تبیان، دستیار زندگی
قائم‌ مقام سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با تشریح جزییات برگزاری امتحانات خرداد ماه مدارس شهر تهران، از آغاز امتحانات دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی از 24 اردیبهشت ماه جاری خبر داد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز امتحانات پیش دانشگاهیآرشیو شد

امتحان

قائم‌ مقام سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با تشریح جزییات برگزاری امتحانات خرداد ماه مدارس شهر تهران، از آغاز امتحانات دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی از 24 اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

علی اکبر حامدی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امتحانات خرداد ماه مقطع پیش دانشگاهی از شنبه آینده و مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نیز از اول خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: براساس تقویم زمانی، امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی از اول تا 10 خرداد ماه برگزار می‌شود و امتحانات دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان تا 24 خردادماه ادامه دارد.

قائم مقام سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه تصریح کرد: به ادارات و مدارس اجازه داده شده در صورتی که درسی به علت حجم زیاد به پایان نرسیده باشد، بتوانند امتحان داخلی مربوط به آن درس را تا پایان خرداد ماه برگزار کنند.

به گفته وی، دروس «معارف2» و «زبان فارسی2» دروس مشترک همه رشته‌های دبیرستانی است که به صورت نهایی و کشوری و هماهنگ برگزار می شود .

حامدی گفت: درس «دیفرانسیل 2» در رشته ریاضی ، «فیزیک2 و زیست شناسی 2» در رشته علوم تجربی، «عربی2 و ادبیات فارسی 2 » در رشته علوم انسانی، «ادبیات عرب 2 و فقه و اصول عقاید» رشته علوم و معارف اسلامی و« سیر هنر در تاریخ 2، آشنایی با میراث فرهنگی، و آشنایی با رشته‌های مختلف هنری» در رشته هنر به صورت نهایی و کشوری برگزار می شود.

امتحان

وی همچنین درباره طراحی سوالات امتحانات دانش آموزان نیز گفت: برنامه پیشنهادی سازمان به مقطع ابتدایی ابلاغ شده اما سوالات امتحانی برای این مقطع در مدارس طراحی می شود. در مقطع راهنمایی، طراحی سوالات به عهده ادارات کل استان‌هاست، اما در مقطع دبیرستان همه سوالات اعم از داخلی و نهایی به صورت کشوری طراحی می‌شود.

قائم مقام سازمان آموزش و پرورش شهرتهران در پایان خاطرنشان کرد: سوالات رشته‌های مراکز کار و دانش نیز در استان‌ها طراحی می شود.


همشهری آنلاین

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم : نوربخش