تبیان، دستیار زندگی
برخی از کارهای منزل اگر درست و از روی قاعده انجام شود ، هم وقت کمتر می گیرد و هم نتیجه ی بهتری به دست می آید.خانم های خانه می توانند با اصولی انجام دادن کارها ، وقت بیشتری برای خود داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه داری با قاعده


برخی از کارهای منزل اگر درست و از روی قاعده انجام شود ، هم وقت کمتر می گیرد و هم نتیجه ی بهتری به دست می آید.خانم های خانه می توانند با اصولی انجام دادن کارها ، وقت بیشتری برای خود داشته باشند.


فرش

نحوه از بین بردن کرک فرش و براق کردن آن

یک کیسه حمام را مرطوب کرده به دست بکشید و از راه خواب قالی کیسه بکشید .

هر دو روز یکبار فرش ها را جارو بکشید.

حداقل سالی چند بار با شامپو فرش فرش ها را شامپو بکشید.

برای درخشان کردن رنگ های فرش کمی سرکه را با خاک اره مخلوط کرده و به آرامی برسی را در این مخلوط بزنید و روی فرش بکشید وقتی که خشک شد با جارو برقی سطح آن را جارو کنید

نحوه تمیز کردن قاب عکس طلایی

قاب عکسهای طلایی را که دارای رو کش فلزی درخشنده هستند می توانید با اندکی ماءالشعیر که داخل آن مقداری کمی الکل ریخته اید تمیز کنید.با این روش نه تنها تیره و کدر نخواهند شد بلکه درخشندگی آنها نیز بیشتر خواهد شد.

اگر خودتان لباس هایتان را اتو می کنید بهتر است...

نحوه اتوکشی انواع کارهای سوزن دوزی

برای اتوکشی سوزن دوزی ها هرگز نباید اتو را مستقیماً روی کار بگذارید ، بلکه باید در پشت کار یک تکه پارچه نم دار سفید انداخته ، اتو را روی محل مورد نظر بگذارید و بردارید ، زیرا کشیدن اتو روی دست دوزی ها ممکن است به کار آسیب بزند و باعث جابجایی نخ ها ، منجوق ها و یا ملیله ها بشود .

اتوکشی موادی از قبیل نقده ، گلابتون و پولک باید با حرارت کاملاً ملایم و یا حداقل درجه حرارت صورت پذیرد ، چون مواد مذکور در مقابل حرارت تغییر شکل می دهند .

در صورتی که از نخ نامرئی برای دوخت استفاده شده تا حد امکان از اتوکردن کارخودداری کنید. الیاف پلاستیک حتی در مقابل حرارت کم نیز ممکن است شکل اولیه خود را از دست بدهند و باعث افت کار شوند .  تا آنجا که ممکن است از شست وشوی پارچه گرانقیمت دست دوزی شده ترمه یا مخمل خودداری کنید .

نحوه نصب تابلو به دیوار

1-ابتدا وسط دیوار را با اندازه زدن پیدا کنید.

2-قاب را بر روی دیوار نگه دارید و فاصله قاب از زمین را بدست آورید و آنرا بر روی دیوار علامت بزنید.

3-حال با توجه به اینکه وسط دیوار را یافته اید و ارتفاع تابلو را نیر میدانید محل مورد نظر نصب میخ را پیدا کنید .

4-برای اینکه میخ را به دستتان نکوبید آنرا با گیره لباس نگه دارید .

5-قبل از نصب میخ اگر محل مورد نصب را یک چسب نواری بزنید صدمه کمتری به محل نصب میخ به دیوار وارد می آید و باعث می شود رنگ دیوار در اطراف میخ نریزد .

نحوه اتو کردن لباس های ریون، ابریشمی ، پشمی با استفاده از فویل

برای از بین بردن چروک های پارچه های ابریشمی، پشمی و ریون که نمی توان آنها را در معرض حرارت مستقیم قرار داد، یک ورق فویل آلومینیومی را روی میز اتو بگذارید، سپس لباس را روی آن پهن کنید. با بخار اتو به سطح لباس، حرارت از 3 الی 4 اینچ (2/54 سانتی متر) بالای تار و پود پارچه عبور می کند. گرمای مرطوبی که از فویل به سطح لباس می خورد باعث برطرف شدن چین و چروک های لباس می شود.

تبلیغات تلویزیون وشکنجه انسان

نحوه تمیز کردن تلویزیون

اثر انگشت بچه‌ها بر صفحه ی تلویزیون منظره ی نازیبایی به‌وجود می‌آورد تلویزیون را هنگام تمیز کردن خاموش کنید. ابتدا با یک دستمال خشک غبار آن را بگیرید و سپس با پنبه ی آغشته به محلول آب و الکل صفحه ی تلویزیون را تمیز کنید. الکل لکّه‌های چرب و اثر انگشت را بر طرف می‌کند. توصیه می‌شود از دستمال حوله‌ای و پرزدار استفاده نکنید. دیواره‌های غیرشیشه‌ای تلویزیون را نیز می‌توانید با پارافین مایع براق کنید و با دستمال خشک چربی اضافی را بگیرید و براق کنید. این روشن برای تمیز کردن ضبط صوت و ویدئویی که رنگ تیره دارند هم مناسب است.

فرآوری بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : کدبانوی دیجیتالی

مقالات مرتبط :

توصیه هایی برای کدبانوهای خانه

حرفه ای اتو کنید

لباس های ماندگار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.