تبیان، دستیار زندگی
ستارههای بی آسمان پروژهای است برای تمام ستارگانی که آسمانی برای درخشیدن ندارند. تمام ستارگانی که بسیار درخشانند اما آنقدر به آنها کم توجهی کردیم که حتی دیگر آسمان هم ندارند. تمام کسانی که به هر دلیلی از لذت با آسمان بودن بیبهره هستند... .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره های بی آسمان


ستاره های بی آسمان پروژه ای است برای تمام ستارگانی که آسمانی برای درخشیدن ندارند. تمام ستارگانی که بسیار درخشانند اما آنقدر به آنها کم توجهی کردیم که حتی دیگر آسمان هم ندارند. تمام کسانی که به هر دلیلی از لذت با آسمان بودن بی بهره هستند... .

ستاره های بی آسمان

از عرفان کوچولوی تنها در روستایی دور افتاده که آسمانی پرستاره دارد تا الیاس دوستداشتنی و مهربان که در بهزیستی کودکان بی سرپرست صدها سؤال از گنبد کبود بالای سرش دارد. سؤالهایی که شاید همه ی ما در دوران کودکی کنجکاو بودیم تا جوابشان را بدانیم و خیلی راحت از بزرگترهایمان می پرسیدیم و به جوابش میرسیدیم اما انسانهایی هستند که کسی را ندارند تا از آنها بپرسند... .

ستاره هایی که روی تخت بیمارستان با بیماریهایی همچون سرطان درگیر هستند و از آسمانشان دور افتادند، شاید اگر در آسمانشان میگشتند دیگر روی تخت بیمارستان نبودند.

ستاره هایی که هیچوقت آسمان را ندیدند و هیچوقت هم نمیتوانند آن را ببینند، درخشانند اما درخشندگی خودشان را هم نمیبینند فقط گرمایشان را حس میکنند.

ما سعی میکنیم با کمک همه، این ستاره ها را به آسمانشان برگردانیم تا از با آسمان بودن لذت ببرند... .

پروژه ستاره های بی آسمان به همت چند تن از جوانان خوش فکر این مرز و بوم راه اندازی شد تا افرادی را که به دلایل مختلف از نعمت لذت بردن از آسمان پر ستاره محروم هستند به میهمانی آسمان ببرد. هدف گروه ستاره های بی آسمان کمک به کودکان سرطانی، افراد بی سرپرست یا بد سرپرست، ساکنان مناطق دورافتاده و محروم, معلولین و ... است تا برای لحظاتی هر چند اندک مشکل خود را فراموش کنند و غرق لذت بردن از زیبایی های آسمان بالای سرشان شوند.

اولین تجربه این گروه همکاری با موسسه محک بود که طی این برنامه توانستند عده ای از کودکان سرطانی را با مفاهیم ساده و ابتدایی علم نجوم آشنا سازند و رصدی کوتاه را برایشان به اجرا درآورند. شور و شوق این کودکان در هنگام کار با دوربین دوچشمی و آشنایی با جهان هستی واقعا وصف ناشدنی بود.

برنامه دوم این گروه مربوط به فعالیت برای کودکان بدسرپست یا بی سرپست بود که به همت انجمن نجوم ایران عملی گردید. باز هم علاقه افراد شرکت کننده در این برنامه واقعا هیجان انگیز بود که نشان از جذابیت این دانش کهن برای همه اقشار جامعه دارد.

ستاره های بی آسمان

ستاره های بی آسمان دست تمامی افراد حقیقی و حقوقی را که مایل به همکاری با این پروژه هستند به گرمی می فشارد و از همه آنان تقاضا دارد تا به جمع شرکت کنندگان این پروژه بپیوندند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این پروژه و نحوه همکاری با آن اینجا را کلیک کنید.

م.ح.اربابی فر

بخش دانش و زندگی تبیان