ راشد محمد اسماعیل » یكی از دستیاران ارشد بن لادن كه واسطه شده است تا یك دختر جوان یمنی به عقد بن لادن دربیاید ، در مصاحبه با «گاردین » از نگرانی های خود درباره درخواست آمریكاییان برای در اختیار گرفتن این همسر یمنی بن لادن سخن گفته است و اظهار كرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریكا به دنبال همسران بن لادن


شیخ راشد محمد اسماعیل » یكی از دستیاران ارشد بن لادن كه واسطه شده است تا یك دختر جوان یمنی به عقد بن لادن دربیاید ، در مصاحبه با «گاردین » از نگرانی های خود درباره درخواست آمریكاییان برای در اختیار گرفتن این همسر یمنی بن لادن سخن گفته است و اظهار كرده است این مغایر با سنت اسلامی است...


 آمریكا به دنبال همسران بن لادن

بنا به گفته مقامات آمریكایی، بن لادن كشته شده و در دریا انداخته شده است و پرونده شخص بن لادن بسته شده است، اما اكنون آمریكایی ها به دنبال همسران بن لادن است و می خواهد آنان را در اختیار داشته باشد.

به گزارش «تابناك»، روزنامه انگلیسی «گاردین» خبری را منتشر كرده است كه می گوید، مقامات آمریكایی اكنون به دنبال زنان اسامه بن لادن هستند و می خواهند كه همسران بن لادن به آمریكا برای بازجویی های بیشتر منتقل شوند. مقامات آمریكایی به «آسوشیتدپرس» گفته اند كه آمریكایی ها از مقامات پاكستان قویا خواسته اند تا در اسرع وقت همسران بن لادن را در اختیار نیروهای این كشور برای بازجویی قرار دهند. این درخواست ها در حالی است كه مقامات پاكستان مدعی اند كه آمریكاییان بدون اجازه مقامات این كشور در خاك پاكستان دست به عملیات نظامی زده اند و از این بابت نوعی تنش بین پاكستان و آمریكا به وجود آمده است. این در حالی است كه آمریكایی ها، انجام عملیات در خاك پاكستان بدون اجازه مقامات این كشور را به توافقنامه موجود بین دولت آمریكا و پاكستان در زمان جرج بوش و پرویز مشرف مستند كرده اند كه بر اساس آن، نیروهای آمریكایی در صورتی كه قصد عملیات علیه اسامه بن لادن در خاك پاكستان را داشته باشند، می توانند بدون كسب اجازه از این كشور عملیات خود را انجام دهند.

در همین حال، «شیخ راشد محمد اسماعیل»، یكی از دستیاران ارشد بن لادن كه واسطه شده است تا یك دختر جوان یمنی به عقد  بن لادن دربیاید، اكنون در مصاحبه با «گاردین » از نگرانی های خود درباره درخواست آمریكاییان برای در اختیار گرفتن این همسر یمنی بن لادن سخن گفته است.

این پزشك افغانی معتقد است كه اگر این زن یمنی به یمن برگردد، علی عبدا... صالح وی را برای باز جویی در اختیار مقامات آمریكایی قرار خواهد داد. شیخ راشد محمد اسماعیل به «گاردین» گفته است كه بر اساس یك سنت اسلامی به عنوان ارث، وقتی یك زن مسلمان بیوه می شود همه مسلمانان وظیفه دارند از وی مراقبت كرده و امنیت و سلامت وی را تضمین كنند، اكنون هم همه یمنی ها به دنبال حفاظت از همسر یمنی بن لادن هستند. این در حالی است كه همسر یمنی بن لادن در عملیات كشتن بن لادن از ناحیه پا مورد اصابت قرار گرفته است. وی در گفتگو به مقامات پاكستانی گفته است كه از پنج سال پیش به همراه بن لادن در ساختمانی در ابوت آباد مستقر بوده اند.

به نظر می رسد به تدریج حساسیت همفكران بن لادن و حتی مسلمانان دیگر درباره سرنوشت همسران بن لادن برانگیخته خواهد شد چرا كه در اختیار گرفتن همسران بن لادن توسط آمریكایی ها، مساله ای است كه بازی با برخی از اعتقادات مسلمانان است و اگر دولت پاكستان همسران بن لادن را تحویل آمریكایی ها دهد، احتمالا با واكنش القاعده و افكار عمومی مسلمانان مواجه خواهد شد

همچنین شیخ راشد گفته است كه اكنون علاوه بر یمنی ها، خود سران القاعده هم بیش از مرگ بن لادن نگران سرنوشت همسران وی هستند و آنان به دنبال در اختیار گرفتن همسران بن لادن برای محافظت از آنان هستند. وی اضافه كرده است كه خبر مرگ بن لادن برای ما خوشایند بوده است چرا كه وی سرانجام جان خود را برای مبارزه با آمریكایی ها از دست داد، اما ما همچنان نگران همسران بن لادن هستیم.

همه این تحولات در حالی است كه بر اساس گزارش «دیلی تلگراف»، روز گذشته  عمر بن لادن پسر اسامه بن لادن ضمن تایید خبر كشته شدن پدرش، مقامات آمریكایی را مورد حملات لفظی قرار داده و گفته است چرا آمریكاییان بن لادن را دستگیر و بر اساس قانون محاكمه نكرده اند. در این صورت بن لادن در دادگاه حرفهایش را می زد تا حقیقت برای همه دنیا مشخص می شد.

به نظر می رسد به تدریج حساسیت همفكران بن لادن و حتی مسلمانان دیگر درباره سرنوشت همسران بن لادن برانگیخته خواهد شد چرا كه در اختیار گرفتن همسران بن لادن توسط آمریكایی ها، مساله ای است كه بازی با برخی از اعتقادات مسلمانان است و اگر دولت پاكستان همسران بن لادن را تحویل آمریكایی ها دهد، احتمالا با واكنش القاعده و افكار عمومی مسلمانان مواجه خواهد شد

بخش سیاست تبیان


منبع:تابناک