تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که روزی از توانایی تیمش برای فتح سه جام خبر می‌داد و عنوان کرد در هر پست سه بازیکن همطراز دارد، امروز اعلام کرده پتانسیل سرخپوشان در حد همین نتایجی است که کسب کرده‌اند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه وعده های عملی نشده دایی


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که روزی از توانایی تیمش برای فتح سه جام خبر می‌داد و عنوان کرد در هر پست سه بازیکن همطراز دارد، امروز اعلام کرده پتانسیل سرخپوشان در حد همین نتایجی است که کسب کرده‌اند!


علی دایی سرمربی پرسپولیس

علی دایی که در دوران فوتبال خود یکی از پرافتخارترین مردان فوتبال ایران بود و در دوره مربیگری نیز به دو عنوان قهرمانی با سایپا و پرسپولیس دست پیدا کرد، فصل دهم لیگ برتر را با ناکامی بزرگی به پایان می برد.

دایی که هدایت پرسپولیس را در فصل دهم برعهده داشت در شرایطی از اواسط لیگ نهم به جای زلاتکو کرانچار روی نیمکت سرخپوشان نشست که پس از برکناری از تیم ملی، بدون تیم بود و حبیب کاشانی که به گفته خودش رفاقت دیرینه ای با دایی دارد او را به پرسپولیس آورد.

در حالی که هنوز هم کاشانی و دایی در مصاحبه هایشان عنوان می کنند هیچ اختلافی بین آنها وجود ندارد اما در هفته های گذشته اختلاف نظر آنها به خاطر جذب بازیکنان برای لیگ دهم به سوژه بسیاری از رسانه های ورزشی تبدیل شد.

این اختلافات در شرایطی مطرح شد که نگاهی به اظهارات علی دایی در طول لیگ دهم نشان می دهد که تناقض های زیادی در مورد گفته های او وجود داشته است که تاحدودی حق را به حبیب کاشانی می دهد.

تحمل 13 باخت در یک فصل (که احتمال دارد تعداد آنها افزایش هم پیدا کند)، شکست در بازی رفت و برگشت به استقلال. شکست در پنج بازی پی در پی. تحمل چهار باخت در ورزشگاه آزادی، ناکامی در دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر و دست آخر وداع زودهنگام با مسابقات لیگ قهرمانان آسیا.

دایی می گوید: "من در ابتدای فصل یکسری بازیکن می خواستم که نتوانستیم جذب کنیم در نیم فصل هم نفرات مورد نظرم را هم نتوانستیم بگیریم. می خواهید اسامی آنها را بگویم الان موقعش نیست که بگویم اما مهره‌هایی که ما می خواستیم با قیمت‌های بیشتر به دیگر باشگاه‌ها رفتند".

این اتفاقات در شرایطی رخ داده که احتمال قهرمان نشدن پرسپولیس در جام حذفی نیز وجود دارد. این در حالی است که علی دایی در مصاحبه های قبلی اش عنوان کرده بود می خواهد تیمی ببندد که مدعی قهرمانی در سه جام باشد. نگاهی به اظهارات سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تناقض گفته های او از سال گذشته تاکنون را مشخص می کند:

پس از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی- 4 خردادماه 1389:

علی دایی: "تمام سعی من این است که تیم را برای سه جام آماده کنم. تیمی با پتانسیل پرسپولیس می تواند در سه جام موفق باشد و در آسیا هم بدرخشد".

نشست خبری باشگاه پرسپولیس - 2 مردادماه 1389:

دایی: "پرسپولیس را به گونه‌ای آماده کردیم که در هر سه جام مدعی بوده و حرفی برای گفتن داشته باشد. در هر پست سه بازیکن خوب داریم و می توانیم حتی در غیاب بازیکنان اصلی از نفرات دیگر استفاده کنیم".

یکی از موارد اختلاف دایی و کاشانی به خاطر بسته شدن تیم توسط دایی بود که وی معتقد بود بازیکنانی را که خواسته است باشگاه جذب نکرده و البته کاشانی این موضوع را رد کرد.

پرسپولیس و ناکامی

نشست خبری باشگاه پرسپولیس - 2 مردادماه 1389:

علی دایی: "80 درصد از بازیکنانی که من می خواستم به عضویت تیم پرسپولیس درآمدند. تیم پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات خودم بستم و بهانه‌ای برای ناکامی‌های احتمالی نخواهم داشت. اینکه نتوانستیم برخی از بازیکنانی که می خواستیم را جذب کنیم نباید بهانه‌ای برای شکست باشد. امسال پرسپولیس دیگر را شاهد خواهید بود و با این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت!"

گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس - 12 شهریور 1389

علی دایی: " تیم ما پتانسیل بالایی دارد و اطمینان دارم که می‌توانیم تا پایان لیگ صدرنشین جدول باشیم. ما پیش از شروع فصل اردوهای خوب و تمرینات فشرده‌ای را پشت سر گذاشتیم. در طول لیگ هم تمرینات منظم و سختی را داشته و داریم. شرایط امسال برای پرسپولیس شرایط خوبی است و من فکر می‌کنم با پتانسیل‌های موجود در این باشگاه، صدرنشینی و قهرمانی در لیگ،‌ دور از انتظار نیست."

نشست خبری باشگاه پرسپولیس - 24 شهریور 1389

علی دایی با گذشت نیمی از نیم فصل اول از مسابقات لیگ برتر هم از قهرمانی تیمش می گفت: از قبل با نحوه مدیریت آقای کاشانی آشنا بودم و می‌دانستم به تیمی می آیم که لایق قهرمانی است و دیدید سال گذشته با مدیریت خوب ایشان قهرمان جام حذفی شدیم و اعتقاد دارم امسال می‌توانیم در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان شویم.

سرمربی پرسپولیس که مدعی است، تیم با نظر او بسته نشده در همان نشست خبری گفت: "بازیکنان جدید با توجه به نیازهای پرسپولیس جذب شده‌اند، هرچند در ابتدای فصل درباره همین بازیکنان هم از ما انتقاد می‌شد!"

دایی برای اولین بار در پایان دیدار پرسپولیس - پاس همدان لب به انتقاد از بازیکنانش گشود و گفت: "ما موقعیت زیاد بدست می آوریم اما از آنها استفاده نمی کنیم. من هم که نمی توانم لخت شوم و به زمین بروم".

علی دایی که حالا تیمش به بن بست رسیده متفاوت از گذشته حرف می زند: « طی چند سال گذشته تیم پرسپولیس فقط یک بار آن هم در سال 86 قهرمان شده. قبل و بعد این سال پرسپولیس چه نتایجی کسب کرده؟ این تیم که بهترین مربی جهان به قول شما دنیزلی را داشته با این مربی چه نتایجی را گرفته است؟

نشست خبری باشگاه پرسپولیس -12 آبان 1389

سرمربی پرسپولیس با اینکه تیمش خوب نتیجه نمی گرفت، بازهم از قهرمانی سرخپوشان می گفت: "از روزی که کار را با جدیت آغاز کردم به فکر قهرمانی بودم. امسال هدف‌مان قهرمانی در لیگ و جام حذفی است و تمام سعی‌مان را به کار می‌گیریم که به این دو هدف بزرگ دست یابیم".

پس از شکست برابر تراکتورسازی - 18 آذر 1389

علی دایی در روزهای ناکامی پرسپولیس هم از قهرمانی و موفقیت می گفت. سرمربی سرخپوشان پس از شکست برابر تراکتورسازی در نشست خبری گفت: "در پرسپولیس می‌مانم، این تیم را درست می‌کنم و قطعا روزی می‌روم که تیمم را قهرمان کرده باشم".

ناکامی پرسپولیس

پس از تساوی برابر راه آهن - 24 بهمن 1389

دایی که معتقد بود، تیم خوبی بسته است در تاریخ 24 بهمن ماه 1389 و پس از دیدار با راه آهن شهرری به بازیکنان تاخت و لب به انتقاد گشود: "من در شرایط فعلی نمی توانم به بازیکنان بغل پا زدن یاد بدهم و فقط باید با همین شرایط بسازیم".

او که در تاریخ 2 دیماه 1389 و پس از دیدار مقابل سایپا از تولد پرسپولیسی جدید خبر داده بود، پس از تساوی با شهرداری تبریز در تاریخ 20 اسفندماه 1389 گفت: "من ناچارم با همین شرایط و همین بضاعت ادامه دهم. من واقعا مدیون بازیکنانم هستم چرا که بیش از حد توان خود بازی می‌کنند". این حرف‌های دایی است که مدعی شده بود، پرسپولیس در هر پست سه بازیکن همطراز دارد!

پس از شکست برابر استقلال - 10 فروردین 90

اوج اظهارنظرهای علی دایی پس از بازی با استقلال در تاریخ 10 فروردین ماه 1390 بود که گفت: "با وجود همه انتقاداتی که می شود باید بگویم که پرسپولیس را من نبسته‌ام! در ابتدای فصل ما شش جای خالی داشتیم که من بازیکنانی را وارد فهرست تیم کردم الان هم می بیند که بهترین عملکرد را داشته‌اند و جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده‌اند. سایر بازیکنان قرارداد دو یا سه ساله با باشگاه داشتند و من نمی توانستم کاری انجام دهم".

این اظهارنظر علی دایی است که در تاریخ 2 مردادماه 1389 گفته بود: "تیم پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات خودم بستم و بهانه‌ای برای ناکامی‌های احتمالی نخواهم داشت".

نشست خبری قبل از بازی با مس کرمان - 3 اردیبهشت 1390

علی دایی که حالا تیمش به بن بست رسیده متفاوت از گذشته حرف می زند: « طی چند سال گذشته تیم پرسپولیس فقط یک بار آن هم در سال 86 قهرمان شده. قبل و بعد این سال پرسپولیس چه نتایجی کسب کرده؟ این تیم که بهترین مربی جهان به قول شما دنیزلی را داشته با این مربی چه نتایجی را گرفته است؟ ما چه نفراتی داریم و چه نتایجی گرفته‌ایم. شما مقایسه کنید همین تیم پرسپولیس را با تیمی که در سال 86 قهرمان شد و بازیکنانی که آن تیم داشت.

دایی که در تاریخ 2 مرداد 89 مدعی شده بود 80 درصد از نفراتی که مدنظر داشته جذب را کرده است، در نشست خبری 3 اردیبهشت ماه حرف‌هایی تازه زد: "من در ابتدای فصل یکسری بازیکن می خواستم که نتوانستیم جذب کنیم در نیم فصل هم نفرات مورد نظرم را هم نتوانستیم بگیریم. می خواهید اسامی آنها را بگویم الان موقعش نیست که بگویم اما مهره‌هایی که ما می خواستیم با قیمت‌های بیشتر به دیگر باشگاه‌ها رفتند".

حالاکه فصل 90 - 89 به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، دایی متوجه شده تیمش ضعف دارد، خوب بسته نشده، گلزن ندارد و...

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر