تبیان، دستیار زندگی
رییس محترم مجلس ظاهرا فكر می كنند عین قانون هستند كه این تصور درستی نیست و باید توجه داشت كه نباید فضای كشور را بی جهت آلوده و مشوش كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله تند احمدی نژاد به مجلس

دکتر احمدی نژاد

مگر می شود 8 ماه وقت وزارتخانه ها را برای ادغام معطل كرد و سپس چند ماه دیگر نیز این پروسه در مجلس ادامه پیدا كند این بدان معناست كه یك سال هیچ كاری از سوی وزارتخانه ها در كشور انجام نشود.

در پی انتقادات قانونی مجلس شورای اسلامی به روند غیرقانونی و عجیب و غریب ادغام وزارتخانه ها ، محمود احمدی نژاد در سخنان جدید خود به شدت به مجلس و مشخصاً رئیس آن حمله کرد.

رییس جمهور با اشاره به ماده 53 برنامه پنجم «پیشرفت و عدالت» مبنی بر تكلیف دولت به كاهش تعداد وزراتخانه‌ها گفت: ماده 53 برنامه برای رعایت قانون اساسی تنظیم شده و دولت انتظار دارد قانونگذار بیش از همه پایبند قوانین باشد از این رو طرح برخی تقاضاهای غیرقانونی از دولت درست نیست چرا كه اجرای قانون بر عهده قوه مجریه است.

"محمود احمدی نژاد" در جلسه هیات دولت با بیان اینكه دولت نهم و دهم قانونمندترین دولت های تاریخ كشور هستند و از لحاظ تكلیف قانونی و اعتقادی احترام زیادی برای قانون قائل هستند، تصریح كرد: متاسفانه عده‌ای با طرح برخی مطالب در تلاش هستند كه به زعم خوددولت را به اقدام خلاف قانون متهم كنند كه نمونه آن موضوع اختلاف حساب یك میلیارد دلار بود كه در نهایت مشخص شد اشتباه از سوی ناظرین بوده است.

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه همه دستگاههای اجرایی كشور بسیج شده اند تا قانون به شكل دقیق و درست اجرا شود، گفت: ماده 53 قانون برنامه پنجم،دولت را مكلف كرده چند وزارتخانه را به تشخیص خود ادغام كرده و اگر وزارتخانه جدیدی تاسیس شد، شرح وظایف آن را به مجلس ارائه دهد.

رییس محترم مجلس ظاهرا فكر می كنند عین قانون هستند كه این تصور درستی نیست و باید توجه داشت كه نباید فضای كشور را بی جهت آلوده و مشوش كرد

رییس جمهور با بیان اینكه قانون اساسی تعداد وزارتخانه ها و شرح وظایف آنها را به طور كامل و قانونی مشخص كرده است، اظهار داشت: قانون دولت را مكلف كرده كه تعدادوزارتخانه‌ها را به 17 وزارتخانه كاهش داده و براساس آن شرح وظایف وزارتخانه‌های جدیدرا به مجلس شورای اسلامی ارسال كند و دولت در حال حاضر مشغول این كار است و متهم كردن دولت در این شرایط كار درستی نیست.

رییس جمهور گفت: در گذشته ادغام وزارتخانه‌ها سابقه داشته و وزارت معادن با فلزات و صنایع سنگین در هم ادغام شد و هیچ مشكلی هم وجود نداشت.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مگر می شود 8 ماه وقت وزارتخانه ها را برای ادغام معطل كرد و سپس چند ماه دیگر نیز این پروسه در مجلس ادامه پیدا كند این بدان معناست كه یك سال هیچ كاری از سوی وزارتخانه ها در كشور انجام نشود.

وی با بیان اینكه قانون تكلیف همه را روشن كرده است،گفت: متاسفانه عده ای چنین معتقدند كه آنها باید چگونگی اجرای قانون را مشخص كنند كه خود این سخن نقض قانون و تخریب آن است؛اینكه هنوز 3 ماه از ابلاغ قانون برنامه پنجم به دولت نگذشته علیه آن سخن به میان آید درست نیست زیرا اگر تكلیف مشخص نباشد دولت نمی‌تواند بدرستی كشور را اداره كند.

دکتر محمود احمدی نژاد

رییس جمهور با اشاره به اینكه دولت مشغول اجرای قانون است و رییس جمهور اختیار دارد وزرا را جابجا كند و خود سرپرست شود، گفت: رییس محترم مجلس ظاهرا فكر می كنند عین قانون هستند كه این تصور درستی نیست و باید توجه داشت كه نباید فضای كشور را بی جهت آلوده و مشوش كرد.

احمدی‌نژاد افزود:فضاسازی هایی كه علیه دولت صورت می گیرد صحیح نیست زیرا در كشور مرجع رسیدگی به تخلفات قانونی وجود دارد و نمی شود رییس مجلس بخواهد شخصا به تخلفات رسیدگی كند این وظیفه برعهده دیوان عدالت اداری كشور است و اگر اختلافی نیز بین قوا بروز كرد رهبر معظم انقلاب این مساله را حل می كنند.

وی با بیان اینكه دولت از همان ماده قانونی كه مجلس محترم تصویب كرده است،دفاع حقوقی می كند، گفت: قانونگذار قانون را نوشته است و بهتر است امروز یك بار دیگر آن قانون را بخواند. منطق مدیریتی هم اقتضاء می كند كه این قانون به همین شكل كه نوشته شده اجرا شود و دولت به طور كامل از آن دفاع می كند.

رییس جمهور با اظهار امیدواری از اینكه رییس مجلس و قانونگذاران پایبند به قانون باشند و اجازه ندهند كه هر روز اتفاق جدیدی بیفتد، گفت: در فضای ثبات است كه می توان كشور را در مسیر پیشرفت و عدالت قرار داد.

احمدی نژاد در ادامه به قانون برنامه سوم و چهارم و اصل 44 قانون اساسی اشاره كرد و گفت: در اجرای این دو قانون آنقدر اصلاحیه به آنها اضافه شد كه شكل آن به طور كلی تغییر كرد و متاسفانه در مورد اصل 44 قانون اساسی نیز این تغییرات باعث شد كه قانون اصل 44 دیگر شبیه اصل خود قانون نباشد.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه چند نماینده نمی توانند به نمایندگی از سایر اعضای محترم مجلس سخن بگویند، گفت: اجرای قانون برنامه پنجم شروع شده و با بهترین روش در حال اجرا است. دولت قانون را محترم می‌شمارد و تلاش خواهد كرد كه به شكل دقیقی اجرایی شود

رییس جمهور تاكید كرد: دولت انتظار دارد كه قانون درست نوشته و محكم نیز اجرا شود. دولت با كسی مشاجره بی مبنا و بی‌حاصل ندارد زیرا دستگاه اجرایی باجدیت دنیال این است كه بار سنگین مسوولیت خود را به مقصد برساند.

احمدی نژاد افزود: برخی ها تصور می كنند كه آنها صاحب كار هستند و دولت كارگر آنان است ولی بهتر است مجلس محترم وظایف خود را انجام دهد و اجازه دهند قوه مجریه نیز وظیفه اش را براساس قانون انجام دهد تا بار سنگین ساختن و اداره كشور به مقصد برسد.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه چند نماینده نمی توانند به نمایندگی از سایر اعضای محترم مجلس سخن بگویند، گفت: اجرای قانون برنامه پنجم شروع شده و با بهترین روش در حال اجرا است. دولت قانون را محترم می‌شمارد و تلاش خواهد كرد كه به شكل دقیقی اجرایی شود.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینكه اگر چه این حق نمایندگان است كه طرح ارائه دهند اما این كار هم از مبنا و اصولی بر خوردار است، گفت: نقشه ای به نام برنامه پنجم پیشرفت و عدالت در اختیار است كه باید براساس آن عمل كنیم و در این راستا اگر بنا باشد اعلام كنیم كه چه كسانی خلاف قانون عمل می كنند مستنداتی داریم كه می توان آن را ارائه كرد ولی فكر می كنیم كه كشور نیازمند كار و تلاش است و همه باید در راستای آبادانی كشور حركت كنیم.

بخش سیاست تبیان


منبع: عصر ایران