تبیان، دستیار زندگی
مجیدی خردادماه فیلم «پیامبر اکرم(ص)» را جلوی دوربین می‌برد که عظیم‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران خواهد بود؛ فیلمی که نشریه اسکرین دیلی از بودجه 30 میلیون دلاری‌اش خبر داده بود. نکته جالب درباره فیلم تازه مجید مجیدی حضور رضا میرکریمی در مقام مشاورکارگردان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 کارگردان در یک فیلم


مجید مجیدی در حالی فیلم تازه‌اش را به زودی کلید می‌زند که شنیده‌ها حکایت از همراهی گروهی از کارگردانان سینمای ایران با او دارد.

مجید مجیدی

مجیدی خردادماه فیلم «پیامبر اکرم(ص)» را جلوی دوربین می‌برد که عظیم‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران خواهد بود؛ فیلمی که نشریه اسکرین دیلی از بودجه 30 میلیون دلاری‌اش خبر داده بود. ن

کته جالب درباره فیلم تازه مجید مجیدی حضور رضا میرکریمی در مقام مشاورکارگردان است. دیگر کارگردانی که در این فیلم با مجیدی همکاری خواهد داشت بیژن میرباقری است که ظاهراً برنامه‌ریز اجرایی پروژه‌است. سیروس حسن‌پور نیز که دیروز در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از جست‌‌وجو برای یافتن لوکیشن‌های فیلم خبر داده بود، دیگر دستیار مجیدی در فیلم «پیامبر اکرم(ص)» است.

مدیریت فیلمبرداری «پیامبر اکرم» را ویتوریا استرورا به عهده دارد که در کارنامه‌اش همکاری با تعدادی از کارگردانان برجسته جهان و چند جایزه اسکار به چشم می‌خورد. ضمن اینکه 2 فیلمبردار بزرگ سینمای ایران نیز در این پروژه استرورا را یاری خواهند داد. تورج منصوری و حمیدرضا خضوعی ابیانه فیلمبردارانی هستند که حضورشان کنار استرورا نشان می‌دهد فیلم تازه مجیدی تا چه اندازه عظیم است. البته منصوری هنوز قراردادی با این پروژه امضا نکرده است.

این فیلم که در آن کودکی پیامبراکرم (ص) به تصویر کشیده می‌شود، نیازمند بازیگری کودک است که گویا مجیدی گزینه مورد نظرش را نیز یافته است. کامبوزیا پرتوی به همراه مجیدی فیلمنامه کار را نوشته‌اند.

مدیر هنری فیلم نیز یکی از هنرمندان جهانی این رشته است که عبدالحمید قدیریان و محسن شاه ابراهیمی با او همکاری خواهند داشت. یدالله نجفی (صدابردار) و حسن حسندوست (تدوینگر) که پای ثابت چند فیلم اخیر مجیدی بوده‌اند در این فیلم نیز با او همکاری خواهند داشت. این فیلم که در آن کودکی پیامبراکرم (ص) به تصویر کشیده می‌شود، نیازمند بازیگری کودک است که گویا مجیدی گزینه مورد نظرش را نیز یافته است. کامبوزیا پرتوی به همراه مجیدی فیلمنامه کار را نوشته‌اند.

محمدمهدی حیدریان، معاونت پیشین امور سینمایی تهیه‌کننده فیلم است و علیرضا رضاداد مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی در مقام قائم‌مقام تهیه‌کننده و مجری طرح با این پروژه همکاری دارد. «پیامبر اکرم» قرار است در زمان اکران به 3 زبان فارسی، انگلیسی و عربی روی پرده برود.

کاملا مشخص است که مجید مجیدی قصد دارد فیلمی جهانی درباره پیامبر اسلام (ص) بسازد؛ کاری که مصطفی عقاد در اواخر دهه 70 میلادی با فیلم «الرساله» انجام داد و در مجموع فیلمی خوش‌ساخت و قابل قبول ارائه کرد. فیلم عقاد از آغاز بعثت شروع می‌شد و فیلم مجیدی از دوران کودکی پیامبر شروع می‌شود و با آغاز بعثت، به پایان می‌رسد. «پیامبر اکرم(ص)» آخرین مراحل پیش تولید را سپری می‌کند و تا چند روز دیگر عظیم‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و شاید بهتر باشد بگوییم جهان اسلام، مقابل دوربین خواهد رفت.

سینما و تلویزیون تبیان


همشهری