تبیان، دستیار زندگی
مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا چهارشنبه به اتمام می رسد و در آخرین دیدارهای این مرحله استقلال در مصاف با النصر عربستان به دنبال راهی برای صعود است و سپاهان به صدرنشینی در گروه نخست می‌اندیشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آبی ها چشم انتظار هواداران


مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا چهارشنبه به اتمام می رسد و در آخرین دیدارهای این مرحله استقلال در مصاف با النصر عربستان به دنبال راهی برای صعود است و سپاهان به صدرنشینی در گروه نخست می‌اندیشد.


استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

در آخرین هفته از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هفت تیم از غرب و شرق قاره برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی می اندیشند که یکی از آنها استقلال تهران است.

استقلال ایران - النصر عربستان؛ تلاش آبی پوشان برای فرار از سرنوشت پرسپولیس

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا یکقدم از رقیب همشهری خود پرسپولیس پیش است و هنوز شانس راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها را دارد. استقلال که در گروهی به نسبت آسان حضور دارد، گرچه مقابل سد "السد" متوقف شد اما امیدوار است با نصر مقابل "النصر" به جمع 16 تیم برتر قاره کهن صعود کند.

پیروزی با اختلاف بیش از 2 گل

آبی پوشان برای آنکه تیم دوم گروه B لیگ قهرمانان آسیا شوند باید در دیدار عصر چهارشنبه برابر النصر عربستان با اختلاف 2 گل پیروز شوند، در غیر اینصورت وداعی زودهنگام با این مسابقات خواهند داشت.

استقلال می تواند

النصر که در بازی رفت با بهره گیری از فرصت‌های خود شکست یک بر صفر برابر استقلال را با پیروزی 2 بر یک عوض کرد، این قابلیت را دارد که در ورزشگاه آزادی دست خالی میدان را ترک کرده و سند صعود استقلال را امضا کند، اگر استقلال همان تیم نیمه اول بازی با السد و همین النصر باشد.

استقلال نماینده ایران است و برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیروزی آنهم با 2 گل اختلاف می خواهد. با این شرایط شایسته است، سکوهای ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر شود، تماشاگرانی که قرمز و آبی برای‌شان بی معنا باشد و یکصدا ایران را تشویق کنند.

در انتظار یک بازی جذاب ایرانی در مرحله یک هشتم

استقلال در بازی عصر چهارشنبه برابر النصر عربستان اگر با هر نتیجه‌ای (با اختلاف 2 گل به بالا) پیروز شود، نمی تواند از رتبه دوم گروه B لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و این بدان معناست که باید در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات در انتظار یک جدال کاملا ایرانی بین ذوب آهن و استقلال باشیم، چرا که براساس قرعه کشی تیم نخست گروه D که ذوب آهن است در بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان میزبان تیم دوم گروه B باشد که به احتمال فراوان یکی از تیم‌های استقلال ایران یا النصر عربستان خواهند بود.

بازهم رنگ‌ها "رنگ" می بازند

چندین سال پیش زمانی که تعصب به استقلال و پرسپولیس خیلی خیلی بیشتر از امروز بود و تعداد سکوهای خالی ورزشگاه‌ها انگشت شمار، هر زمان که این دو تیم سرخابی پایتخت در پیکارهای آسیایی به میدان می رفتند، رنگ‌ها بی معنی می شدند و سکوهای ورزشگاه آزادی پر از تماشاگرانی که سرخ و آبی برای‌شان معنایی نداشت و فقط ایران و تیمی که نماینده کشورمان بود را تشویق می کردند.

یک روز ویژه برای فوتبال ایران

چهارشنبه هم یک روز ویژه برای فوتبال ماست. استقلال نماینده ایران است و برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیروزی آنهم با 2 گل اختلاف می خواهد. با این شرایط شایسته است، سکوهای ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر شود، تماشاگرانی که قرمز و آبی برای‌شان بی معنا باشد و یکصدا ایران را تشویق کنند.

سپاهان

الجزیره امارات - سپاهان ایران؛ زردپوشان صدر جدول گروه A را می خواهند

سپاهان به همان اندازه که در دور رفت از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا موفق عمل کرد در مرحله برگشت این مسابقات عملکردی ضعیف داشته است. شکست برابر الغرافه قطر و تساوی با الهلال عربستان اگرچه صعود زردپوشان اصفهانی به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد اما صدرنشینی آنها در گروه A را به خطر انداخته است.

سپاهان برای آنکه صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا شود، باید در خانه الجزیره پیروز از زمین خارج شود تا نتیجه بازی الهلال عربستان - الغرافه قطر برای این تیم بی اهمیت شود.

شاگردان امیر قلعه نویی که در بازی رفت شکست 5 بریک را به تیم الجزیره تحمیل کرده‌اند، البته می توانند با نتیجه تساوی نیز صدرنشین گروه خود شوند. الغرافه که آخرین امیدهای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در بازی با الهلال جستجو می کند، اگر با اختلاف 2 گل این تیم را شکست دهد، می تواند آخرین تیم راه یافته به جمع 16 تیم برتر مسابقات باشد. قطعا این انگیزه باعث می شود تا شاگردان متسو با نهایت توان خود به دیدار الهلال بروند و این بدان معناست که شانس صدرنشینی سپاهان در گروه A بیشتر می شود.

- برنامه دیدارهای روز دوم از هفته ششم مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:

چهارشنبه - 21/2/1390

گروه A:

* الجزیره امارات - سپاهان ایران، ساعت 20:30، ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

* الهلال عربستان - الغرافه قطر، ساعت 22:30، ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض

جدول رده بندی:

1- سپاهان ایران 10 امتیاز، 2- الهلال عربستان 10 امتیاز، 3- الغرافه قطر 7 امتیاز، 4- الجزیره امارات یک امتیاز

گروه B:

* پاختاکور ازبکستان - السد قطر، ساعت 17:30، ورزشگاه مرکزی تاشکند

* استقلال ایران - النصر عربستان، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی:

1- السد قطر 9 امتیاز، 2- النصر عربستان 8 امتیاز، 3- استقلال ایران 5 امتیاز، 4- پاختاکور ازبکستان 4 امتیاز

گروه E:

* گامبا اوزاکای ژاپن - تیانجین تدای چین، ساعت 14:30، ورزشگاه بانپاکوی اوزاکا

* جیجو یونایتد کره جنوبی - ملبورن ویکتوری استرالیا، ساعت 15، ورزشگاه جام جهانی جیجو

جدول رده بندی:

1- تیانجین تدای چین 10 امتیاز، 2- گامبا اوزاکای ژاپن 7 امتیاز، 3- جیجو یونایتد کره جنوبی 6 امتیاز، 4- ملبورن ویکتوری استرالیا 5 امتیاز

گروه F:

* العین امارات - ناگویا گرامپوس، ساعت 20:10، ورزشگاه خلیفه بن زاید العین

* هانگژو گرین تاون چین - اف سی سئول کره جنوبی، ساعت 16:30، ورزشگاه اژدهای زرد ژی ژیانگ

جدول رده بندی:

1- ناگویا گرامپوس ژاپن 10 امتیاز، 2- اف سی سئول کره جنوبی 10 امتیاز، 3- هانگژو گرین تاون چین 4 امتیاز، 4- العین امارات 4 امتیاز

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر