تبیان، دستیار زندگی
Banto Book طرحی است که در آن لپ تاپ شما با قابلیت تکه تکه شدن می تواند به چند وسیله دیگر تقسیم شود. در واقع از کنار هم قرار گرفتن تبلت و گوشی موبایل شما در این Dock ، یک لپ تاپ کامل خواهید داشت. در ادامه مشخصات کامل تر این داک مفهومی به همراه تبلت و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگرشی جدید در تکنولوژی


Banto Book طرحی است که در آن لپ تاپ شما با قابلیت تکه تکه شدن می تواند به چند وسیله دیگر تقسیم شود. در واقع از کنار هم قرار گرفتن تبلت و گوشی موبایل شما در این Dock ، یک لپ تاپ کامل خواهید داشت. در ادامه مشخصات کامل تر این داک مفهومی به همراه تبلت و گوشی موبایل آن را بررسی خواهیم کرد.

نگرشی جدید در تکنولوژی

در این طرح مفهومی نیازی نیست که تبلت و گوشی موبایل با Dock همگام سازی یا Sync شوند. با کنار هم قرار دادن این قطعات در Dock می توانید یک لپ تاپ داشته باشید. ولی اگر هر کدام از قطعات غایب باشند، شما فقط یک داک بدون استفاده خواهید داشت. در واقع تمام قطعات برای داشتن لپ تاپ لازم هستند.

نگرشی جدید در تکنولوژی

طراحی این مدل کاملا مدرن است و مشخصات قطعات آن نیز تا حدودی عنوان شده است. در واقع صفحه نمایش OLED این لپ تاپ 15 اینچ است در حالی که تبلت به کار رفته در آن نیز صفحه نمایش OLED با سایز 11 اینچ دارد. صفحه نمایش گوشی موبایلی که در این مدل به کار رفته 4 اینچ است.

نگرشی جدید در تکنولوژی

تحولی در صنعت موبایل

در حال حاضر صنعت ۳بعدی بزرگترین تحول در صنعت نمایشگرها به حساب می‌آید و اکثر تلویزیون‌ها و حتی برخی از تلفن های همراه به این سمت در حال حرکت هستند.

اما فناوری ۳بعدی در ابتدا برای صنعت سینما و پرده‌های بزرگ پایه‌گذاری شده بود و در صنعت تلفن همراه موبایل‌های LG Optimus 3D و HTC EVO 3D در این میان پیشقدم بوده و به نوعی نسل اول در این میان به حساب می‌آیند و خب تحولات بعدی در راه است.

خبرهایی منتشر شده است که حاکی از آن است که شرکت نوکیا در حال کار بر روی نسل بعدی صفحات ۳ بعدی درلابراتوار  R&D خود است.

نگرشی جدید در تکنولوژی

بر اساس طرح‌های منتشر شده، در این فناوری که از آن به عنوان دستگاه نمایش و پردازش تصاویر Autostereoscopic یاد می‌شود نوکیا فن‌آوری ۳ بعدی خود را با دو صفحه نمایش تولید خواهد کرد که یکی ۳ بعدی بوده و دیگری ۲ بعدی خواهد بود و در آن سیستم دوربین جلویی تلفن همراه وظیفه پوشش و پیگیری حرکات چشمان کاربر  را برعهده دارد .

اگر شما زاویه دید خود را تغییر دهید دیگر تصاویر ۳ بعدی برای شما تار نخواهد شد و صفحه نمایش دو بعدی نیز وظیفه یک کنترل لمسی را بر عهده خواهد داشت.

زاویه انگشتان بر روی صفحه نمایشی ۲ بعدی نیز به کمک دوربین برای تعیین محل کاربر و ارائه بهترین تصویر ۳ بعدی خواهد آمد.

البته فعلا این طرح در مراحل ابتدایی به سر برده و به نوعی فقط بر روی کاغذ اجرایی است و اگر روزی این طرح جامه حقیقت به خود بگیرد کاربران تلفن همراه بسیار خوشحال خواهند شد زیرا وارد نسل بعدی نمایشگرهای ۳ بعدی تلفن همراه شده‌ و مانند همیشه رقابت در بازار همواره به نفع کاربران خواهد بود.

فراوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از:

zoomit,farnet