تبیان، دستیار زندگی
با مطرح شدن اتهام رشوه یك و نیم میلیون دلاری قطری‌ها به كمیته اجرایی فیفا موضوع فساد مالی در بزرگترین نهاد فوتبالی جهان وارد فاز جدیدی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشوه قطری ها برای جام جهانی


با مطرح شدن اتهام رشوه یك و نیم میلیون دلاری قطری‌ها به كمیته اجرایی فیفا موضوع فساد مالی در بزرگترین نهاد فوتبالی جهان وارد فاز جدیدی شد.


 جام جهانی 2022

روزنامه ساندی تایمز كه پیش از این گزارش‌هایی درباره اتهام پرداخت رشوه به اعضای كمیته اجرایی فیفا منتشر كرده بود، بار دیگر در گزارشی اعضای این كمیته را به دریافت رشوه از قطر برای رای به میزبانی این كشور برای جام جهانی 2022 متهم كرد.

پیش از این بنا بر گزارش روزنامه ساندی تایمز دكتر آموس آدامو و رینالد تاماری به دلیل دریافت رشوه از عضویت در كمیته اجرایی فیفا محروم شده بودند.

در مقاله روزنامه تایمز كه قرار است به زودی منتشر شود، آمده كه عیسی هیاتو و آنوما مبلغ یك و نیم میلیون دلار دریافت كرده‌اند تا به میزبانی قطر در جام جهانی 2022 رای مثبت بدهند.

كولینز، نویسنده این مقاله ادعا كرده كه قطری‌ها یك مامور ویژه‌ استخدام كردند تا با اعضای آفریقایی كمیته اجرایی فیفا برای خرید آرایشان بحث و گفت و گو‌ كنند.

كولینز، نویسنده این مقاله ادعا كرده كه قطری‌ها یك مامور ویژه‌ استخدام كردند تا با اعضای آفریقایی كمیته اجرایی فیفا برای خرید آرایشان بحث و گفت و گو‌ كنند. با این وجود مایك لی، مشاور انگلیسی تیم میزبانی قطر كه نقش زیادی در موفقیت این كشور در گرفتن میزبانی جام جهانی 2022 داشت، از پرداخت هر گونه مبلغ به صورت رشوه یا هر شكل دیگر اظهار بی‌اطلاعی كرده است .

لی در اظهارا ت خود عنوان كرده كه "من در بالاترین سطح حرفه‌ای مشغول به كار بودم و در طول زمانی كه كارم را انجام می‌دادم، هیچ نشانه‌ای از این گونه مذاكرات پنهانی و محرمانه را ندیدم. تجربه من به من می‌گوید كه اگر چنین موضوعاتی وجود داشته باشد حس من باید مرا آگاه كند. اما در طول این مدت هرگز چنین حسی نداشتم."

تنظیم برای تبیان: حشمت بهادری

بخش ورزشی


منبع: ایسنا