تبیان، دستیار زندگی
جانی دپ در جدیدترین شماره مجله هالیوودریپورتر از پشت پرده نقشش در «دزدان دریایی کارائیب»(جذر و مدهای غریب که از تاریخ 20 می به روی پرده می رود) و اینکه چرا اصول اخلاقی این غارتگران را تحسین می کند، سخن گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گپی کوتاه و خواندنی با جانی دپ

مایل بودم فاصله زمانی بیشتری را بین قسمت های مختلف «دزدان دریایی» تجربه کنم


این بازیگر در شماره جدید مجله هالیوود ریپورتر درباره مشکلاتش در این مجموعه فیلم، اینکه چرا دزدان دریایی از دولت با اخلاق ترند و در نهایت چگونگی برقراری ارتباطش با فیلمنامه سخن گفت.
جانی دپ

"جانی دپ" در جدیدترین شماره مجله هالیوودریپورتر از پشت پرده نقشش در «دزدان دریایی کارائیب»(جذر و مدهای غریب که از تاریخ 20 می به روی پرده می رود) و اینکه چرا اصول اخلاقی این غارتگران را تحسین می کند، سخن گفت.

چهار سال از قسمت سوم دزدان دریایی گذشته است. دراین سال ها چه اتفاقی افتاد؟

اگر اوایل کار کنترل بیشتری بر امور داشتم، فاصله زمانی بیشتری بین قسمت های مختلف این مجموعه فیلم قرار می دادم. یکی از دلایل اینکه این قسمت از «دزدان دریایی» زمان بیشتری طلبید این بود که بر آنچه می توانستیم انجام دهیم تا آن را جذاب، نو و متفاوت از کار درآوریم و فقط تکراری از همان کلیشه های قدیمی را تحویل بینندگان ندهیم، متمرکز بودیم.

"چرا به این فکر می کنی؟ چرا به آن فکر می کنی؟" و من وارد شدم تا شانسم را امتحان کنم. درباره این کاراکتر، ظرایفی در ابعاد شخصیتیش بود که به مرور در تمرین ها و صحبت هایمان بدست آوردم، حتی مواردی هم بود که حین فیلمبرداری به آنها رسیدم.

آیا صحت دارد که دو قسمت پیشین بصورت متوالی و بدون فاصله زمانی فیلمبرداری شد؟

قسمت های دو و سه تقریباً پشت سرهم کار شد. از آنجا که فیلمنامه از ابتدا سه گانه نوشته نشده بود، نویسندگان مجبور شدند راهی برای مرتبط کردن آن سه قسمت پیدا کنند- و در این راستا، زیرطرح ها و زیر-زیرطرح هایی وجود داشت، و این کار را پیچیده و مبهم می کرد. من گفتم: «ببینید، بیایید آن را ساده کار کنیم و همان کاری را که فکر می

جانی دپ

کنیم درست است انجام دهیم.»

به همین دلیل است که نزدیک به نویسندگان و درکنار آنها کار می کنید؟ این از چه زمانی

آغاز شد؟

من درحال بازی در «دشمنان مردم» بودم که مذاکرات اولیه را انجام دادیم. بعد از آن بود که صحبت ها دنبال شد: "چرا به این فکر می کنی؟ چرا به آن فکر می کنی؟" و من وارد شدم تا شانسم را امتحان کنم. درباره این کاراکتر، ظرایفی در ابعاد شخصیتیش بود که به مرور در تمرین ها و صحبت هایمان بدست آوردم، حتی مواردی هم بود که حین فیلمبرداری به آنها رسیدم.

آیا درباره زندگی واقعی دزدان دریایی تحقیقی انجام دادید؟

من همیشه درباره موضوع کارم تحقیق و مطالعه می کنم. این شیوه ای برای تمام عمر من است. به طرزی خارق العاده

جانی دپ

، دزدان دریایی اصول اخلاقی ای داشته اند که بی نهایت قابل قبول تر از اصول دولت و ارتش بریتانیا بوده است. برای مثال، وقتی که کسی دزد دریایی می شود، حتی اگر تازه وارد گروه و سوار بر کشتی شده باشد، همه یکسان سهم می برند؛ هرروز از جیره نوشیدنی سهم مشخصی دارد. در ارتش بریتانیا، این موارد وحشتناک است: "فرد کاری را انجام خواهد داد، که به آن علاقه ای ندارد و شرایط بسیار سخت است."

صحبت از سختی شد، سخت ترین بخش کارتان را کدام بخش می دانید؟

من درگیر سختی های جسمانی بودم. باید برای این کاراکتر، کاری را انجام می دادم که به کمرم فشار بسیاری وارد می کرد؛ مجبود بودم این وضعیت بد را که به سیاتیکم فشار زیادی وارد می کرد تا پایان حفظ کنم. شرایط آنقدر بد بود که  انگار جریان برق از من عبور می کند. آن را درحین فیلمبرداری حفظ کردم؛ راه دیگری نبود. در کل مجموعه فیلم لنگیدم. بسیار وحشتناک بود- آنقدر بد که به تدریج حس کردم به آن علاقه مند شده ام! شرایط بدی بود، با این حال به آن عادت کرده بودم و با تمام شدنش حتی گاهی دلتنگ آن می شدم.

آیا این باعث می شود که درباره قسمت پنجم بیشتر فکر کنید یا تردید داشته باشید؟ با توجه به اینکه فیلمنامه این قسمت در حال نوشته شدن است.

هنوز چیزی نمی دانم. به داستان، فیلمنامه و کارگردان بستگی درد. البته این طور هم نیست که بگویم، «بیایید کار کنیم تا در کریسمس 2012 فیلم را آماده داشته باشیم.» باید مدت زمانی را سپری کنیم. بهتر است که در آینده هم همه چیز استثنائی باشد، درست همانطور که تاکنون برای من استثنائی بوده است.

سینما و تلویزیون تبیان


هانیه انارکی/ سینما نگار