تبیان، دستیار زندگی
با نمایش آثاری از ابراهیم حاتمی كیا، رضا میركریمی، اصغر فرهادی، مسعود كیمیایی، همایون اسعدیان، تهمینه میلانی، عبدالرضا كاهانی و مازیار میری چهارمین جشنواره فیلم شهر 24 تا 31 اردیبهشت برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داروغه‌زاده در نشست خبری جشنواره فیلم شهر:

جشنواره‌ها باید بستری را برای تولید فراهم كنند

جشنواره فیلم شهر

با نمایش آثاری از ابراهیم حاتمی كیا، رضا میركریمی، اصغر فرهادی، مسعود كیمیایی، همایون اسعدیان، تهمینه میلانی، عبدالرضا كاهانی و مازیار میری چهارمین جشنواره فیلم شهر 24 تا 31 اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، ابراهیم داروغه زاده دبیر این جشنواره در دومین نشست خبری كه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار كرد: 27 اثر سینمایی در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد كه از 24 اردیبهشت نمایش آثار جشنواره در پردیس‌های ملت، آزادی، اریكه ایرانیان، شكوفه، تماشا و فرهنگسراهای اشراق و خاوران آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات این جشنواره گفت: جشنواره‌ها باید با افزایش تولیدات در راستای موضوع جشنواره كمك كنند و بستری را برای تولید فراهم نمایند كه در این جشنواره 37 فیلم مستند كوتاه با موضوع جشنواره به مدیریت محمد آفریده تولید شد و همچنین در بخش دانشجویی از 50 دانشجو حمایت شد و هر كدام با كمك هزینه‌ای به مبلغ 500 هزار تومان آثاری را برای جشنواره تولید كردند.

داروغه‌زاد ادامه داد: 10 اثر مستند بلند به تهیه كنندگی رشتچیان تولید شده كه در میان آنها كارگردان‌هایی چون رخشان بنی اعتماد، محسن امیر یوسفی و محمد رضا اصلانی حضور دارند و در بخش دیگری با عنوان پرسه در شهر نیز 13 فیلم مستند با مشاركت شبكه چهار تهیه شده است.

داروغه زاده با اشاره به فیلم «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان گفت: این كار هم قرار بود برای جشنواره فیلم شهر تولید شود كه امیدواریم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

دبیر جشنواره از دیگر تولیدات صورت گرفته، نگارش 30 فیلمنامه كوتاه مستند با موضوعات شهری به مدیریت فرهاد توحیدی دانست.

داروغه زاده افزود: شش نشست تخصصی هم درطول برگزاری جشنواره با حضور سینماگرانی چون كیومرث پوراحمد، مهدی كرم پور، شهریار بحرانی و خسرو سینایی برگزار می‌شود.

وی همچنین از نمایش 12 فیلم مستند داخلی و خارجی در سالن وی آی پی پردیس سینمای ملت خبر داد.

داروغه زاده با اشاره به افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره گفت: مراسم افتتاحیه در 24 اردیبهشت در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود كه در این مراسم برگزیدگان بخش دانشجویی معرفی می‌شوند و مراسم اختتامیه نیز در 31 اردیبهشت ماه در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود كه تدارك ویژه‌ای برای آن شده است.

در ابتدای این نشست حجازی مدیر روابط عمومی جشنواره مجموعه آثار ارسالی را دو هزار اثر عنوان كرد و در تفكیك آنها گفت: 137 انیمیشن كه 43 اثر انتخاب شد، 367 مستند كه 34 اثر نهایی شد، 516 فیلم كوتاه كه 45 فیلم انتخاب شد و 153 فیلم ویدیویی كه 23 اثر به جشنواره راه پیدا كرد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش طراحی پوستر 250 اثر و مقاله نویسی، 63 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد كه 12 مقاله به بخش نهایی راه پیدا كرد و در بخش دانشجویی هم 462 اثر ارسال شد كه 67 اثر انتخاب شد. ضمن این كه 150 اثر هم از آثار مرتبط با شهرداری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

حجازی از شروع نمایش آثار انیمیشن مستند و كوتاه از 18 اردیبهشت در خانه هنرمندان خبر داد.

تنظیم: هومن بهلولی