تبیان، دستیار زندگی
ز" را تایید كردند آیدین آغداشلو، عباس كیارستمی، ابراهیم حقیقی، مصطفی اسداللهی، امرالله فرهادی و... اساس‌نامه ‌بنیاد "مرتضی ممیز" تدوین، تبیین شد و مورد پذیرش هیات امنا قرار گرفت. این بنیاد كه قرار است بر مبنای وصیت پیر گرافی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیات امنا، اساس‌نامه‌ی ‌بنیاد "مرتضی ممیز" را تایید كردند

آیدین آغداشلو، عباس كیارستمی، ابراهیم حقیقی، مصطفی اسداللهی، امرالله فرهادی و...


اساس‌نامه ‌بنیاد "مرتضی ممیز" تدوین، تبیین شد و مورد پذیرش هیات امنا قرار گرفت.

این بنیاد كه قرار است بر مبنای وصیت پیر گرافیك ایران تشكیل شود، پس از اعلام اهداف، اصول و استراتژی كلی، تدوین شد و به امضای هیات امنا رسید.

براساس وصیت مرتضی ممیز، افسانه ممیز، شاپور منوچهری، آیدین آغداشلو، عباس كیارستمی، ابراهیم حقیقی، مصطفی اسداللهی و امرالله فرهادی هیات امنای این بنیاد را تشكیل داده‌اند.

هرچند بنیاد ممیز هنوز به ثبت قانونی نرسیده است، اما هیات امنا منتظر نمانده و فعالیت خود را براساس هدف تعیین‌شده‌ی مرحوم ممیز و اهداف كلی بنیاد، آغاز كرده‌اند.

افسانه ممیز - همسر این گرافیست نامی‌ ایران و یكی از اعضای این هیات - درباره‌ی خانه و موزه‌ی ممیز، به خبرنگار ایسنا گفت كه مقر موقت بنیاد در منزل مرحوم ممیز خواهد بود؛ تا امكان تماس و ارتباط دانشجویان و هنرمندان سراسر كشور برقرار باشد و بتوانند رساله‌ها، مقاله‌ها و... را به آدرسی بفرستند یا با شماره تلفن در تماس باشند.

وی تصریح كرد كه برای استقرار و ارایه‌ی كتا‌ب‌ها، طراحی‌ها و دست‌نوشته‌های ایشان به مكان گسترده‌تری نیاز است كه امیدوار است با مساعدت و همكاری شهرداری درباره‌ی مكان آن به نتیجه برسند.

گویا شاپور منوچهری - وكیل خانواده ممیز- مسوولیت ثبت قانونی بنیاد را عهده دار است.

هیات امنا هنوز تصمیم نهایی را برای ثبت بنیاد یادشده در وزارت كشور یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قطعیت نرسانده‌اند.

لینکها:

مرتضی ممیز، پدر گرافیك ایران درگذشت

«وقتی آسمان،سقف سینمای ما بود»

مراسم بزرگداشت مرتضی ممیز در مشهد برگزار می‌شود