تبیان، دستیار زندگی
4 رویارویی دو تیم بارسا و رئال ظرف 18 روز در حالی به پایان رسید که 4 بازی تحت تاثیر مورینیو برخلاف همه ال کلاسیکوهای تاریخ زیاد تماشاگر پسند از آب در نیامد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنچه از ال کلاسیکو باقی ماند


4 رویارویی دو تیم بارسا و رئال ظرف 18 روز در حالی به پایان رسید که 4 بازی تحت تاثیر مورینیو برخلاف همه ال کلاسیکوهای تاریخ زیاد تماشاگر پسند از آب در نیامد.


رونالدو و مسی

آخر «چرا... چرا...»؟

بارسا به لطف اشتباهات داور در هر دو دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان اروپا راهی دیدار نهایی شد تا یک فینال تکراری را با منچستر برگزار کند. مورینیو که بعد از اخراج ناعادلانه په په در بازی رفت همه چیز را زیر سوال برده بود و به صغیر و کبیر و یوفا و پلاتینی و گواردیولا و حتی یونیسف رحم نکرده بود، بازی برگشت را در هتل محل اقامت خود تماشا کرد و حتی راضی نشد در جایگاه ویژه ورزشگاه نو کمپ بنشیند.

او دیگر نمی توانند از این که تیم هایش همواره در بازی مقابل بارسلونا 10 نفره می شوند گله کند، اما بهانه خوبی برای تکرار ادعاهایش مبنی بر حمایت گسترده پشت پرده از بارسا به دست آورده است. در این بازی هم رئال از داوری متضرر شد و گل کاملا سالم ایگواین نادیده گرفته شد. روی این گل هم ماسکرانو با شیرجه زدن روی زمین سعی کرد او را فریب بدهد، هر چند تمارض او کاملا واضح بود و برای داور خیلی سخت بود، تشخیص اشتباه بدهد.

اریک آبیدال بعد از یک مبارزه کوتاه اما سخت با بیماری سرطان، بازگشت خود را به فوتبال با حضور چند دقیقه ای در همین بازی جشن گرفت و در لحظات تلف شده بازی با رئال پا به میدان گذاشت.

نکته جالب این بود که هواداران بارسا بعد از این گل ادای مورینیو را در آوردند که در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار رفت مرتب تکرار می کرد «چرا»؛ آن ها یک صدا فریاد زدند «چرا... چرا...»!

در این بازی که یک – یک به پایان رسید، پدر و در دقیقه 54 روی پاس عالی اینی استاد دروازه رئال را باز کرد و 10 دقیقه بعد نوبت دی ماریا شد تا توپی را که با برخورد به تیر عمودی دروازه به خودش برگشته بود. به مارسلو پاس بدهد تا این بازیکن گل تساوی را به ثمر برساند. دیدار رفت بعد از 10 نفره شدن رئال با دو گل زیبای مسی به سود بارسا تمام شده بود.

اریک آبیدال

بازگشت بازیکن سرطانی

اریک آبیدال بعد از یک مبارزه کوتاه اما سخت با بیماری سرطان، بازگشت خود را به فوتبال با حضور چند دقیقه ای در همین بازی جشن گرفت و در لحظات تلف شده بازی با رئال پا به میدان گذاشت.

این بازیکن 31 ساله فرانسوی که شب عیدی دچار تومور کبد شده و تحت عمل جراحی قرا گرفته بود، در دقیقه 91 به جای پویول وارد میدان شد. بازیکنان بارسلونا بعد از صعود، او را سردست گرفته و به هوا پرت کردند و رئالی ها هم با حضور در رختکن این تیم به وی روحیه دادند.

گواردیولا درباره آبیدال اعتراف کرد که تحت تاثیر قرار گرفته: «ضروری است از بازیکنان رئال مادرید به خاطر دلجویی از آبیدال تشکر کنم. حرکت کارانکا و بازیکنانش در دلجویی و تبریک به آبیدال و هم تیمی هایش مرا تحت تاثیر قرار داد.»

رئال در غیاب مورینیو فوتبال بازی کرد

خوش شانسی کارانکا، کمک مربی رئال این است که او می تواند امیدوار باشد به خاطر محرومیت های پیاپی و اخراج های مورینیو چندین بازی را در طول فصل به عنوان سرمربی تیمش روی نیمکت بنشیند. او بعد از ناکامی در راهیابی به فینال لیگ قهرمانی لیگ قهرمانان ادعا کرد که در طول بازی هیچ ارتباطی با مورینیو نداشته و خودش تیم را هدایت کرده است. عده ای بازی نسبتاً خوب رئال مادرید در بازی برگشت و تدافعی بازی نکردن این تیم را مرهون غیبت مورینیو می دانند!

کارانکا گفت: «اما بعد از بازی با او صحبت کردیم و او به تیم تبریک گفت. با این وجد او هم مانند هر کس دیگری در باشگاه رئال بسیار عصبانی و ناراحت است. میلیون ها نفر آن گل را دید. اگر آن گل پذیرفته می شد، ما به بازی بر می گشتیم.»

مورینیو و گواردیولا

گواردیولا: ترجیح می دادم مورینیو باشد

کمتر پیش می آمد مورینیو بتواند در طول فصل سرمربی بارسا را عصبانی کند، اما او بعد از بازی رفت موفق شد داد گواردیولا را در بیاورد. گواردیولا که در واکنش به اعتراضات مورینیو از کوره در رفته بود، این بار با همان آرامش قبلی پا به کنفرانس مطبوعاتی گذاشت: «ترجیح می دادم مربی حریف روی نیمکت باشد اما خب، وقتی من هم در یک دیدار اخراج می شوم، در بازی بعدی نمی توانم روی نیمکت بنشینم. بازی اکنون تمام شده و ما باید تنها از آن لذت ببریم.

«کلید اسرار» در دستان گواردیولا

رئالی ها وقتی فهمیدند که باشگاه بارسلونا قصد دارد از مورینیو شکایت کند، سریع دست به کار شدند و فیلمی را ضمیمه شکایت خود کردند و به یوفا فرستادند که این فیلم حاوی صحنه ای است که یوسکتس به مارسول توهین نژاد پرستانه می کند. گواردیولا که این فیلم را دیده از اقدام رئالی ها پشتیبانی کرد.

کریستیانو رونالدو هم صدایش از اشتباهات داوری درآمد و د گفت: «اگر آنگل سالم تشخیص داده می شد سرنوشت برای تغییر می کرد، هر چند چندان هم اهمیت ندارد، چرا که اگر قرار بود سرنوشت بازی به دست ما تغییر کند در بازی رفت این اتفاق رخ می داد.»

سرمربی باسا برای آن که ادعای باشگاه رقیب مبنی بر سازمان یافته بودن این توهین ها و همچنین تعمد این تیم در تمارض بازیکنانش را خنثی کند، به سبک شاغلام گفت: «ایمان داشته باشید که هیچ بی عدالتی به دقیقه 90 نمی رسد. من هم فیلم ارسال شده به یوفا در مورد توهین بوسکتس به مارسلو را دیده ام، کار او درست نیست و در این خصوص آماده دستور یوفا هستم. از طرفی باشگاه بارسلونا مقابل هیچ رفتار زشتی کوتاهی نمی کند و اگر یوفا بوسکتس را تنبیه نکند، خود من این کار را خواهم کرد. فوتبال مثل زندگی است و هر کسی پاسخ کارهای خودش را خواهد دید.» این هم پیام اخلاقی سرمربی بارسا به سبک سریال کلید اسرار!

مورینیو و رونالدو

هیتسفلد: مورینیو بی تربیت است

اوتمار هیتسفلد، سرمربی تیم ملی سوئیس و سرمربی سابق بایرن مونیخ در ستون هفتگی خود در کیکر خطاب به سران باشگاه رئال مادرید نوشت که آن ها باید مورینیو را ساکت کنند: «مورینیو آبروی رئال مادرید را برده و به شهرت این باشگاه افسانه ای آسیب زده و وجهه آن را خدشه دار کرده است. خوشبختانه، تاکتیک های مخرب مورینیو که تنها هدف آن تحریک کردن و نابود کردن برنامه بازی حریف بود در دیدار رفت نتیجه نداد. چنین روشی از بازی ربطی به رئال ندارد. این برای رئال مادرید حقیقتا شرم آور است. مورینیو را در جلسات یوفا دیده ام و رفتارش کاملا مطابق با چهره ای است که از او می بیند؛ گستاخ، متکبر، پرافاده، همیشه با آدامس، او انسان بی ادبی است.» هیستفلد در کنار مورینیو یکی از 3 مربی بزرگی است که توانسته با دو باشگاه مختلف (بورسیا دورتموند و بایرن مونیخ) فاتح لیگ قهرمانان شود.

رونالدو به داور متلک انداخت

اکثر کارشناسان داوری بر این باورند که داور بازی باید خطا روی رونالدو را اعلام می کرد و یا طبیعتاً با اعلام آوانتاژ اجازه حرکت به ایگواین را صادر می کرد. کریستیانو رونالدو هم صدایش از اشتباهات داوری درآمد و درباره گل مردودی که رئال از روی پاس او به دست آورد، گفت: «اگر آنگل سالم تشخیص داده می شد سرنوشت برای تغییر می کرد، هر چند چندان هم اهمیت ندارد، چرا که اگر قرار بود سرنوشت بازی به دست ما تغییر کند در بازی رفت این اتفاق رخ می داد.»

بخش ورزشی تبیان


منبع: تماشاگر