تبیان، دستیار زندگی
همزمان با آغاز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، ویژه نامه الکترونیکی «سفره ای پر از کتاب» را در فضای مجازی منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان و «سفره ای پر از کتاب»

نمایشگاه کتاب

همزمان با آغاز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، ویژه نامه الکترونیکی «سفره ای پر از کتاب» را در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، بخش کتاب و کتابخوانی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان به مناسبت آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ویژه نامه الکترونیکی «سفره ای پر از کتاب» را در تارنمای اطلاع رسانی این موسسه منتشر کرد.

این ویژه نامه به دو بخش درباره نمایشگاه و آثاری که به نمایشگاه می آیند تقسیم شده و در آن مطالبی همچون «نمایشگاه کتاب فرصتی برای نمایش توانمندی های فرهنگی یک کشور است، نمایشگاه کتاب تهران رویدادی ملی است، نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، نیاز بازدیدکنندگان نمایشگاه تهران به آگاهی قبلی، نمایشگاه کتاب کارکرد گروهی دارد و نمایشگاه یا فروشگاه؟ مسئله این نیست» منتشر شده است.

در این ویژه نامه فهرستی از تازه های نشر نیز منتشر شده است که از آن میان می توان به «حدیث قند» ابوالفضل زرویی نصرآباد، جُنگ شعر فارسی، آثار میرجلال الدین کزازی، 10 کتاب جدید احمدرضا احمدی، تازه ترین آثار پژوهشی و داستانی محمدجواد جزینی، جدیدترین رمان محمدرضا بایرامی، کتاب های جدید رضا امیرخانی، مجموعه "داستان امروز ایران" و آثار تازه ای از ایرج افشار   اشاره کرد.

در این ویژه نامه اظهار نظری از محسن پرویز رئیس سابق نمایشگاه کتاب تهران آمده که با اشاره به تصدی مسئولیت دوره‌های نوزدهم تا بیست و سوم این نمایشگاه توسط وی و همکاران سابقش در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، در بیان عملکردش در دوره‌های مذکور گفت: اصل بر این است که نمایشگاه هر سال بهتر از قبل باشد و ما هم سعی کردیم هر سال نکته‌ای به نکات قبلی نمایشگاه بیفزائیم.

پرویز افزود: به نظم مهمترین نکته این بود که سعی کردیم برنامه‌ریزی برای نمایشگاه سال به سال بهتر شود و آن را در موعد مقرر خودش و به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

وی با تاکید بر مسئولیت‌پذیری قاطبه مدیران فعلی نمایشگاه کتاب تهران در عین حال یادآور شد: بدیهی است که افراد از اتهام سوء استفاده بری هستند اما این قبیل مسائل و مثلاً تاخیر در معرفی مسئولان نمایشگاه ممکن است زمینه سوء استفاده را فراهم کند.

گفتنی است در این ویژه نامه، جدولی از عملکرد 24 ساله نمایشگاه نیز ارائه شده است.

تنظیم: هومن بهلولی