تبیان، دستیار زندگی
زندگی صحنه تلاش و بالندگی و لحظه های آن چون رودی در گذر است ، رودی مواج که در تلاطمش، انسانها ساخته می شوند؛ پس تا دمی باقی است از لحظات و سخنان دیگران عبرت بگیریم: - مردم ، از آدم تا امروز ، همانند دندانه های شانه با یکدیگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آراء اندیشمندان

زندگی صحنه تلاش و بالندگی و لحظه های آن چون رودی در گذر است ، رودی مواج که در تلاطمش، انسانها ساخته می شوند؛ پس تا دمی باقی است از لحظات و سخنان دیگران عبرت بگیریم:

- مردم ، از آدم تا امروز ، همانند دندانه های شانه با یکدیگر یکسان هستند ، عرب را بر عجم فضیلتی نیست و سرخ رویان بر سیاهان برتری و تفوقی ندارند ، تنها پرهیزکاران پاکدل و درستکار، گروه ممتاز جامعه هستند( رسول اکرم صلی الله علیه و آله)

- شرف و فضیلت انسان ، به همتهای بلند و اراده های نیرومند است نه به استخوانهای پوسیده و اجساد متلاشی شده گذشتگان . ( حضرت علی علیه السلام)

- آیا به راستی تمامی افراد بشر انسان اند؟ آیا این سوال تردید آمیز، علت بسیاری از اشتباهات سیاسی و اجتماعی را روشن نمی سازد؟ (مترلینگ)

- انسان ابرمرد شده است ، ولی این ابرمرد که نیروی ابرانسانی پیدا کرده ، به خرد انسانی دست نیافته است . به همان اندازه که قدرت بشر فراترمی رود ، انسان به موجودی ضعیف تر بدل می گردد. درهرگامی که به سوی ابرمردی برمی داریم ، غیرانسانی تر می شویم واین روند ، باید وجدان ما را به لرزه درآورد. ( شوایتزر)

- انسان ، موجودی است که به همه چیز عادت می کند . ( داستایوفسکی)

- انسان ، موجودی است در جستجوی معنا. ( افلاطون)

- انسان ، تنها آفریده ای است که نمی خواهد همان باشد که هست . ( کامو)

- دولت ، دین ، مالکیت و کتابها ، چیزی نیستند مگر وسیله ای برای ساختن انسان . ( شوپنهاور)

- دو چیز تفاوت فاحشی بین انسان و حیوان به وجود می آورد : قدرت بیان ودروغ گویی ( فرانس)

- انسان ، معمولاً بیش از حدی که تصور می کند ، قدرت دارد. لیکن نقیصه بزرگ او این است که خود نمی داند چه می تواند انجام دهد. تنها وقایع ناگهانی است که می تواند استعدادهای ناشناخته او را به خودش بشناساند. ( لوبون )

- وطنم را بیشتر از خانواده ام دوست دارم، اما به انسانیت بیشتر از کشورم علاقمندم . ( فنلون)

- جهان ، بزرگ است و آدمیزاد کوچک. اما انسان می تواند چنان بزرگ گردد که جهان در برابرش کوچک شود.(؟)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.