تبیان، دستیار زندگی
مخاطبان باید پس از این دوره 4 ساعته بتوانند جایگاه مهدویت در اندیشه اسلامی را تبیین، مفهوم انتظار و منتظر واقعی را توضیح، وظایف منتظران را تشریح و نقش انقلاب اسلامی را در بسترسازی برای حکومت جهانی را تبیین کنند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تدریس کتاب حجتیه در دولت!


مخاطبان باید پس از این دوره 4 ساعته بتوانند جایگاه مهدویت در اندیشه اسلامی را تبیین، مفهوم انتظار و منتظر واقعی را توضیح، وظایف منتظران را تشریح و نقش انقلاب اسلامی را در بسترسازی برای حکومت جهانی را تبیین کنند!


تدریس

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، به دنبال تفاهم سه جانبه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و دو وزارتخانه کشور و ارشاد، مدیران دولتی موظف به حضور در کلاسهایی آموزشی و فرهنگی با عنوان «طرح سلمان» شده اند.

دستگاههای اجرایی موظفند این دوره ها را تا پایان سال 1390 به اجرا بگذارند. در بخشنامه ارسالی، «ارتقاء سطح بینش و مهارت مدیران کشور» یکی از ارکان مهم استرات‍ی فرهنگی دولت توصیف شده و بر این اساس، عناوینی چون فرهنگ مهدویت مورد توجه قرار گرفته که در مجموع 40 ساعت به طول خواهد انجامید.

در ادامه این طرح، اعلام شده که مدیران حاضر در این دوره های اجباری پس از گذراندن 40 ساعت آموزش، قادر باشند رفتارهای مدیریتی خود را بر اساس اصول و مبانی اسلامی شکل دهند، از باورهای دینی در اصلاح امور فرهنگی استفاده کنند، اصول و اهداف سیاست فرهنگی کشور را تشریح کنند و وضعیت فرهنگی کشور را تحلیل کرده و راهکارهای اجرایی برای برون رفت آنرا تبیین کنند!

افتخارزاده عضو شورای 5 نفره انجمن حجتیه است که در زمان شیخ محمود حلبی تربیت شد تا جایگزین وی شود اما به دلیل اینکه افتخارزاده صحبت های تندی در سخنرانی هایش علیه امام(ره) داشت انجمن وی را به عنوان ریاست انجمن مطرح نکرد.

مخاطبان این دوره ها نیز مدیران سیاسی، مدیران حرفه ای عالی، مدیران حرفه ای میانی، مدیران حرفه ای عملیاتی و کارشناسان دستگاههای اجرایی خواهند بود.

یکی از قابل توجه ترین این عناوین دوره آموزشی که الزام آور نیز می باشد، دوره مربوط به فرهنگ مهدویتاست که هدف کلی آن در بخشنامه ابلاغی به استانها، «ارتقای دانش و تعمیق نگرش فراگیران در خصوص نقش و جایگاه مهدویت در بسترسازی برای حکومت جهانی» است.

مخاطبان باید پس از این دوره 4 ساعته بتوانند جایگاه مهدویت در اندیشه اسلامی را تبیین کنند، مفهوم انتظار و منتظر واقعی را توضیح دهند، وظایف منتظران را نام ببرند و نقش انقلاب اسلامی را در بسترسازی برای حکومت جهانی تبیین کنند!

به افراد مجری طرح نیز توصیه شده این دوره را به صورت سخنرانی و بحث گروهی اداره کنند و در پایان نیز ضمن آزمون کتبی، مشارکت فعال در بحث را نیز از جمله ملاکهای امتیازدهی به شمار آورند.

به گزارش مشرق، از جمله منابع مکملی که برای این طرح اعلام شده، کتاب گفتارهایی پیرامون امام زمان (عج) نوشته سید حسن افتخارزاده است .

از جمله منابعی که برای این طرح اعلام شده، کتاب گفتارهایی پیرامون امام زمان (عج) نوشته سید حسن افتخارزاده است .

افتخارزاده عضو شورای 5 نفره انجمن حجتیه است که در زمان شیخ محمود حلبی تربیت شد تا جایگزین وی شود اما به دلیل اینکه افتخارزاده صحبت های تندی در سخنرانی هایش علیه امام(ره) داشت انجمن وی را به عنوان ریاست انجمن مطرح نکرد. افـتـخـارزاده در سال 1367 به دلیل اهانت به شهدا و برخى از مقدّسات دینى دستگیر شد.

بخش سیاست تبیان


منبع: مشرق