تبیان، دستیار زندگی
ر از شهدای لشگر 10 نیرو مخصوص سیداالشهداء(ع) مراسم گرامیداشت بیست و یكمین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار حاج كاظم رستگار، فرمانده لشگر 10 نیرو مخصوص سیدالشهدا (ع) و همرزمانش در عملیات ظفرمند بدر سال 63 در منطقه عملیاتی حورا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باب شهادت باز است

جمع‌آوری خاطرات هزار و 700 نفر از شهدای لشگر 10 نیرو مخصوص
سیداالشهداء(ع)


مراسم گرامیداشت بیست و یكمین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار حاج كاظم رستگار، فرمانده لشگر 10 نیرو مخصوص سیدالشهدا (ع) و همرزمانش در عملیات ظفرمند بدر سال 63 در منطقه عملیاتی حورالعظیم، دیشب برگزار ‌شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ركن‌الدینی، از اساتید حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: مسئله شهادت، مسئله‌ مقام و درجه است و دستیابی به این مقام استمرار می‌خواهد و به هر كسی عنایت نمی‌شود، بر این اساس هرچقدر از عظمت شهیدان بگوییم، كم گفته‌ایم.

وی ادامه داد:حال كه شهیدان رفته‌اند چه باید كرد؟ آیا باب شهادت، تنها در جنگ تحمیلی باز بود و اكنون كه جنگ تمام شده است، باب شهادت بسته شده و رسیدن به آن مقام محال است؟ اگر این امر را قبول كنیم، اشتباه كرده‌ایم.

حجت‌الاسلام ركن‌الدینی تصریح كرد: باب شهادت بسته نمی‌شود، وظیفه‌ ما هم این است كه در وجودمان باب شهادت را باز بگذاریم، خیلی‌ها در ایام جنگ در جبهه بودند،اما شهید نشدند. شهادت حقیقت روحانی وجود انسان است و پیام چنین مجالسی این است كه كاری بكنیم كه در شهادت به روی ما بسته نشود.

سرهنگ باقری، مسول فرهنگی لشگر 10 نیرو مخصوص سیدالشهدا (ع) نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: این لشگر چهار هزار نفر شهید تقدیم نظام كرده و تاكنون هشت یادواره برای این شهداء برگزار شده است.

وی افزود: تاكنون اسناد و خاطرات هزار و 700 نفر این شهداء در قالب كتاب جمع‌آوری شده است.

همچنیناز 76 نفر از سرداران شهید لشگر، 14 عنوان كتاب چاپ شده و بقیه در دست اجراست.

سرهنگ باقری با اشاره به ساخت چند فیلم در مورد شهدای لشگر 10 نیرو مخصوص سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: مقدمات ساخت یك سریال 25 قسمتی مربوط به سردار شهید «علی موحدی» از فرماندهان لشگر به نام «ستاره‌ها» در شبكه پنج فراهم شده است.