تبیان، دستیار زندگی
صندوق تامین اجتماعی : دفترچه‌های درمانی 24 برگی نباید زودتر از شش ماه به اتمام برسد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراقب باشید زیاد بیمار نشوید


صندوق تامین اجتماعی : دفترچه‌های درمانی 24 برگی نباید زودتر از شش ماه به اتمام برسد


مراقب باشید زیاد بیمار نشوید

روابط عمومی صندوق تامین اجتماعی اعلام كرد:‌ تمدید و صدور دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی در شعب و كارگزاری‌های این صندوق در كوتاهترین زمان صورت می‌پذیرد.

به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صندوق تامین اجتماعی برای سهولت بیمه‌شدگان تسهیلاتی را در صدور دفترچه آنان در نظر گرفته است كه برای بیماران خاص دفترچه‌های درمانی با 45 برگ و بدون محدودیت زمان بهره‌برداری صادر می‌شود.

بر این اساس دفترچه‌های درمانی 24 برگی نیز برای كاركنان صندوق تامین اجتماعی و همچنین مستمری‌بگیر اصلی، همسر، پدرو مادر مستمری‌بگیر در صورت تحت تكفل بودن و فرزندی كه بنا به تشخیص كمیسیون پزشكی از كارافتاده كلی باشد، صادر می‌شود كه این دفترچه نباید زودتر از 6 ماه به اتمام برسد.

شایان ذكر است كه دفترچه‌های درمانی با 15 برگ نیز برای سایربیمه‌شدگان صادر می‌شود كه در مدت زمان كمتر از 4 ماه نباید برگه‌های آن به اتمام برسد و در صورت اتمام دفترچه‌های درمانی در مدت زمان كمتر از 4 یا 6 ماه مطابق ضوابط و مقررات صندوق تامین اجتماعی برای بیمه‌شدگان دفترچه درمانی صادر می‌شود.

دفترچه‌های درمانی 24 برگی نیز برای كاركنان صندوق تامین اجتماعی و همچنین مستمری‌بگیر اصلی، همسر، پدرو مادر مستمری‌بگیر در صورت تحت تكفل بودن و فرزندی كه بنا به تشخیص كمیسیون پزشكی از كارافتاده كلی باشد، صادر می‌شود كه این دفترچه نباید زودتر از 6 ماه به اتمام برسد.

لازم به ذكر است كه به منظور جلوگیری از استفاده بی‌رویه از دفترچه‌های درمانی، شعب این صندوق مطابق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره موظفند دفاتر درمانی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تكفل آنان را كه زودتر از 4 و 6 ماه اوراق آنان به اتمام می‌رسد، جهت بررسی و اظهارنظر به شوراهای پزشكی مستقر در مراكز درمانی ارسال كنند و تا تعیین حصول نتیجه از شوراهای مذكور (مبنی بر استفاده متعارف و یا غیر متعارف) برای این دسته از بیمه‌شدگان دفترچه درمانی با اعتبار 2 ماهه صادر می‌شود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران