تبیان، دستیار زندگی
به خاك سپرده شدند مراسم یادبود 72 شهید دانشگاه و تشییع و به خاكسپاری سه شهید گمنام از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «فاطمی‌نسب» مسوول نهاد نمایندگی ولی فق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه شهید گمنام در دانشگاه شهید رجایی

به خاك سپرده شدند


مراسم یادبود 72 شهید دانشگاه و تشییع و به خاكسپاری سه شهید گمنام از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «فاطمی‌نسب» مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید رجایی با تجلیل از 72 شهید دانشگاه اظهار داشت: ما این افتخار را داریم كه نه فقط تمثال شهید بلكه اجساد مبارك شهدا را نیز در دانشگاه داریم تا چراغ راه ما باشند.

وی افزود: این تدفین و تشییع بر شما مبارك و سعی كنید توفیقی كه خدا در آستانه‌ی اربعین حسینی به شما داده تا میزبان این شهدا باشید را پاس بدارید.

در این مراسم هم‌چنین به خانواده‌های شهدای دانشگاه شهید رجایی لوح‌هایی به رسم یادبود از سوی ریاست دانشگاه و مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه اعطا شد.

دكتر «صدرنژاد»، رییس دانشگاه شهید رجایی در این باره گفت: هدف ما زنده كردن روحیه‌ی شهادت در دانشجویان و اساتید است چرا كه آن‌چه ما از اسلام به ارث برده‌ایم شهادت‌طلبی، از خدا ترسیدن و از غیر خدا نترسیدن است. می‌خواهیم سمبلی درست كنیم كه هر كس وارد دانشگاه شد به یاد ایثارگری شهدا بیفتد اما برخی كه می‌خواهند اسلام را از صحنه‌ی دانشگاه پاك كنند خوشحال نیستند در صورتی كه اشتباه می‌كنند، كسانی كه از اینها گردن كلفت‌تر بودند از این راه به جایی نرسیدند.

صدرنژاد ادامه داد: ما هشت سال دفاع كردیم و با همین روحیه پیروز شدیم، اگرنه كه چیزی برای كشور ما باقی نمانده بود. اكنون هم در دانشگاه واجب‌ترین كار همین است كه روحیه‌ی ایثارگری و شهادت را گسترش دهیم تا جامعه به ید واحده‌ای تبدیل شود كه دشمن را زود می‌شناسد و استقامتش در برابر دشمن زیاد شود.

رییس دانشگاه شهید رجایی با اشاره اعتراض چند دانشجو به تدفین شهدا در دانشگاه، گفت: اینها بار اولشان نیست كه مخالفند. اینها از روز اول مخالف بودند و می‌خواهند اسلام را از صحنه و دانشگاه پاك كنند اما نمی‌توانند؛ چرا كه ملت ایران مسلمانند و مصر ایستاده‌اند و اینها با هفت - هشت نفر نمی‌توانند این كار را كنند.

صدرنژاد اضافه كرد: پیغمبر اكرم(ص) را هم در مسجد خودش دفن كردند و حضرت فاطمه(س) را نیز در حیاط خانه‌ی خود دفن كردند. این‌جا هم دانشگاه است، چه ایرادی دارد هركس وارد این‌جا می‌شود به یاد شهدا و ایثارگری‌شان بیافتد، تزكیه شود و حس كند كه فرهنگ ناب اسلامی در این‌جا حاكم است.