تبیان، دستیار زندگی
یکی از توفیقات انقلاب اسلامی این بود که فریب نخورد و توانست انقلاب خود را نگه دارد در حالی که در برخی انقلاب های معاصر شاهد انحراف هایی بودیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم بازخوانی تاریخ ایران


وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ برای آشنایی مردم با حقایق ، بازخوانی تاریخ در کشور ما ضرورت دارد.

صفار هرندی

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدحسین صفار هرندی در مراسم رونمایی از دو جلد کتاب تاریخی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: هنوز غفلت ها و حرف های ناگفته بسیاری در بازتاب مسائل تاریخی داریم.

وی تاکید کرد: باید کسانی که وارد این عرصه می شوند تشویق و حمایت شوند .

صفار هرندی گفت: یکی از توفیقات انقلاب اسلامی این بود که فریب نخورد و توانست انقلاب خود را نگه دارد در حالی که در برخی انقلاب های معاصر شاهد انحراف هایی بودیم .

وی با بیان اینکه اثر وقایع تاریخی را کسی انکار نمی کند ، افزود: ضد انقلاب نیز می گوید باید از تاریخ درس گرفت و‌ آنها می گویند باید به سرگذشت مشروطه رجوع کنیم ، پدران ما با کمک روحانیت راه خود را دنبال کردند و زمانی که موفق شدند عذر آنها را خواستند.

ضدانقلاب ها می گویند مجاورت ما با اصلاح طلبان منشاء تاریخی پیروزی دارد چون یک بار موفق شدیم مقابل انقلاب مشروطه انشعاب ایجاد کنیم و روحانیون را مقابل هم قرار دهیم .

صفار هرندی ادامه داد: ضدانقلاب ها می گویند مجاورت ما با اصلاح طلبان منشاء تاریخی پیروزی دارد چون یک بار موفق شدیم مقابل انقلاب مشروطه انشعاب ایجاد کنیم و روحانیون را مقابل هم قرار دهیم .

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وقایع سال88 گفت: اتفاقات آن ایام از زبان رسانه های مختلف داخلی و خارجی و بیگانه طرح شد.

صفار هرندی افزود: در آن وقایع ، جریانی که خود را درون نظام تعریف کرده بود هدایت های شیطان را می پذیرد و مسیرش عوض می شود و همان نامزد انتخاباتی که می گوید باید قانون را بپذیریم حتی اگر مخالف ما باشد ، یکی دو هفته بعد در مقابل قانون صف آرایی می کند .

وی گفت:‌ باید این موضع گیری متناقض را بازگویی کرد و با بازخوانی تاریخ بیان کرد که چگونه منافع شخصی موجب می شود فردی با زیرپا گذاشتن حرف خود ، خود را زیرپا بگذارد.

صفار هرندی افزود: روایت هایی که پیش از این از انقلاب شده ، به دست کسانی بود که اندیشه های ضد انقلابی داشتند که در سال های اخیر در برخی جاها به بازخوانی تاریخ انقلاب توجه شده است .

سینما و تلویزیون تبیان


جام جم آنلاین