تبیان، دستیار زندگی
ی شعر و قصه طلاب بنگاه عکس ایران در جشنواره جهانی عکس ایران در نمایشگاه گردشگری ایتالیا نهمین همایش سراسری شعر و قصه طلاب تهران – نهمین نشست سراسری شعر و قصه طلاب به مناسبت عید سعید غدیر خم سی ام بهمن تا دوم اسفند در شهر قم ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهمین همایش سراسری شعر و قصه طلاب

تهران – نهمین نشست سراسری شعر و قصه طلاب به مناسبت عید سعید غدیر خم سی ام بهمن تا دوم اسفند در شهر قم برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر حوزه هنری قم و دبیر این همایش گفت : بستر سازی برای گسترش دامنه هنر با استفاده از شیوه های موجود ، بازنگری در پیشینه ادبی روحانیان صاحب قلم از گذشته تا امروز و زمینه سازی برای رشد و تعالی ادبی طلاب ، مهمترین اهداف برپایی این همایش است. مصطفوی تصریح کرد: در پی فراخوان کنگره 350 شعر ، 70  قصه و 40 مقاله به دبیرخانه ارسال شده  که هیئت علمی از بین آنها 108 شعر ، 45 قصه و شش مقاله را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد : سی میهمان ویژه ، شامل شاعران و نویسندگان مشهور کشور در مدت برپایی کنگره در شهر قم حضور خواهند داشت ، و جلسات نقد و بررسی آثار و بررسی آثار برگزیده با حضور این هنرمندان برگزار می شود.

بنابراین گزارش ، نهمین کنگره سراسری شعر و قصه طلاب با همکاری حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه هنری قم، صبح چهارشنبه سی ام بهمن در سالن اجتماعات دارالشفای قم گشایش می یابد.


بنگاه عکس ایران در جشنواره جهانی عکس

تهران – بنگاه عکس ایران با ارائه 36 اثر از 24 عکاس کشورمان در جشنواره جهانی عکس هنری لوگزامبورگ شرکت می کند.

به گزارش شبکه خبر، بنگاه عکس ایران که فروردین سال 1382 برپا می شود، به منظور شرکت در هشتاد و چهارمین نمایشگاه انجمن عکاسی 2003 از علاقه مندان خواسته است تا آثار خود را تا 26 اسفند به این بنگاه ارسال کنند . در این مسابقه 4 مدال طلا به بهترین اسلاید، عکس رنگی و سیاه سفید با موضوع چشم انداز طبیعت و بهترین اسلاید با موضوع تاریخ طبیعت و 4 مدال طلا به بهترین عکس معاصر و بهترین پرتره و برترین عکس تاریخ طبیعت در بخش عکاسی رنگی، برترین عکس معاصر و بهترین پرتره در بخش عکس سیاه و سفید و بهترین پرتره در بخش اسلاید اهدا می شود.


ایران در نمایشگاه گردشگری ایتالیا

رم – نمایشگاه بین المللی جهانگردی در شهر میلان ایتالیا با حضور 148 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نمایشاه که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری جهان برگزار شده است، کشورهای مختلف جهان در غرفه هایشان با ساخت ماکت هایی علاوه بر نشان دادن گوشه ای از بناهای تاریخی و اماکن دیدنی و زیبای خویش با ارائه جلوه های از فرهنگ و آداب و رسوم ملی ، صنایع دستی ، لباس و موسیقی محلی بخشی از جاذبه های فرهنگی خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هفت شرکت معتبر عرضه خدمات گردشگری ایران ،  در نمایشگاه جهانگیردی ایتالیا حضوری فعال دارند.

امانوئلا گوجا مدیر برنامه ریزی و روابط خارجی نمایشگاه میلان با ابراز خوشحالی از حضور مستمر جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه ، غرفه ایران را یکی از زیباترین غرفه های این نمایشگاه دانست و گفت: غرفه ایران امسال نیز همچون سالهای گذشته مورد توجه بازدید کنندگان قرار دارد که این نشان دهنده علاقه مردم ایتالیا برای سفر به ایران و آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور است.